CEO Kiwi Oliver Dlouhý otvorene: Máme novinku, ktorá nám umožní získať globálny trh. Nik iný niečo také nemá
- Kiwi.com prichádza s revolučnou inováciou, ktorou chce dobyť svetový trh
- Šéf firmy vysvetľuje, aké zmeny čakajú svet cestovania v roku 2024
- Kiwi.com prichádza s revolučnou inováciou, ktorou chce dobyť svetový trh
- Šéf firmy vysvetľuje, aké zmeny čakajú svet cestovania v roku 2024
Rozhovory s Oliverom Dlouhým, zakladateľom a CEO spoločnosti Kiwi.com, sa v posledných rokoch stali raritou. Tento český podnikateľ, ktorý kedysi kombinoval lety nízkonákladových aeroliniek na výlete do Portugalska a vytvoril z toho multimiliónový biznis, sa teraz po dlhom období mediálneho ticha opäť objavuje na scéne.
Tentoraz však nejde len o retrospektívu úspechov či o hľadanie inšpirácie pre mladých podnikateľov.
V Kiwi.com totiž prebiehajú významné zmeny, ktoré sa dotýkajú nielen samotného fungovania spoločnosti, ale aj celého cestovateľského trhu, ktorý sa ešte len začína spamätávať z nedávnej globálnej krízy.
Rozhodli sme sa preto využiť túto výnimočnú príležitosť a priniesť ti exkluzívny rozhovor, v ktorom Dlouhý nielen reflektuje na minulosť, ale predovšetkým odhaľuje víziu budúcnosti, ktorá by mohla zmeniť spôsob, akým cestujeme.
Pred dvoma rokmi ste spomínali, že zo svetového cestovateľského trhu si môže Kiwi ukrojiť poriadne veľký kúsok. Podarilo sa vám to?
Je to postupný proces. Samozrejme, je to cesta, ale darí sa nám to. Náš trhový podiel rastie, rovnako ako počet našich zákazníkov a povedomie o značke. Verím, že sme na dobrej ceste, aby sme to dosiahli.
Môžeme porovnať roky 2022, 2023 a 2024, aj keď sme ešte len niečo za polovicou. V roku 2023 sme zaznamenali nárast bookingu o 24 %, čo je pomerne značné, a zároveň sme mali rekordný rok, čo sa týka tržieb aj ziskovosti.
Naša EBITDA dosiahla 34 miliónov eur, takže pre nás to bol veľmi úspešný rok a dúfame, že na tejto trajektórii budeme pokračovať.
Ako je na tom momentálne vaša firma, čo sa týka tržieb a zisku?
Nemôžem to komentovať, pretože rok ešte nebol uzavretý. Ale produktovo sme počas tohto roku urobili obrovské zmeny, a to je jeden z dôvodov, prečo som dnes tu, aby som vysvetlil, čo robíme. Snažíme sa stopercentne zamerať na našich zákazníkov, hľadáme riešenia na ich problémy a potom tieto riešenia vytvárame.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Čo je nová „killer feature“ v Kiwi.com, ktorá zvyšuje spokojnosť zákazníkov?
- Ako sa firma vyrovnáva s problémami, ako je zrušenie letu?
- Prečo sa rozhodli sústrediť výhradne na lety?
- Ako zmenili svoju stratégiu po prepúšťaní zamestnancov?
- Je firma pripravená na ďalšiu globálnu krízu, aká bola pandémia?
- Čo považuje Oliver Dlouhý za najväčšiu chybu v podnikaní?
- Kedy skončí éra extra lacných leteniek za 10 eur?
- Aké sú cestovateľské trendy pre rok 2024 podľa Olivera Dlouhého?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity