Cesta pod Strečnom je pre Slovákov pekelný zážitok. Kompetentní odpovedajú, ako to chcú vyriešiť
- Trojpruh na ceste pod Strečnom zrušia
- Podľa OÚ je tam havarijný stav
- Trojpruh na ceste pod Strečnom zrušia
- Podľa OÚ je tam havarijný stav
Projektová dokumentácia
SSC v spolupráci s krajským dopravným inšpektorátom rieši pre väčšiu plynulosť a bezpečnosť premávky návrh na reorganizáciu dopravy v kritickom úseku. Nové značenie a úpravy pruhov by mali prispieť k väčšej bezpečnosti a plynulosti premávky.
Práce na rekonštrukcii oporného múru a cesty začnú však podľa slov hovorcu SSC až po vypracovaní projektovej dokumentácie a verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby. „Projektová dokumentácia sa už spracúva, jej dodanie predpokladáme v apríli. Následne vysúťažíme zhotoviteľa rekonštrukcie. Práce začnú okamžite, ako umožní platná legislatíva,“ priblížil Guzi.
Rozsah a hodnotu stavebných prác určí až technické riešenie rekonštrukcie cesty, ktoré bude súčasťou projektovej dokumentácie. Rekonštrukcia by mala prebiehať tak, že premávka povedie úsekom v čiastočnom obmedzení.
Dostavba v nedohľadne
Dôvodom preťaženia trasy pod Strečnom je fakt, že nemá žiadnu obchádzku. Cestárom tak nezostáva iná možnosť, ako ju iba dookola opravovať.
Portál Startitup kontaktoval aj Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS), ktorá ozrejmila, čo by malo ťah 1/18 medzi Žilinou a Martinom odbremeniť.
„Riešením situácie bude budúca diaľnica, ktorá je v tejto lokalite aktuálne vo výstavbe,“ priblížila NDS. Ide o diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové.
Denne prejdú po kľukatej ceste pod bralom desaťtisíce vozidiel a prekážky v podobe opráv alebo autonehôd prejazd ešte viac predlžujú. Osobné autá preto začali po čase využívať kompu cez Váh, aby sa nejakým spôsobom vyhli zápche. Iní vodiči zas využívajú aj trasu cez Terchovú, čo sú ale desiatky kilometrov navyše.
Dialničný úsek D1, ktorý by mal dopravu pri kľukatom riečnom meandre Váhu odľahčiť, pevný termín dostavby ešte stále nemá.