Chatbot vybuchol a začal nadávať zákazníkovi. Známa kuriérska spoločnosť to riešila nekompromisne
- Chatbot sa zákazníkovi posmieval a nadával mu
- Kuriérska spoločnosť nástroj z webu radšej stiahla
- Chatbot sa zákazníkovi posmieval a nadával mu
- Kuriérska spoločnosť nástroj z webu radšej stiahla
Veľké firmy často využívajú chatboty založené na umelej inteligencii na pomoc so zákazníckym servisom. Avšak niekedy to nevyjde podľa očakávaní. Výnimkou nie je ani kuriérska spoločnosť DPD, ktorá zažila nepríjemný incident.
Chatbot DPD začal vulgárne nadávať zákazníkom, s ktorými komunikoval. Ako uvádza portál Živé.sk, v jednej situácii dokonca kritizoval samotnú spoločnosť, ktorú mal reprezentovať.
Príspevok zákazníka DPD sa stal populárnym
Chatboty s umelou inteligenciou sa stávajú čím ďalej, tým lepšími v napodobňovaní skutočnej konverzácie, ale to niekedy spôsobuje vážne chyby. Ashley Beauchamp opísal jednu takúto chybu na sociálnej sieti. Jeho príspevok sa na internete tešil veľkej popularite.
Nie je prekvapujúce, že príspevok Ashley Beauchampa získal veľkú pozornosť, keďže ukázal, ako chatbot kuriérskej firmy DPD používal vulgárne výrazy.
K týmto vulgárnym reakciám chatbota prispel sám Beauchamp, keď vyjadril názor, že umelá inteligencia je úplne zbytočná a nepomohla mu vyriešiť problém s jeho balíkom.
Zavádzanie chatbotov
Beauchamp podnietil AI nástroj, aby začal používať vulgárne výrazy, a to aj napriek upozorneniu, že je to neprípustné. Navyše požiadal chatbot, aby vyjadril negatívny názor na spoločnosť DPD a odporučil inú kuriérsku službu.
Parcel delivery firm DPD have replaced their customer service chat with an AI robot thing. It’s utterly useless at answering any queries, and when asked, it happily produced a poem about how terrible they are as a company. It also swore at me. 😂 pic.twitter.com/vjWlrIP3wn
— Ashley Beauchamp (@ashbeauchamp) January 18, 2024
Chatbot bez problémov napísal správu o svojej nepotrebnosti a o tom, aká hrozná je firma DPD. Toto jasne ukazuje, že neopatrné zavádzanie chatbotov s umelou inteligenciou môže viesť k veľkým škodám na imidži firmy.
Nie je prekvapujúce, že chatbot spoločnosti DPD mal problémy. Nedávno podobný chatbot reprezentujúci istý autobazár po naliehaní užívateľa súhlasil s predajom auta len za jeden dolár. Vo všetkých týchto prípadoch bola potrebná deaktivácia funkcií. Predpokladá sa, že chatbot DPD sa v budúcnosti vráti, ale pravdepodobne v mierne upravenej forme.
Umelá inteligencia ovplyvní pracovné miesta
Softvér založený na umelej inteligencii (UI) bude mať ďalekosiahly vplyv na pracovné miesta a mzdy. V rozvinutých ekonomikách by UI mohla ovplyvniť približne 60 % pracovných miest, oznámil v nedeľu (14. 1.). Medzinárodný menový fond (MMF). TASR o tom informuje na základe správ agentúr AFP a DPA.
Pre približne polovicu dotknutých pracovných miest vo vyspelých ekonomikách bude mať využívanie UI pravdepodobne pozitívny vplyv, čo sa prejaví na vyššej produktivite, uviedol fond v aktuálnej štúdii. V prípade druhej polovice by však UI mohla prevziať úlohy, ktoré v súčasnosti vykonávajú ľudia. To by mohlo viesť k menšiemu počtu voľných pracovných miest a zníženiu platov v týchto oblastiach.
MMF tiež varoval pred nárastom nerovnosti. Zamestnanci, ktorí si dokážu dobre poradiť s UI, by mohli na rovnakých pozíciách očakávať vyššie platy, zatiaľ čo ostatní by zaostávali. Pre zamestnancov s vysokoškolským vzdelaním vidí MMF väčšie šance získať pracovné miesta, na ktoré bude mať UI pozitívny vplyv.
Fond sa domnieva, že v krajinách s nízkymi príjmami môže UI potenciálne výrazne ovplyvniť približne 26 % pracovných miest a v rozvíjajúcich sa ekonomikách asi 40 %. MMF zároveň upozornil, že jeho prognózy sú založené na výpočtových modeloch a niektoré faktory je ťažké predpovedať, medzi nimi napríklad možný vznik nových odvetví alebo rýchlosť šírenia UI.
Zdroje: Živé.sk, Twitter/@ashbeauchamp, TASR