Cestovateľka na TikToku prezradila svoj „travelhack“. Na aerolinku sa zosypala kritika
- Letecká spoločnosť Southwest Airlines je svetovým unikátom
- Obéznym ľuďom ponúka sedadlo navyše
- Nemusia oň pritom požiadať vopred
- Letecká spoločnosť Southwest Airlines je svetovým unikátom
- Obéznym ľuďom ponúka sedadlo navyše
- Nemusia oň pritom požiadať vopred
Najväčší nízkonákladový letecký prepravca Southwest Airlines ponúka pre istú skupinu ľudí už niekoľko desaťročí výhodu. Ide o obéznych ľudí, ktorým k sedadlu ponúka priestor navyše, a to bez akéhokoľvek príplatku.
V súčasnosti sa však po zverejnení zásad na adresu spoločnosti zniesla vlna kritiky od pasažierov. Upozornila na ne totiž cestovateľka na TikToku.
Letecká spoločnosť so sídlom v Dallase sa drží politiky s názvom „Customer of Size“, alebo „veľkosť pasažiera“, ktorá umožňuje cestujúcim s nadváhou dostať potrebný počet sedadiel zadarmo. Ide o ľudí, ktorých telo sa nezmestí na jedno sedadlo, teda do časti, ktorá je vymedzená lakťovou opierkou.
Cestujúci si druhé sedadlo nemusí kupovať dopredu
„Už viac ako 30 rokov máme dlhodobé zásady navrhnuté tak, aby vyhovovali potrebám zákazníkov, ktorí vyžadujú viac ako jedno sedadlo, a chránili pohodlie a bezpečnosť každého na palube,“ uvádza spoločnosť na svojej webovej stránke.
Southwest Airlines zároveň potvrdzujú, že je táto politika stále aktuálna: „Ak nemôžete spustiť obe lakťové opierky a/alebo zasahovať do ktorejkoľvek časti sedadla vedľa vás, potrebujete druhé sedadlo.“
Sú dva spôsoby na využitie bezplatných výhod zákazníkov v „nadrozmernej veľkosti“.
- 1. Zakúpenie si potrebného počtu sedadiel pred cestou, aby sa zaručilo, že bude prípadné druhé sedadlo k dispozícii (pre leteckú spoločnosť je to dôležité na ozrejmenie potreby špeciálneho miesta na sedenie a naplánovanie počtu miest na palube). Po pristátí môžu pasažieri kontaktovať spoločnosť, aby im za druhé sedadlo vrátila náklady.
- 2. Cestujúci, ktorí si nechcú kupovať ďalšie sedadlo vopred, si môžu zakúpiť iba jedno a prediskutovať svoje potreby tesne pred odletom. Pokiaľ bude pasažier potrebovať dodatočné sedadlo, alebo dokonca dve, dostane ho bezplatne „na počkanie“.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Bezplatné sedadlo navyše platí aj pri plne obsadených letoch
Američanka Kimberley Garris však svojím nedávnym TikTokom skutočne pobúrila verejnosť. Mladá cestovateľka, ktorá o sebe hovorí ako o „fat solo traveller“, teda „tučnej cestovateľke na vlastnú päsť“, vo videu priamo znázorňuje, ako túto výhodu využíva.
Garris na začiatku videa komunikuje so zamestnancom spoločnosti Southwest pri odletovej bráne a žiada ho o použitie pravidla „Customer of Size“. „Pred nástupom na palubu zadarmo získate ďalšie sedadlo. Dokonca aj pri plne obsadených letoch. Southwest je jedná letecká spoločnosť s touto politikov pre zákazníkov veľkých rozmerov. Mala by to byť norma v celom priemysle,“ píše vo videu.
TikTokerka zároveň zdôraznila, že by podľa nej bolo „na mieste“ umiestniť pri sedadlá predlžovač bezpečnostných pásov. „Ak sa niekto vedľa mňa pokúsi posadiť, láskavo mu oznámim, že mám rezervované dve miesta. Aby som bola úprimná, takmer nikdy ma neoslovia, pretože nikto nechce v lietadle sedieť v prostrednom sedadle vedľa tučného človeka.“
Vysokí a zdravotne znevýhodnení sa sťažujú
Publikum sa na verejnosti rozdelilo na dve skupiny. Jedna Ameriku velebí za „spravodlivý a humánny spôsob dôstojného lietania nadrozmerných pasažierov“ a druhá sa sťažuje a tvrdí, že tieto pravidlá Američanov „podnecujú k obezite“ a podporujú ich.
Iným kritikom sa zas nezdá, že by mala letecká spoločnosť formálnu časť politiky, podľa ktorej by umožnila bezplatný dodatočný priestor aj nadmerne vysokým cestujúcim či tým, ktorí potrebujú dodatočný priestor pre lekárske vybavenie.
„Mám dva metre. Som naozaj zvedavý, či by sa to týkalo aj mňa. Ako by mi obsluha poskytla bezplatný upgrade na sedadlo s väčším priestorom pre nohy?“ napísal jeden z kritikov.
Zástupca Southwest Airlines sa však k odporu na sociálnych sieťach vyjadril jasne. „Táto politika veľmi dobre slúži zákazníkom, ktorí ktorí potrebujú priestor navyše, a je dôležité zdôrazniť, že sa táto politika vzťahuje na veľmi malé percento našej celkovej zákazníckej základne. Nevideli sme žiadne dôkazy o tom, že by politika obťažovala iných zákazníkov.“
Garris má však jasný názor. „Toľko ľudí je naštvaných. Je to ich politika, je to ich letecká spoločnosť. Môžu si vybrať, čo chcú robiť.“
Zdroje: Southwest Airlines, TikTok/@kimmystyled