Českej polícii sa po troch týždňoch podarilo rozbiť nové BMW i8
- Česká polícia len pred pár týždňami rozšírila svoj vozový park o naozaj exkluzívne kúsky, za ktoré by si sa nehanbil ani v GTA. Problémom je, že našim susedom sa exkluzívny kúsok už podarilo zničiť.
- Česká polícia len pred pár týždňami rozšírila svoj vozový park o naozaj exkluzívne kúsky, za ktoré by si sa nehanbil ani v GTA. Problémom je, že našim susedom sa exkluzívny kúsok už podarilo zničiť.
Česká dialničná polícia dostala k dispozícii hybridný športiak BMW i8 , ktorý nasadili na dobre známi diaľničný tankodrom D1. Česi sa tak sa stali jednými z prvých vyvolených, ktorí dostali k dispozícii tento nevídaný model. Momentálne ho využíva polícia vo svetových metropolách, ako je Sydney, Dubaj či Los Angeles. Dá sa povedať, že ide o najdrahšie auto, ktoré kedy mala cestná polícia vo svojich garážiach. Cena BMW i8 sa pohybuje na úrovni 150-tisíc eur.
Nemusíme sa však znepokojovať, že policajti od vedľa majú nejakým zázrakom budget ako milionári. Tento kúsok si zapožičali od spoločnosti BMW Group Česká republika. Tá im ho požičala na 6 mesiacov alebo do najazdenia 20-tisíc kilometrov. Českí policajti však deadline zapožičania nestihli naplniť.
Po troch týždňoch sa zdá, že i8 neprinieslo do radov polície žiadne šťastie. Skôr naopak. Dnes môžeš toto turbo BMW uvidieť maximálne v autoopravovni. Auto, ktoré zvládne štart z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy skončilo rozbité. Dôvodom nehody však nemala byť rýchla jazda, ale náhle zhoršenie zdravotného stavu vodiča.
Kto to zaplatí?
„Máme špeciálne havarijné poistky, ktoré nie sú také ako u bežných smrteľníkov. Všetky náklady budú hradené z poistky, daňových poplatníkov to rozhodne nič stáť nebude,“ povedal hovorca spoločnosti BMW Group ČR David Haidinger pre hnonline.sk
V elektrickom režime s dojazdom 37 kilometrov, môže ísť toto BMW rýchlosťou 120 km/h a v hybridnom režime to vytiahne na 250 km/h. Toto auto má vo výbave aj doplnky ako sú laserové svetlá, pričom ho poháňa zážihový 1,5 litrový trojvalec. Ten má na starosti roztáčanie kolies zadnej nápravy, točivý moment na tie predné zase posiela elektromotor.
Celkový výkon hnacej sústavy predstavuje 266kW/362 kW. Vozidlo má pohotovostnú hmotnosť len 1485 kg. V kombinovanom európskom cykle meranie spotreby vykazuje len 2,1 l / 100 km s nabitou batériou. To zodpovedá produkcii 49 gramov CO2 na jeden kilometer.