Čo je so slovenským S-300? Ako majú Slováci zvládnuť zdražovanie? Kto je Podnikateľom roka? Startitup sa pýta na všetko, čo by si mal vedieť

  • Nechýbali sme na odovzdávaní Krištáľových krídiel, vyspovedali sme Podnikateľa roka
  • Pravidelne podporujeme startupové akcelerátory, mladé podnikateľské talenty a inšpiratívnych Slovákov či Slovenky
  • Náš mikrofón vidíš aj v parlamente či priamo na demonštráciách a protestoch
  • Startitup je jednoducho všade, kde sa niečo deje, a mal by si o tom vedieť
duklock radicova soltesz tabak
  • Nechýbali sme na odovzdávaní Krištáľových krídiel, vyspovedali sme Podnikateľa roka
  • Pravidelne podporujeme startupové akcelerátory, mladé podnikateľské talenty a inšpiratívnych Slovákov či Slovenky
  • Náš mikrofón vidíš aj v parlamente či priamo na demonštráciách a protestoch
  • Startitup je jednoducho všade, kde sa niečo deje, a mal by si o tom vedieť

Redaktor Startitupu Pavel Knapko v parlamente zastavil slovenského ministra obrany. Nenechal sa odbiť a položil mu hneď niekoľko otázok. Jedna z tých, ktorá zaujíma celé Slovensko, bola, čo sa skutočne stalo s darovaným systémom S-300, ktorý je na Ukrajine.

„Komunikoval som s ukrajinským ministrom obrany, ktorý mi potvrdil, že armádny systém S-300, ktorý sme poskytli Ukrajine, naďalej funguje,“ odvetil pre Startitup minister Jaroslav Naď.

„Tieto otázky, ohľadom jeho funkčnosti, však môžu prichádzať kontinuálne. Treba si však uvedomiť, že na Ukrajine je vojna a akýkoľvek systém protivzdušnej obrany, je vždy cieľom potencionálnych útokov,“ dodal jedným dychom.

Podotkol, že sa môže stať, že v istej dobe bude zničený. „Ale taká je vojna. My sme urobili všetko pre to, aby sme pomohli chrániť ľudí na Ukrajine. Všetko ostatné závisí od vývoja situácie,“ dodal na záver.

V uplynulom roku Startitup posilnil videoredakčný tím. Výrazne sme rozšírili redakčný videoobsah, prostredníctvom ktorého sa našim čitateľom prihovárame aj krátkymi videami.

Z parlamentu na protesty, odtiaľ na Podnikateľa roka

Startitup sa od svojho vzniku definuje ako portál zameraný na biznis, podnikanie, inšpiratívne príbehy a technológie.

Prirodzene, ako „utekal čas“ a postupným vývojom, sme naše obsahové portfólio rozšírili – dnes nájdeš na našich stránkach nielen všetko z podnikateľského prostredia, ale aj aktuálne a overené spravodajstvo či kvalitne spracované prémiové články, ktoré ťa posunú pracovne aj osobnostne o krok vpred.

Sme biznosovo-spravodajské médium pre modernú generáciu s celospoločenskou pôsobnosťou a miliónovými dosahmi na sociálnych sieťach – jeden príklad za všetky, len na Instagrame Startitup dosiahol vyše 103 000 000 impresií za apríl, v tomto roku mesačne navštívi startitup.sk v priemere vyše 1 650 000 reálnych užívateľov.

Zaujímajú nás predovšetkým témy, ktoré hýbu Slovenskom, preto nechýbame napríklad ani v parlamente či na demonštráciách. Boli sme preto aj na proteste strany Smer v Nitre 1. mája. Protestu sa zúčastnilo približne 2 000 ľudí z celého Slovenska, celú situáciu sme mapovali v našom online článku.

Celospoločenská zodpovednosť

„Čím je človek väčšia prostitútka, čím je väčšia kur**, tým je väčšia celebrita,“ vulgárne nadával obvinený Robert Fico. Počas jeho monológu za ním stáli jeho stranícki kolegovia, ktorí mu vyjadrovali podporu. Neskôr ho ďalšími nevhodnými výrokmi vystriedal kontroverzný Ľuboš Blaha.

Startitup zaujímalo, čo viedlo ľudí na smerácky protivládny protest a prečo sympatizujú práve s touto stranou. Jednoducho, chceli sme nazrieť do hlavy ľudí, ktorí dôverujú strane Smer.

Návštevou parlamentu či protestov naša práca však nekončí. Náš videoredakčný tím nechýbal na dôležitých udalostiach, akou bola napríklad jesenná návšteva pápeža. Bola to jedna z udalostí roka, preto sme vyslali celý tím, aby akciu dôsledne zmonitoroval.

