CEO Zľavomatu: Fyzické darčeky sú mimo, kupovať zážitky je trend. Slováci radi spoznávajú

  • Generálny riaditeľ Zľavomatu objasňuje, ako koronavírus ovplyvnil trh
  • Slováci si radšej kúpia výlet ako fyzickú vec
  • Dáva aj cestovateľské odporúčania
ales mlatilik bthumb anketa
Startitup
  • Generálny riaditeľ Zľavomatu objasňuje, ako koronavírus ovplyvnil trh
  • Slováci si radšej kúpia výlet ako fyzickú vec
  • Dáva aj cestovateľské odporúčania

Startitup sa rozhodol vyspovedať Aleša Mlátilíka, ktorý je generálnym riaditeľom známej platformy Zľavomat. Zaujímala nás situácia počas pandémie, súčasná situácia počas vojenského konfliktu na Ukrajine, ale aj preferencie Slovákov v oblasti zážitkov či sortiment, ktorý platforma plánuje v budúcnosti ponúkať.

Fungujú aj napriek ťažkostiam

Zľavomat je prednostne zážitkovou platformou. Preto nás zaujímalo, ako sa jej darilo počas pandémie koronavírusu, ktorá značne obmedzila tento trh. Mlátilík vraví, že sa z tejto zložitej situácie dokázali vymotať bez strát, priznáva však, že zisky boli takmer na bode mrazu.

Podarilo sa nám neprepadnúť do straty. Ten zisk bol symbolický, ale je dôležité, že nebol záporný.“ Za tento fakt vďačí najmä domácemu trhu, ktorému sa podarilo ako-tak fungovať aj počas tvrdých lockdownov.

Aj keď sme strávili 7 mesiacov z 12 v lockdowne, boli pre nás dôležité najmä leto a Vianoce,“ vysvetľuje CEO. „V lete to bola, samozrejme, turistika, ktorá bola stále otvorená, a na Vianoce darčeky, ktoré sa kupovali bez ohľadu na to, či sa dá darček využiť za rok, alebo za dva.

Vojna na Ukrajine Zľavomat obmedzila len minimálne. „Sme sami prekvapení, že vojna mala vplyv len asi 10 dní od jej začiatku,“ vyjadril sa Mlátilík. Dodáva, že dnes ich dáta ukazujú až 50 % nárast v tržbách oproti poslednému roku bez pandemických opatrení.

Čo robia Slováci?

Aleš zároveň tvrdí, že Slováci sú ochotní minúť najviac peňazí na cestovanie a na zážitky, ktoré podľa jeho slov tvoria 70 % až 80 % celkového zisku spoločnosti.

„Je vidno, že čím ďalej tým viac je trendom odkláňať sa od fyzických vecí a fyzických darčekov a uprednostniť zážitky.“ Často pritom nejde ani o dovolenky, ale aj o dobrodružstvá ako skok padákom či let balónom. Dodáva však, že Slovensko stále nepohrdne viac tradičnými položkami, ako je napríklad wellness či masáž.

ales bez loga
zdroj: Startitup

Portál Zľavomat v minulosti ponúkal aj menej konvenčné veci, ako napríklad rozvoz jedla či dokonca dom. Zaujímalo nás preto, či môžeme do budúcna očakávať rozšírenie ponuky portálu. Aleš však v takejto možnosti príliš veľký zmysel nevidí.

To s tým domom bol len taký experiment, ešte asi 6 rokov dozadu. My sme si povedali, že sa chceme sústrediť na to, čo nám ide najlepšie, a na to, čo nám a zákazníkom prináša najväčšiu hodnotu,“ vysvetľuje generálny riaditeľ. Na Zľavomate preto v dohľadnej budúcnosti stále nájdeš obľúbené položky, ako napríklad návštevu reštaurácie, kina alebo aj zoo. 

Urob si zážitok, pomôž biznisu

Povedať, že platforme sa v dnešnej dobe darí, je asi slabé slovo. Mlátilík totižto očakáva vyrovnanie sa a aj predbehnutie roku 2019, kedy čistý zisk spoločnosti dosiahol takmer 1 000 000 eur. „Som presvedčený, že tento rok to bude viac ako jeden milión. V tržbách to je v prepočte 30 – 40 miliónov eur.

Na záver nás ešte zaujímali Alešove odporúčania pre zákazníkov. V rámci Slovenska odporúča navštíviť jeho klenoty, ktoré sú zapísané aj v zozname UNESCO. „Od západu na východ, Banská Štiavnica, Vlkolínec, Levoča, Bardejov a Spišské Podhradie. Tam sa určite choďte pozrieť.

slovensko
zdroj: Unsplash/Marek Levak

V rámci Európy sa mu však úplne nepozdávajú klasiky, ktoré „navštívil snáď už každý“. Svoju pozornosť upriamuje smerom na východ, na menej navštevované destinácie.

Rumunsko, Bulharsko, Moldavsko,“ ponúka Mlatilík nápady. „Alebo aj štáty bývalej Juhoslávie: Srbsko, Čierna Hora, Chorvátsko.“ Hovorí však, že v Európe sa dá ísť v podstate kamkoľvek. „Kdekoľvek je pekne,“ uzavrel tému.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá