Coca-Cola sa zbavuje plastov. Do roku 2021 vymení plastové fólie v celej EÚ
- Coca-Cola investovala 15 miliónov eur do nového balenia KeelClip, vďaka ktorému dokáže ušetriť 2 000 ton plastov a 3 000 ton oxidu uhličitého ročne
- Papierový KeelClip sa prvotne dostane na trh v Írsku, Poľsku a Holandsku, neskôr príde do celej Európskej únie
- Coca-Cola investovala 15 miliónov eur do nového balenia KeelClip, vďaka ktorému dokáže ušetriť 2 000 ton plastov a 3 000 ton oxidu uhličitého ročne
- Papierový KeelClip sa prvotne dostane na trh v Írsku, Poľsku a Holandsku, neskôr príde do celej Európskej únie
Ďalším plastovým obalom v spoločnosti Coca-Cola nadobro odzvonilo. Nápojový gigant sa zaviazal, že už viac nebude používať na spájanie plechoviek plastovú fóliu, ale papierovú novinku s názvom KeelClip. Informuje o tom Coca-colahellenic.com. Ten má nahradiť fóliu na všetkých baleniach do osem plechoviek, tie s vyšším počtom budú balené do kartónu.
Prvé papierové balenia sa majú dostať do Írska, Holandska a Poľska. V priebehu budúceho roku pribudnú aj v Rumunsku, Rakúsku, Taliansku a Švajčiarsku. Do roku 2021 nahradí KeelClip plastové obaly Coca-Cola v celej Európskej únii.
„KeelClip ™ je naša najnovšia investícia do inovatívnych, udržateľných obalových riešení. Popri štyroch značkách nápojov, ktoré sme tento rok predstavili v 100% recyklovaných PET fľašiach, zvýšenom používaní recyklovaných PET obalov a pokračujúcom odľahčovaní planéty, je KeelClip ™ ďalším dôkazom nášho záväzku, plniť ciele týkajúce sa sveta bez odpadu. “ vyjadril sa Marcel Martin, riaditeľ dodávateľského reťazca Coca‑Cola HBC.
Do ekologickej novinky investovala spoločnosť 15 miliónov eur. Takouto zmenou balenia dokáže Coca-Cola ušetriť až 2 000 ton plastov a 3 000 ton oxidu uhličitého ročne. Okrem toho tak ušetrí až 11-tisíc ton nových plastov ročne.
Budweiser či Corona
KeelClip patrí medzi najnovšie riešenia v plastovej problematike. Na papierové obaly už okrem značky Coca-Cola vsadil aj pivní giganti ako Budweiser či Stella Artois.
Corona sa zase rozhodla pre spoluprácu s Parley for the Oceans, ktorý im na mieru vyrobil balenie z bio rozložiteľných vlákien. Na zmene pracuje aj Guinness, ktorý chce v priebehu budúceho ruku prejsť na kompletne kartónové balenie.
Zdroje: Coca-Cola, Helling, Bottling, Company, Trendhunter