Reportáže priamo z Kyjeva

Pár dní pred začatím vojny na Ukrajine sa náš redaktor František Kekely vybral do Kyjeva, kde sa miestnych pýtal na vnímanie aktuálnej situácie.

„Všetci sa bojíme vojny. Vojna je veľmi zlá, no my sa premôžeme. U nás sa v každom regióne zbierajú skupiny a trénujeme. Raz za dva týždne chodím do skupiny, kde beháme, učíme sa strieľať, ochraňovať teritórium a továrne. Ukrajina je Európa. K Rusku by sme sa nemali prikláňať. Všetkým sa bude žiť lepšie vo svete bez Putina,“ povedal miestny obyvateľ Kyjeva v ankete.

Na protestoch Za mier na Ukrajine sa zas naši redaktori rozprávali nielen s bežnými občanmi, ale aj s významnými osobnosťami, ako sú napríklad aktivistka Zuzana Števulová, vedec Pavol Čekan či sociologička a bývala premiérka Iveta Radičová.

O inšpiratívnych ľuďoch chceme a „musíme“ písať

Sme vždy tam, kde sa niečo deje. To sa však netýka len protestov či demonštrácií. Dlhodobým cieľom Startitupu je podporovať inovácie a šikovných ľudí, ktorí posúvajú Slovensko vpred.

Presne o tom je napríklad prestížne Krištáľové krídlo, ktoré každoročne oceňuje významné osobnosti Slovenska v oblasti vedy, medicíny, kultúry, hospodárstva, filantropie či športu.

A my sme tam nemohli chýbať, akciu sme taktiež zastrešovali ako mediálny partner.

https://www.instagram.com/p/CbVzXaUg1ql/

„Podporujeme menších podnikateľov či influencerov, na stene v redakcii máme obrovský nápis Robíme to inak. Toho sa jednoducho držíme a chceme inšpirovať, edukovať a hlavne ukázať našim čitateľom i divákom, že za úspechom či snami treba kráčať vpred. No a cesta sa nájde vždy, dôkazom sú toho napríklad aj úspešní Slováci aj Slovenky, laureáti Krištáľového krídla,“ hovorí o spolupráci Viktória Maxinová, head of social a marketingu v Startitupe.

Komunikujeme na všetkých platformách

Silnou stránkou Startitupu sú sociálne siete. Prispôsobujeme sa aktuálnemu trendu a našich sledovateľov na Facebooku, Instagrame, YouTube, LinkedIne či TikToku sa snažíme osloviť kvalitným, no zároveň pútavým kontentom. Po najnovšom už môžeš followovať aj náš Twitter účet.

Podľa portálu Strategie je využívanie sociálnych sietí jednou z najčastejších činností vôbec, ktoré Slováci na internete vykonávajú. 

„Málokto už na internete ‚funguje’ tak, že si naťuká konkrétnu webovú stránku do vyhľadávača. Drvivá väčšina ľudí využíva ako kanál na sprostredkovanie informácií sociálne siete. Preto sa snažíme pretransformovať to, čo denne robíme, do takej formy, aby si u nás každý našiel to, čo ho zaujíma. Preto aktívne prepájame audio, video a písaný obsah na našom webe, nech si všetci vyberú to, čo im vyhovuje najviac,“ vysvetľuje šéfeditor Mičuda.

Ako ďalej vysvetľuje šéfka videosekcie Buba Mikušová, nie každý čitateľ pozerá videá a nie každý poslucháč podcastov číta články. Preto treba na obsah, aj keď komunikuje jednu tému, nahliadať z rôznych uhlov.

„Snažíme sa prispôsobiť našim divákom a čitateľom. O tom to totiž celé je – keď už si človek náš článok rozklikne, aby našiel formu obsahu, ktorá mu najviac vyhovuje. Snažíme sa to robiť jednoducho inak, digitálna žurnalistika sa neustále vyvíja a my hľadáme spôsoby, ako sa prispôsobovať požiadavkám čitateľov, divákov aj poslucháčov,“ zakončuje Mikušová.

„Verejne činné osoby a zaujímavých ľudí si pozývame na rozhovory do nášho štúdia. Vo videoredakčných anketách sa ich pýtame na reálie zo sveta biznisu, ale aj ich súkromného života, ktoré dopĺňajú náš redakčný obsah. To, čo nezaznie priamo v rozhovore trebárs u Šimona Žďárského v Diskusnom klube, sa jednoducho dopýtame v redakčnej ankete,“ zakončuje šéfeditor Vladimír Mičuda. 

Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti

Odomknúť kamošovi / rodine
Zdroj: Strategie

Najnovšie videá

Trendové videá