Cestovný ruch má za sebou drsný rok. Jedna vec však môže zachrániť celú sezónu
- Otvorenie gastro prevádzok zimnú sezónu rozhýbe, podľa Slovakia Travel cestovný ruch však oživia len jasné podmienky
- Cestovný ruch na Slovensku má podľa organizácie za sebou ďalší ťažký rok, podmienky pre príjazdový turizmus boli obmedzené a často nepredvídateľné
- Otvorenie gastro prevádzok zimnú sezónu rozhýbe, podľa Slovakia Travel cestovný ruch však oživia len jasné podmienky
- Cestovný ruch na Slovensku má podľa organizácie za sebou ďalší ťažký rok, podmienky pre príjazdový turizmus boli obmedzené a často nepredvídateľné
Organizácia na podporu cestovného ruchu Slovakia Travel očakáva, že otvorenie gastronomických prevádzok zimnú sezónu rozhýbe, ale cestovný ruch oživia len jasné informácie a podmienky.
Cestovný ruch na Slovensku má podľa nej za sebou ďalší ťažký rok, podmienky pre príjazdový turizmus boli obmedzené a často nepredvídateľné, pričom domáci a zahraničný cestovný ruch sa vyvíjal rozdielne.
„Pri zahraničnom vidíme kontinuálny prepad od historicky najsilnejšieho roku 2019. Pripisujeme to najmä nejasným podmienkam cestovania na Slovensko. V roku 2021 sme prakticky nemali zimnú sezónu, preto som rád, že otvorením gastro prevádzok sa sezóna konečne rozhýbe,“ uviedol generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika.
Zmeniť tento stav by v novom roku podľa neho mohli a mali jasné informácie a intenzívna kampaň v zahraničí o tom, za akých podmienok je možný príjazdový cestovný ruch, pokiaľ tomu bude pandemická situácia naklonená. Rovnako dôležité pre prežitie tohto odvetvia budú kompenzácie za uplynulé zatvorenie prevádzok a lockdown.
Domáci cestovný ruch kvitne
Domáci cestovný ruch vlani mal, naopak, z hľadiska letnej sezóny historicky najlepší rok.
„Od vzniku našej organizácie v apríli sme sa sústredili na to, aby sme podporili záujem Slovákov o dovolenku v našej krajine. Naša kampaň bola plná faktov, prinášala tipy na letnú dovolenku v najsledovanejších formátoch v rádiu, v televízii či v online priestore a vidíme, že zarezonovala,“ poznamenal šéf Slovakia Travel.
Podľa neho aj u nás sa stáva trendom smart turizmus, teda presun od masového turizmu ku konkrétnym destináciám a zážitkom, a tým sa budú riadiť.
Slovakia Travel už spustila online kampaň na podporu zimnej sezóny postavenú na slogane Dovolenka na Slovensku, samé plusy a v susednom Česku pozýva na slovenské lyžiarske svahy lyžiarka Petra Vlhová.
„Verím, že budú podmienky na to, aby sme mohli kampaň naplno spustiť nielen v Česku, ale aj v Poľsku a v Maďarsku. Turisti z týchto krajín sú pre nás stále kľúčoví, ale chceme sa sústrediť aj na hostí z Rakúska a Nemecka,“ dodal Mika.
V novom roku plánujú pokračovať v budovaní zahraničných zastúpení a vyťažiť aj z účasti na svetovej výstave EXPO v Dubaji, kde sa Slovensko prezentuje ako krajina s trvalo udržateľným turizmom, ktorý sa stal globálnym trendom.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie
Zdroj: SITA