Dedoles má vážne finančné problémy: Musel vraj prepustiť stovky ľudí

  • Známy brand má poriadne problémy, Dedoles sa pasuje s financiami
  • Odevná značka musela pristúpiť k hraničným riešeniam
Dedoles
Dedoles, Unsplash/Omid Armin
  • Známy brand má poriadne problémy, Dedoles sa pasuje s financiami
  • Odevná značka musela pristúpiť k hraničným riešeniam

Denník SME prišiel s prekvapujúcou správou ohľadom známej slovenskej odevnej značky. Dedoles sa preslávil nielen štýlovými dizajnovými ponožkami, ale aj zapamätateľnými reklamami, v ktorej hrajú hlavnú úlohu animované tancujúce škrečky.

Finančné problémy

Podľa denníka firma rieši značné finančné problémy, čo spôsobilo aj prepustenie údajne okolo 200 zamestnancov. Spoločnosť podľa medializovanej správy mala problém aj s vyplácaním faktúr.

„Rovnako, ako väčšina hráčov v našom segmente, v súčasnosti čelíme viacerým výzvam na trhu, ktorými sú v prvom rade vojna za našimi hranicami a stúpajúca inflácia. Toto spôsobilo pokles ekonomiky a, pochopiteľne, aj zmenu spotrebiteľského správania,“ opísala firma pre Startitup Jana Galera Matúšová z PR oddelenia.

Vysvetlila, že v roku 2021 výrazne investovala do infraštruktúry, skladového vybavenia a technológií, IT systémov či budovania značky. 

Podľa denníka Sme v roku 2021 dosiahli tržby v hodnote 92 miliónov eur a aj zisk. Podľa spoločnosti ale boli ich investície a nákupy dimenzované na vyšší rast a dopyt. Ten ale vzhľadom na pandémiu a vojnu na Ukrajine tento rok nemôžu očakávať. Firma teda zaznamenala pokles predajov, čo podľa denníka súvisí aj s neplatením faktúr.

Veríme, že ide len o dočasný stav a trh, geopolitická situácia, ako aj sentiment spotrebiteľov, sa stabilizuje a my budeme môcť v raste pokračovať. Už začiatkom roka sme spustili proces rokovaní s potenciálnymi investormi, ktorí by nám mali pomôcť v ďalšom raste, keď to trhová situácia umožní a v oslovení aj nových medzinárodných trhov a celkovo priniesť aj iný pohľad do manažovania firmy,“ vysvetlila firma.

Firmy nemusia odhadnúť mieru

Zaujímalo nás, či je bežné alebo ojedinelé, že firmy so silným brandom a marketingovou kampaňou ako napríklad Dedoles môžu nečakane naraziť na finančné problémy. K téme sa vyjadril marketér Róbert Slovák. Upozorňujeme, že sa odborník nevyjadroval konkrétne k stavu firmy Dedoles, ale k tematike ako k fenoménu.

„Nie je to ojedinelé. Niekedy to tak býva, že sa firmy, nehovorím, že to je prípad Dedolesu, v nejakom poslednom amoku zvyknú naštartovať a skúsia staviť všetko na silnú kampaň, ktorá ich môže vytrhnúť z potenciálnej biedy,“ povedal pre Startitup šéf reklamnej agentúry Róbert Slovák a jeho priatelia.

„Nie je to úplne neštandardné, neštandardné je, ak sa neodhadne pomer výdavkov a marketingu verzus potenciálnych príjmov, čo to môže priniesť. Je to potom fail marketingového oddelenia či produktového oddelenia, ktoré to má na starosti. Je dôležité si zachovať zdravú mieru výdavkov a príjmov,“ dodal.

Článok aktualizujeme. 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: Sme/Index

Najnovšie videá

Trendové videá