Coca-Cola sa na vizuáloch vzdala svojej ikonickej fľaše. Niektorí ju však uvidia aj bez toho

  • Ďalšia zo série reklamných kampaní, kedy je značka natoľko silná, že jej názov prekoná samotný vizuál
  • Coca-Colu musíš cítiť, odkazujú kreatívci, ktorí sa pod kampaň tento raz podpísali
cola
Ilustračný obrázok (unsplash.com)
  • Ďalšia zo série reklamných kampaní, kedy je značka natoľko silná, že jej názov prekoná samotný vizuál
  • Coca-Colu musíš cítiť, odkazujú kreatívci, ktorí sa pod kampaň tento raz podpísali

Ďalší reklamný minimalizmus nastal v kampani pre jeden z najznámejších nápojov na svete. Coca-Cola prišla s reklamou, ktorá povýšila meno nad vizuál výrobku, informuje o tom portál venovaný reklame Adage.com.

Len biela a červená

Za celým vizálnym konceptom stojí milánska reklamná agentúra Publicis Italy, ktorá ťažila z popularity nápojov. Nie každý si to samozrejme môže dovoliť. Coca-Cola, ktorá nemá vo svete od roku 1892 konkurenciu, je jedna z mála značiek, ktoré boli mnohými napodobňované nielen chuťovo, ale aj vizuálne či názvom. Vznikli tak ďalšie nápoje s podobnou chuťou, kolové cukríky, ale aj zmrzlina či žuvačky.

Reklama situovaná do verejného priestoru je umiestnená veľmi strategicky. Na svetelné tabule na zastávke autobusov, bilbordoch, ktoré svietia nad mestom, či na výškové budovy.

Nič len logo

A malý nápis Feel it, ktorý má zákazníkom a odberateľom reklamy napovedať, o aký typ produktu ide. Určená je pre trh strednej a východnej Európy.

https://www.instagram.com/p/B8_EnXKpv8J/

 

Reklamná spoločnosť už s Coca-Colou spolupracovala dávnejšie a značku využili na recyklačnú kampaň.

Stále veríme v svet bez odpadu. Ďalším prirodzeným krokom preto bude inšpirovať a mobilizovať obyvateľov, aby sa k udržateľnému hnutiu pripojili. Preto sme tradičné bilbordy zmenili na edukatívnejšie varianty,“ hovoria na Instagrame spoločnosti Publicis Italy spolutvorcovia kampane s tým, nové billboardy sú jednoduché, s využitím ikonických znakov a symbolom, ktoré upozorňujú na to, že že najbližší odpadkový kôš, v ktorom môžeš separoavať plast od papiera a komunálneho odpadu sa nachádza neďaleko.

https://www.instagram.com/p/ByP3It9opbs/

Miesta sú veľmi pekné, červené a interaktívne, plné odkazov o tom, aké dobré pre planétu, ale aj pre nás je celé to separovanie odpadu. V Taliansku to však obyvateľom skutočne pomohlo a svoje recyklačné čísla zvýšili o 141 %. Spojili to s výzvou značky, ktorá hovorí, že do roku 2030 chce Coca-Cola vyrábať fľaše zo 100-percentne recyklovateľného materiálu.

Viac o kampani bez loga čítaj TU >> Táto značka si môže dovoliť reklamu aj bez loga. A aj tak ju všetci spoznajú

Coca-Cola sa pri svojich minimalistických reklamách nechala inšpirovať kampaňou, ktorú začiatkom roka pripravila ďalšia ikonická spoločnosť prezentujúca fastfood biznis, McDonald’s. Spolupracoval na nej aj kreatívny art director a typograf z Mineapolisu David Schwen, ktorý má s minimalistickou reklamou skúsenosti.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: adage.com

Najnovšie videá

Trendové videá