Dedoles dlhuje Sociálnej poisťovni takmer pol milióna eur, spoločnosť čaká reštrukturalizácia
- Reštrukturalizáciu firma vyžadovala už v máji
- Dedoles dĺži Sociálnej poisťovni 448 019,71 eura
- Reštrukturalizáciu firma vyžadovala už v máji
- Dedoles dĺži Sociálnej poisťovni 448 019,71 eura
Firma Dedoles je známa každému Slovákovi a môže sa pochváliť raketovým rastom nahor. Ten však prekazili finančné problémy, o ktorých sa vie už niekoľko týždňov.
Hospodárske noviny informujú o tom, že spoločnosti bola povolená reštrukturalizáciu, ktorú firma vyžadovala už v máji.
Prvé problémy sa ukázali v apríli, keď Dedoles prepustil približne dve stovky zamestnancov. Problémom je však aj dlh voči Sociálnej povinnosti. Spoločnosť dĺži 448 019,71 eura.
Veritelia majú momentálne 30 dní na to, aby prihlásili svoje pohľadávky. Následne bude vypracovaný reštrukturalizačný plán. Ten bude musieť schváliť súd.
Veľké ambície
Už na konci mája sme ťa informovali, že spoločnosť Dedoles čelí po expanzii a investíciách v uplynulých rokoch problémom s dostatkom hotovosti.
Firma prijala racionalizačné opatrenia, pripravila ozdravný plán a požiadala súd o ochranu pred veriteľmi a o umožnenie reštrukturalizácie. Informovala o tom aj PR manažérka spoločnosti Jana Galera Matúšová.
V roku 2020 firma vykázala podľa portálu FinStat tržby necelých 50 miliónov eur a zisk 3,4 milióna eur. To Dedoles povzbudilo. Počas uplynulého roka firma zásadným spôsobom zvýšila počet zamestnancov a investovala do marketingu a budovania značky, ale aj do informačných systémov a najmä do poloautomatizovaného nového skladu.
Avšak ešte do minulého roka Dedoles vstupoval s veľkými ambíciami, ktoré opísali aj v rozhovore pre Startitup. Ich pozitívne výsledky zaručovali každoročný rast tržieb.
Ako uvádza firma, v posledných 3 rokoch, kedy sa jej podarilo zvýšiť tržby z 15 na 92 mil. eur. Tým pádom sa, pochopiteľne, vlani pripravovala na ambiciózny rastový program.
Zámery spoločnosti však nevyšli. Pre pokles trhu, vojnu na Ukrajine a všeobecnú neistotu spotrebiteľov z rastúcej inflácie k očakávanému rastu neprišlo.
„V Dedolese sa nám za desať rokov podarilo vybudovať unikátny biznis model, ktorý je schopný reagovať na aktuálne potreby zákazníka, stali sme sa tak najväčším slovenským e-shopom. To, že náš model funguje dobre, dokazujú nielen finančné ukazovatele v uplynulých rokoch, ale aj to, že napriek zložitým časom sme stále schopní generovať tržby, expandovať a predávať naše produkty v 21 krajinách,“ priblížil riaditeľ spoločnosti Jaroslav Chrapko.
„Dedoles preto potrebuje iba získať čas na ozdravenie, na čo chceme využiť dostupné legislatívne nástroje. Nehľadáme cestu, ako odpísať naše dlhy, ale práve naopak, chceme splatiť naše záväzky.“
Ponožková kríza
Dedoles nie je jedinou ponožkovou firmou, ktorá má problémy. Ani nie pred týždňom sme ťa informovali o kríze slovenskej firmy Fusakle.
Prísť muselo aj k prepúšťaniu zamestnancov. Situácia vo firme ani v súčasnosti stále nie je ideálna, no jej vedenie sa nevzdáva. Slovenská značka tento týždeň na sociálnej sieti zverejnila výzvu, v ktorej ľudí žiada, aby jej pomohli Fusakle zachrániť.
„Ťažké obdobie koronakrízy, následky vojny, inflácia a zdražovanie energií a materiálov má silný negatívny dopad aj na nás a bojujeme s ťažkosťami. Chceme ťa poprosiť o pomoc preklenúť toto náročné obdobie. Chceme naďalej rozdávať radosť, vyrábať kvalitné produkty lokálne a poctivo doma, na Slovensku,“ napísala značka.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: HNonline, TASR