Chcú zakázať ľuďom používať auto nonstop: Susedná krajina plánuje sparťanskú reštrikciu
- Susedná krajina to chce vyriešiť po svojom
- Pre obyvateľov to nebude žiadna novinka
- Susedná krajina to chce vyriešiť po svojom
- Pre obyvateľov to nebude žiadna novinka
Keď chceš splniť určitý cieľ a nesklamať tých, ktorí tieto ciele od teba očakávajú, často sa do toho pustíš hlava-nehlava a ideš takzvane hlavou proti múru. Zrejme podobnou metódou by chcelo ísť aj susedné Rakúsko, ktoré chce v boji s emisiami jednoznačne zvíťaziť a „celoeurópsky“ preraziť.
Portál Heute uviedol, že Rakúsko chce zachrániť to, čo nie je vôbec jednoduché. Chcú ušetriť miliardy eur na kompenzačných platbách, ktoré by od EÚ dostali za nesplnenie klimatických cieľov, a to zníženie do roku 2030 emisie skleníkových plynov až o 48 percent v porovnaní s úrovňami z roku 2005. Rakúsko totiž v roku 2019 schválilo 272-stranový „Národný energetický a klimatický plán“ (NEKP).
Keďže sa krajine nedarí v znižovaní emisií napredovať tak, ako by si to vláda predstavovala, chcú na to ísť iným spôsobom. Úrad ministerky Leonore Gewessler zodpovednej za klímu v súčasnej dobe reviduje dokument NEKP. Podľa portálu uvažuje o zavedení dňa bez áut, a to vo všetkých väčších mestách.
Pre Rakúšanov nie je „deň bez auta“ žiadnou novinkou. Krajina totiž ešte v roku 1974 v reakcii na prvú ropnú krízu zaviedla obdobný „deň bez áut“. Samozrejme, v tom čase bolo na cestách určite menej áut ako dnes.
Od januára 1974 muselo mať každé auto za čelným sklom špeciálnu nálepku, ktorá informoval o tom, ktorý deň v týždni si majiteľ vozidla zvolil ako „deň bez auta“. Ak tam mal vodič napísaný napríklad „piatok“, znamenalo to, že v piatok nemohol svoje auto vôbec použiť a muselo ostať u neho doma.
Samozrejme, v roku 1974 tento „trend“ netrval dlhšie ako päť týždňov, hneď potom ho zrušili. Dnes sa na to rakúska ministerka pozerá inak.
Rakúske médium však nepredpokladá, že sa návrh ministerky Gewesslerovej stretne s pozitívnymi ohlasmi či už medzi obyvateľmi, alebo v parlamente.
Návrhy ministerky sú veľakrát pritiahnuté za vlasy a ďalším z nich je aj obmedzenie rýchlosti na 90 km/h na pozemných komunikáciách nižšej triedy a všeobecnú maximálne povolenú rýchlosť 30 km/h na prímestských a mestských cestách.
Podľa Gewesslerovej znamená zníženie rýchlosti „menej emisií CO2, väčšiu bezpečnosť cestnej premávky, menej úmrtí, menej hluku a je to lacnejšie“, povedala v programe Today For Future TV.
Ministerka taktiež predkladá návrhy a počíta s tým, že v mestských oblastiach sa budú motoristi nachádzať čoraz menej, čo je podľa nej prospešné tak pre parkovaciu politiku, ako aj ľudí a dane za vstup do miest či centrálnych oblastí.
Kancelárska rada klímy v Rakúsku je totiž stále presvedčená o tom, že ochrana klímy môže a musí byť „bez obetí“.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Heute , Today For Future TV/Heute