Čínsky vyzývateľ Tesly plánuje debutovať s E-roadsterom. Cena? €94 000 eur

  • Čínska dizajnová firma sa rozhodla konkurovať najznámejšiemu elektromobilovému producentovi. Čím sa rozhodla vynikať? Spolieha sa na materiál, ktorý je bežne používaný v stíhačkách a mega jachtách.
1200x-1
  • Čínska dizajnová firma sa rozhodla konkurovať najznámejšiemu elektromobilovému producentovi. Čím sa rozhodla vynikať? Spolieha sa na materiál, ktorý je bežne používaný v stíhačkách a mega jachtách.

Qiantu Motor, ktoré zastrešuje Beijing CH-Auto Technology Co. v súčasnosti buduje továreň na východe Ćíny, v meste Suzhou. Práve tam plánuje vytvoriť elektrické auto s kostrou tvorenou z uhlíkového vlákna a hliníka. Športové auto, ktoré ponesie názov K50, má vyjsť nasledujúci rok s cenovkou porovnateľnou s Tesla Model S – 700 000 čínskych jüanov (€94 343 eur), ktorá je taktiež vytvorená z hliníka. Táto cena je zhruba tretina BMW i8, ktorý ma taktiež vytvorenú konštrukciu z ľahkého uhlíkového vlákna.

a-worker-checks-an-electric-car-in-an-ev-manufacturing-plant-in-beijing

foto: yibada.com

Medzi zakladateľov patrí Lu, bývalý inžinier Jeepu, ktorý v roku 2003 spolu s kamarátmi založil Beijing CH Auto. Dnes už 48 ročný zakladateľ čínskej automobilky tvrdí, že sa pri tvorbe K50 inšpirujú Teslou a inými automobilkami, ktoré vytvorili kvalitné elektrické autá. Pokiaľ sa chceli vyrovnať kvalite konkurencie, neostalo im nič iné ako založiť novú továreň, pretože nikde inde v Číne neexistuje ďalšia, v ktorej by bolo možné vytvoriť auto s požadovanou konštrukciou.

Tesla v roku 2015 za trištvrte roka predala 3 025 modelov S a X, chce však oveľa väčšie čísla. Experti sa zhodujú, že pokiaľ sa Qiantu bude chcieť stať jednotkou na trhu, musí sa sústrediť predovšetkým na marketing a reputáciu.

qiantu-k50-event-at-the-shanghai-motor-show-20155

foto: gtspirit.com

Trh s elektrickými vozidlami v Číne je už plne obsadený rôznymi výrobcami, ktorý sa snažia dodržať prísne kontroly. Vláda najľudnatejšej krajiny sveta sa snaží o navýšenie počtu elektrických vozidiel zo súčasných 300 tisíc na tri milióny do roku 2025. Svedčí o tom aj dotácia, ktorá sa pri nákupe pohybuje vo výške 100 000 čínsky jüanov (€13 475 eur). Tesla v súčasnosti nemá vlastnú továreň v Číne, hoci Musk na začiatku tohto roka prehlásil, že v tejto krajine hľadajú partnera (prepáč Šaľa, momentálne si v nedohľadne).

ch-event-china-pro-2

foto: carnewschina.com

Medzi ďalšie ašpirujúce spoločnosti patrí Cheheija, ktorá plánuje predstaviť vlastné SUV do roku 2017, NextEV, ktoré vytvorilo elektrickú Formulu E, alebo miliardár Jia Yueting, ktorý predstavil koncept štvordverového elektrického športiaku LeSEE v apríli. Čína v tomto segmente zažíva boom, na ktorý zareagoval aj Elon Musk s poznámkou, že pri toľkých startupoch čaká na to, kým si založí jeden aj jeho mama.

qiantu-k50-roadster-livepics-2

foto: blogspot.com

Spoločnosť Qiantu, ktorá v preklade znamená v čínštine budúcnosť, mieri na 15% podiel na trhu a 450 000 vyrobených vozidiel do roku 2020. Po K50 sa plánujú ďalšie dva lacnejšie modely.

„Presvedčíme zákazníkov o tom, že Čína je schopná vytvoriť novú značku áut, novú prémiovú značku áut a prémiovú značku elektrických áut. Toto všetko dosiahneme krok po kroku.“

Pekné ciele. Či sa aj naozaj splnia a domáci budú nakoniec preferovať Qiantu pred Teslou, je dosť veľký otáznik a veľké sústo pre spoločnosť. Nuž, smelo do toho.

08428086-photo-live-pekin-2016-le-stand-qiantu-motor

foto: turbo.fr

Zdroj: bloomberg.com, zdroj titulnej fotografie: bloomberg.com

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá