Český supermarket spustil donášku potravín na Slovensku. Doručovať bude až do neskorého večera
- Prevádzku postupne spustia vo viacerých veľkých mestách
- Doručenie potravín bude dostupné až do neskorého večera
- Prevádzku postupne spustia vo viacerých veľkých mestách
- Doručenie potravín bude dostupné až do neskorého večera
Ako sme ťa iba nedávno informovali, český reťazec Košík.cz spustil skúšobnú prevádzku Košík.sk. Zákazníci mali možnosť objednať si potraviny a ďalší tovar v dvoch mestách – v Bratislave a vo Zvolene. Dňa 30. mája však online supermarket Košík.sk vstúpil na tunajší trh.
„Chceme ukázať, ako podľa nás vyzerá budúcnosť pohodlného nakupovania. Samozrejme, túto možnosť chceme predstaviť čo najväčšiemu počtu Slovákov. Uvedomujeme si, že množstvo domácností stále nie je úplne pripravených prejsť výlučne na online nakupovanie,“ uviedol riaditeľ spoločnosti Košík.sk Robert Brejc pre portál Aktuality.sk.
Košík dlhodobo podniká v Česku a obsluhuje takmer sedem miliónov zákazníkov vo všetkých trinástich krajoch. Nedávno začali s komerčnou prevádzkou v hlavnom meste, vo Zvolene a v okolitých oblastiach. V predchádzajúcich týždňoch prebiehali testovacie služby.
„Počas nasledujúcich mesiacov bude Košík postupne k dispozícii aj pre zákazníkov z Banskej Bystrice, zo Žiliny, z Nitry, Trnavy, Košíc a Prešova a ich okolia. Nakupovanie a výber z ponuky vyše deväťtisíc produktov tak bude dostupný väčšine Slovákov,“ informuje nová sieť.
Čerstvé potraviny z Metra
Košík.cz je významným hráčom na domácom trhu, kde súperí hlavne s konkurenčným Rohlík.cz. Ako informuje portál peniaze.sk, patrí medzi najväčšie e-commerce firmy v Česku, špecializujúce sa na online predaj potravín a iného tovaru.
Spoločnosť vyniká kvalitnými službami a inovatívnym prístupom, ktorý zahŕňa dovoz tovaru priamo k zákazníkom. Košík.cz sa neustále rozrastá a plánuje expandovať do Maďarska, Poľska a Rumunska.
Metro je strategickým partnerom pre Košík.sk aj v Česku, pričom online supermarket od neho získava potraviny. Daniel Křetínský a Patrik Tkáč vlastnia podiely v oboch firmách. Košík.sk využíva regionálne pobočky tohto reťazca, ktorý sa zameriava najmä na veľkoobchodných zákazníkov.
Na Slovensku online nákup potravín ešte nie je taký populárny ako v Česku. Donášku potravín zabezpečujú služby ako Bolt Food, Bistro a Wolt, pre ktoré to však nie je hlavná činnosť. V niektorých oblastiach ponúka možnosť online nákupu aj COOP Jednota.
Ďalší potravinový reťazec
Na Slovensku už tento rok otvorí svoje predajne poľská Biedronka, a ak si vyberie podobnú stratégiu predaja, aká je v Poľsku, zákazníkov zláka na výhodnejšie ceny.
Biedronka plánuje otvorenie svojich prvých predajní na Slovensku ku koncu tohto roka. Očakáva sa, že sa zameria predovšetkým na menšie regionálne trhy.
Reťazec už má slovenskú internetovú doménu a je majiteľom 3 300 predajní v Poľsku, čím sa radí medzi najväčších predajcov potravín v krajine. Verejne dostupné údaje naznačujú, že Biedronka dosiahla tržby vo výške 17,58 miliardy eur v roku 2022, čo predstavuje zvýšenie o približne 21 percent oproti predchádzajúcemu roku.
Biedronka svoju expanziu na Slovensko oficiálne potvrdila spustením originálnej kampane. Vo svojich poľských pobočkách vtedy začal „Slovenský týždeň“, počas ktorého predáva typické slovenské výrobky. Medzi ne patria napríklad korbáčiky, parenice, syry, salámy, párky, bryndza, jogurty, sladkosti, pivo či lokše s kačkou.
Superlacný diskont na Slovensku
Vo svojej expanzii pokračuje aj diskontný reťazec Action. Svoju predajňu majú už aj Trenčania. Novú prevádzku otvorili v miestnom nákupnom centre OC MAX už 18. mája.
Predajňa sa rozprestiera na ploche takmer 1000 m² a ponúkne široký sortiment najrôznejších výrobkov. Na jej pultoch nájdu zákazníci množstvo produktov dennej spotreby od trvanlivých potravín cez drogériu až po oblečenie. Nakúpia tu však aj kancelárske potreby, domáce a záhradkárske potreby, nábytok či produkty pre zvieratá.
Aj v trenčianskej predajni si budú môcť celkovo vyberať spomedzi 6 000 výrobkov z 15 produktových kategórií. Až 150 výrobkov pritom obchod každý týždeň obmieňa.
„Sme radi, že môžeme rozšíriť ponuku pre našich zákazníkov a sprístupniť im aj v Trenčíne ďalšiu novú značku. Vďaka otvoreniu novej prevádzky im tak môžeme poskytnúť ešte širšiu škálu možností pri nakupovaní, ponúknuť im zaujímavý sortiment za konkurenčné ceny a dopriať im nový zážitok z nakupovania,“ hovorí Rastislav Korenko, Center Manager OC MAX Trenčín.
Action sa teší obľube aj kvôli svojej cenovej politike. Priemerná cena všetkých výrobkov je približne dve eurá, pričom obchod až 1 500 produktov predáva za menej ako jedno euro. Obchodník má však vysoké nároky na bezpečnosť, zakladá si na tom, aby bol dodržaný správny pomer ceny a kvality a deklaruje udržateľnosť a trvanlivosť predávaných produktov.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Aktuality.sk, Archív SIU, peniaze.sk, TASR