Odborníčka odhalila taktiku, ako si vytvoríš dokonalý profil na LinkedIn. Prilákaš ním vplyvných ľudí aj klientov
- LinkedIn je ideálna platforma na hľadanie novej práce
- Svoj profil však musíš vyšperkovať, aby si zaujal
- Expertka ti poradí, ako na to
- LinkedIn je ideálna platforma na hľadanie novej práce
- Svoj profil však musíš vyšperkovať, aby si zaujal
- Expertka ti poradí, ako na to
Odborníčka a konzultantka na LinkedIn Marta Pálešová si svoj súkromný profil založila už v januári v roku 2008. Keď si uvedomila, aký potenciál má LinkedIn pre jej profesionálny a osobný rast, rozhodla sa mu venovať viac.
Zákazníkom pomáha získavať nových klientov, hľadať nových zamestnancov a budovať povedomie o značke. Profesionálne sa venuje platforme LinkedIn od roku 2016, no aktívne posledné 4 roky. Pôvodne začínala so spravovaním súkromných profilov klientov a popritom mala aj štyri roky firmu na pečenie koláčov so svojou kamarátkou.
Jej klienti sú z rôznych oblastí. Buď ide o jednotlivcov, ktorí si chcú upraviť súkromný profil z dôvodu hľadania novej práce, alebo spoločnosti, ktoré potrebujú zaškoliť svojich zamestnancov v danej oblasti ako tzv. ambasádorov.
Podarilo sa jej spolupracovať aj so známymi značkami ako TOI TOI, Tatra Asset Management, Tatra banka, Kiwi.com, Satur, Nesia, NAY a mnoho ďalších.
„Niekedy má väčšiu váhu jeden koment ako samotný príspevok“
Na LinkedIne je dôležité dať o sebe vedieť, a to prostredníctvom publikovania príspevkov a zapájania sa. Lajky a komentáre sú rovnako dôležité ako publikovanie príspevkov. Sama sa o tom presvedčila aj Marta, keď jeden jej komentár pritiahol na Slovensko jedného z najznámejších expertov na LinkedIn na svete Jasmina Alica.
„S malou dušičkou som mu napísala: ‚Stavím sa, že ste ešte neboli na Slovensku.‘ A on mi odpísal. Začali sme spolu dohadovať jeho príchod na Slovensko a vo februári tu bol osobne,“ prezradila Marta.
Najdôležitejšie prvky úspešného profilu:
- kvalitná profesionálna profilová fotografia,
- dobre spracovaná background fotografia,
- vyšperkovaný titulok,
- sekcia Featured (Odporúčané),
- dôsledne pripravená časť „O mne“,
- aktuálna pracovná pozícia,
„Každá maličkosť na profile môže zavážiť. Základom je mať perfektne upravený súkromný profil a následne rozširovať bázu svojich kontaktov či followerov. Samozrejme, dôležitý je obsah, ktorý budete publikovať. LinkedIn je čisto biznisová platforma, a preto je potrebné tomu prispôsobiť aj obsah,“ doplnila expertka.
Pri budovaní sietí kontaktov si dávaj pozor na počet spojení
Ak si na LinkedIne nováčik, je dôležité, aby si sa spájal najprv so svojimi známymi, kolegami a spolužiakmi. Nie je nutné si do svojej siete pridávať každého. V prípade, že máš bezplatný profil, dávaj si pozor na počet profilov, s ktorými sa denne spájaš alebo vyhľadávaš, upozorňuje expertka. Ideálne je pridávať si 10 až 12 ľudí denne, aby ťa platforma nezablokovala.
Iné je to v prípade plateného profilu. Prepájanie je tam benevolentnejšie. Marta však verí v budovanie si siete kontaktov pomaly a prirodzene. Sama posiela maximálne 10 či 15 pozvánok za týždeň.
Týmito jednoduchými krokmi dosiahneš, aby si tvoj profil všimli
Ak chceš zvýšiť počet svojich potenciálnych klientov alebo dosiahnuť, aby si ťa všimol nejaký zamestnávateľ, kľúčom je zvýšiť svoju viditeľnosť na LinkedIne. Dosiahneš to pravidelným zverejňovaním príspevkov a aktívnou účasťou v diskusiách. Pri tvorbe obsahu je dôležité prispôsobiť komunikáciu a typ príspevkov konkrétnym potrebám každého klienta.
„Úspešný príspevok je taký, ktorý vám prinesie nového klienta. Príspevky majú ponúkať hodnotný obsah. Mali by byť originálne, relevantné a inšpirujúce. Ich úspešnosť zároveň ovplyvní zapájanie sa prostredníctvom komentárov, lajkov a zdieľaní. Dôležité je správne poňať text príspevku, aby zareagovali tí, ktorých k sebe chceme pritiahnuť. Stačí zvoliť správnu obsahovú stratégiu a úspech sa dostaví,“ podotkla expertka Marta Pálešová.
Aby si ťa ľudia všimli, musíš byť na platforme pravidelne aktívny. Nie je možné určiť univerzálny počet príspevkov, ktoré by mal každý publikovať, pretože to závisí od mnohých faktorov. Kľúčové je však udržiavať konzistentnosť a poskytovať obsah, ktorý pridáva hodnotu tvojim sledujúcim. Ukáž im, že si expertom vo svojom odbore, a daj im dôvod, prečo ťa majú sledovať.
Ako úspešne hľadať prácu na LinkedIne
LinkedIn je ideálne miesto na hľadanie nového zamestnania. Ponúka aj samostatnú záložku „Jobs“, kde si môžeš hľadať ponuky presne podľa svojich predstáv. Nastav si notifikácie a dostávaj ponuky priamo do emailu. Nezabudni upraviť svoj profil tak, aby zaujal práve toho zamestnávateľa, ktorého chceš osloviť.
LinkedIn ti umožňuje pekne predstaviť tvoje skúsenosti a silné stránky. Buď aktívny, spoj sa s HR špecialistami a zviditeľni sa. Správne využitie platformy LinkedIn ti otvorí dvere k novým príležitostiam.
Ako však hovorí sama expertka: „LinkedIn nie je príliš ‚user friendly‘. Veľa funkcionalít má poschovávaných a je ťažšie ich nájsť. Viete si ich, samozrejme, sami naštudovať z rôznych materiálov na YouTube alebo článkov na internete. Pokiaľ vás však tlačí čas alebo chcete mať naozaj vyšperkovaný profil, obrátiť sa na profesionála je tou správnou cestou. Ušetrí vám hodiny času štúdia funkcionalít a vy sa môžete sústrediť na iné dôležitejšie činnosti.“