Ďalšia spolupráca Attilu Végha stroskotala. Už tretia značka od neho dáva „ruky preč“
- Bojovník Attila Végh čelí ďalšiemu ukončeniu spolupráce
- Tentokrát ide o obľúbenú značku piva, ktoré milujú tisícky Slovákov
- Bojovník Attila Végh čelí ďalšiemu ukončeniu spolupráce
- Tentokrát ide o obľúbenú značku piva, ktoré milujú tisícky Slovákov
Známy slovenský zápasník a influencer Attila Végh prišiel o ďalšiu spoluprácu. Tentokrát ide o značku piva Corgoň, ktorá tento oznam zverejnila pred pár minútami na svojom profile na Facebooku.
Po značke áut Renault a projekte Bagetejšn pre značku Pierre Baguette ide tak o tretiu spoluprácu, ktorú po prezidentských voľbách so zápasníkom ukončili.
Ako píše spoločnosť na svojom profile: „Značka Corgoň ponúka pivo pre všetkých spotrebiteľov, bez rozdielov. Naším cieľom je šíriť zodpovednú, relevantnú, rešpektujúcu a apolitickú komerčnú komunikáciu. Všetky naše posolstvá sa riadia prísnym Etickým kódexom, ktorého zásady vyžadujeme dodržiavať aj od našich obchodných partnerov. Z tohto dôvodu sme zastavili ďalšie komerčné aktivity s Attilom Véghom.“
Koniec veľkých projektov
Na Instagrame Attilu Végha sleduje viac než 400-tisíc ľudí a na Facebooku nad 120-tisíc. Jeho tvár sa objavila na rôznych komerčných produktoch, vrátane bagety „Bagetejšn“ od značky Pierre Baguette, ktorá sa pýši sloganom: „Najťažšia bageta spomedzi všetkých bagiet na slovenskom trhu.“
Napriek úspechu v oblasti reklamy nedávno došlo k rozchodu medzi Véghom a niekoľkými komerčnými partnermi. Značka Pierre Baguette oznámila, že ich spolupráca s Véghom sa skončí a nebudú ju predlžovať, písali sme.
Dôvod odstúpenia súvisí s ich politikou „kultivovaného prejavu na verejnosti“, pričom zdôrazňujú, že ako firma rešpektujú slobodu prejavu, ale zároveň očakávajú určitú úroveň kultivovanosti od osôb spojených s ich značkou.
Podobne, svetoznáma automobilová firma Renault sa rozhodla ukončiť spoluprácu s Véghom, čo oznámili v kontexte potreby apolitického správania ich ambasádorov. Táto udalosť vyvolala u Végha pocit, že je vystavený nespravodlivému zaobchádzaniu, čo ho viedlo k verejnému vyjadreniu, že situácia pripomína komunistické praktiky.
Attila Végh sa nebojí verejne vyjadriť svoje politické názory, čo demonštroval aj svojou podporou Petrovi Pellegrinimu pred prezidentskými voľbami. Avšak jeho otvorenosť viedla k rozchodom s niektorými komerčnými partnermi, čo ho postavilo pred náročné obdobie, kedy musí čeliť dôsledkom svojho verejného vyjadrovania.
Reakcia politikov na ukončenia spoluprác známych tvárí
Pred pár týždňami došlo k zrušeniu komerčných spoluprác medzi známymi osobnosťami na Slovensku a veľkými značkami. Okrem MMA zápasníka prišla o spoluprácu aj moderátorka Jasmina Alagič, manželka rapera Rytmusa. Tá stratila kontrakt so spoločnosťou Rauch.
Startitup sa po týchto udalostiach rozhodol uskutočniť anketu v parlamente, aby sme zistili, čo si o tom myslia politici.
Táto situácia vyvolala diskusiu o tom, či je správne, aby firmy reagovali na politické názory svojich ambasádorov. Niektorí politici, ako Branislav Gröhling a Michal Truban, považujú rozhodnutia firiem za legitímne a zdôrazňujú slobodu podnikania a možné následky politického vyjadrovania.
Naopak, poslanec Michal Bartek naznačuje možnú nerovnosť v zaobchádzaní s influencermi podporujúcimi rôznych politických kandidátov a vyjadruje zámer skúmať túto otázku hlbšie.
Samuel Migaľ a Irena Bihariová poukazujú na potenciálne negatívne dopady pre značky spôsobené vyradením osobností z dôvodu ich politického stotožnenia.
Roman Michelko zase zdôrazňuje, že komerčné spoločnosti by nemali politizovať svoje rozhodnutia o spolupráci, pretože to môže poškodiť ich obraz vo verejnosti. Celá situácia otvára debatu o rovnováhe medzi slobodou prejavu a obchodnými záujmami v modernom marketingu. Ak ťa zaujíma, čo presne politici povedali, pozri si našu anketu na tomto odkaze.
Zdroje: FB/Corgoň, IG/Attila Végh, SIU, Redakcia