Chceš zarobiť na prenájme parkovacieho miesta? Priprav sa na problémy a „papierovačky“
- Nájsť parkovacie miesto je občas obrovským problémom
- Vyriešiť to môže jeho prenájom
- Môže vodič toto miesto prenajať ďalej?
- Nájsť parkovacie miesto je občas obrovským problémom
- Vyriešiť to môže jeho prenájom
- Môže vodič toto miesto prenajať ďalej?
Mať vlastné parkovacie miesto je v súčasnosti obrovskou výhodou. Hoci nejde o najlacnejšiu záležitosť, motoristom to dokáže ušetriť množstvo nervov a starostí, pretože nebudú musieť hľadať voľné parkovacie miesto a rozčuľovať sa nad preplnenými ulicami.
Za prenájom parkovacieho miesta sa platí, a vodič má tak nárok na svojom mieste zastaviť a stáť. O túto možnosť prichádzajú ostatní vodiči, informuje portál Autoviny.sk. Za nevýhodu dlhodobého prenájmu možno považovať to, že vodič musí za parkovacie miesto platiť aj v prípade, že na ňom neparkuje.
Aby bol prenájom výhodný, nie jeden vodič sa zamýšľal nad tým, čo s parkovacím miestom môže urobiť v čase, keď na ňom neparkuje. Ľudia totiž chodia do práce, v dôsledku čoho je toto miesto veľkú časť dňa prázdne. Ak by sa rozhodol, že svoje miesto bude prenajímať, mohol by na tom celkom slušne zarobiť. Je to však možné?
V prípade parkovacieho státia, ktoré vodič prenajíma od mesta alebo obce, by mohli vzniknúť problémy.
Poďme sa však najprv pozrieť na situáciu, keď sa vodič rozhodne zriadiť a prenajať parkovacie miesto na vlastnom pozemku. Počas tohto procesu ho čaká pomerne veľa byrokracie. Musí totiž absolvovať proces, ktorý je potrebný ku kolaudácii parkoviska. Následne je potrebné nový biznis zastrešiť ako právnická osoba.
Samozrejmosťou je účtovníctvo, doklady o zaplatení parkovného a výnimkou nie je ani systém, ktorému zákazník ľahko porozumie a bude obsahovať zabezpečené platby.
Portál Autoviny.sk sa pozrel aj na možnosti, ktoré ponúka bratislavská mestská časť Karlova Ves. Ak má v tejto mestskej časti prenajaté parkovacie miesto fyzická osoba, je pre ňu vyhradené od 15:00 do 8:00. V prípade právnických osôb to platí od 8:00 do 15:00 a iba počas pracovných dní. Kým fyzická osoba za toto miesto platí ročne 385 eur, právnická až 550 eur.
V tomto prípade je prenajímanie parkovacieho miesta náročné.
Okrem toho môže problémy narobiť aj fakt, že v zmluvách o prenájme parkovacieho miesta jasne stojí, že ďalšie prenajímanie tohto miesta je zakázané.
Problémy s parkovaním
Prvého októbra vstúpili do platnosti zmeny týkajúce sa cestnej premávky na Slovensku. Informovali sme, že po takmer 15 rokoch sa pre vodičov parkovanie na chodníkoch stalo minulosťou. Ide o reakciu na dlhoročné problémy spojené s parkovaním na chodníkoch, ktoré zhoršovali podmienky pre peších a spôsobovali škody na verejnom majetku.
„Parkovať na chodníkoch budú však môcť aj naďalej bicykle, kolobežky (aj s pomocným motorčekom) a motocykle, pri ktorých ostane súvislá voľná šírka chodníka najmenej 1,5 metra,“ píšu policajti v tlačovej správe.
Podľa platného zákona o cestnej premávke z roku 2009 sa dalo parkovať na chodníkoch iba v určitých prípadoch. Drvivá väčšina európskych krajín však túto prax už dávno zakázala. Teraz sa Slovensko rozhodlo pripojiť k tomuto trendu.
Nový zákon zakazujúci parkovanie na chodníkoch bude platiť na celom území Slovenska. Výnimkou budú iba úseky, na ktorých to umožní príslušné dopravné značenie alebo dopravné zariadenie. Týmto krokom sa chce Slovensko prispôsobiť štandardom väčšiny európskych krajín, kde je parkovanie na chodníkoch považované za neprijateľné.
Chodníky boli dlhodobo vystavené nadmernému opotrebovaniu v dôsledku ťažkých vozidiel, ktoré na nich parkovali. Zničené obrubníky a popraskaný asfalt predstavovali riziko pre chodcov, najmä pre tých, ktorí mali obmedzenú pohyblivosť, ako rodičia s kočíkmi alebo ľudia na vozíkoch. Okrem toho tieto škody predstavovali finančnú záťaž pre miestne samosprávy, ktoré museli investovať do opráv chodníkov.
Zdroje: Autoviny.sk, Archív SIU