Dedoles opäť valcuje predsudky Slovákov. Vianočnú kolekciu propaguje aj vďaka LGBTI páru

  • Dedoles má na Slovensku obrovský dosah
  • Nebojí sa však ísť ani do kontroverzných tém, ktoré našu spoločnosť často rozdeľujú
  • Svedčí o tom aj jeho najnovšia kolekcia
dedolescover
Dedoles
  • Dedoles má na Slovensku obrovský dosah
  • Nebojí sa však ísť ani do kontroverzných tém, ktoré našu spoločnosť často rozdeľujú
  • Svedčí o tom aj jeho najnovšia kolekcia

Slovenská značka Dedoles zaradila medzi svoje firemné hodnoty podporu diverzity a inklúzie v spoločnosti. Krokom, ktorý u časti obyvateľstva pôsobí kontroverzne, sa firma snaží verejne odstraňovať bariéry a predsudky voči marginalizovaným komunitám.

Svoje produkty preto často propagujú aj v znamení „nedokonalých“ tvarov. V kampaniach sa nevyhýbajú plnoštíhlym modelkám, seniorom, ľuďom s Downovým syndrómom či predstaviteľom LGBT+ komunity. Presne tak to bolo aj pri fotení najnovšej vianočnej kolekcie.

„Dedoles je zástancom toho, že sa netreba báť ukázať svetu svoje skutočné a pravé ja. Svojím konaním sa snaží odstrániť bariéry a predsudky, ktoré na Slovensku stále pretrvávajú. Zvýšenú pozornosť ľuďom s Downovým syndrómom preto venuje nielen počas Ponožkovej výzvy, ktorá sa koná každý rok 21. marca, ale aj pri vytváraní vizuálneho obsahu, uvádza značka.

zdroj: Dedoles

zdroj: Dedoles

Do našich fotení sa snažíme pravidelne zapájať ľudí, ktorí demonštrujú diverzitu. Takéto spolupráce sú pre nás vždy nová a zaujímavá skúsenosť a aj vďaka tomu môžeme spoznávať úžasných ľudí a ich príbehy, ktoré sú veľmi  inšpiratívne. Do budúceho roka máme veľké plány. Dúfame, že sa nám podarí opäť sa posunúť v oblasti komunikácie diverzity a inklúzie,“ prezradila Creative content teamleader Silvia Halašková.

zdroj: Dedoles

zdroj: Dedoles

Podpora LGBT+ komunity aj mimo dúhového mesiaca 

Počas júna, ktorý je celosvetovo známy aj ako PRIDE mesiac, spoločnosť otvorene prejavila sympatie LGBT+ komunite, ktorá na Slovensku stále čelí diskriminácii. Pri tejto príležitosti vytvorili dizajnéri dúhovú kolekciu. „Týmto krokom chcel Dedoles ukázať, že láska ani móda nepoznajú hranice.“

zdroj: Dedoles

Podporu párom rovnakého pohlavia sa rozhodla prejaviť aj mimo Pride mesiaca, a to nafotením vianočnej kolekcie s dvoma homosexuálnymi mužmi.  

Zimnou novinkou je aj spustenie spolupráce s donáškovou službou Wolt, ktorá doposiaľ ľuďom nosila najčastejšie len jedlo z reštaurácií. Wolt tak naďalej rozširuje svoju ponuku o položky z retailu. Po tom, čo na jar začal s kníhkupectvom Martinus rozvážať knihy, teraz pribudlo aj oblečenie.

zdroj: Finstat/ Dedoles

Značka aktuálne pôsobí v 21 krajinách Európy. Vo februári 2021 dosiahla firma hranicu 2 miliónov zákazníkov a zamestnáva 770 zamestnancov.  Spoločnosť Dedoles, s. r. o., v roku 2020 zvýšila zisk o 496 % na 3,420 miliónov eur a tržby jej narástli o 239 % na 49,44 miliónov eur.

zdroj: Finstat/ Dedoles

Spolupráca s Woltom začína fungovať zatiaľ v rámci Bratislavy, pričom partnerskí kuriéri doručujú objednávky do 30 minút.

„Posun do retailu je budúcnosť rýchlych donáškových služieb. Chceme byť spoľahlivým partnerom nielen pokiaľ ide o donášky jedla, ale keďže vidíme zvyšujúci sa trend aj o donášky ďalších tovarov, je pre nás dôležité prinášať zákazníkom stále vylepšenú a rozšírenú ponuku,“ uviedol Tomáš Beniak, riaditeľ Wolt Slovensko.

Novú službu určite ocenia najmä tí z nás, ktorí vždy narýchlo zháňajú vianočné darčeky. 

zdroj: Dedoles

Spoločnosť Wolt Slovensko, s. r. o., v roku 2020 zvýšila zisk o 701 % na viac ako 51-tisíc a tržby jej narástli z viac ako 71-tisíc eur na 3,530 milióna eur. Wolt je fínska firma založená v roku 2014, ktorá úspešne pôsobí už vo viac ako 23 krajinách, viac ako 200 mestách a má už 15 miliónov registrovaných používateľov.

Generálny riaditeľ Woltu sa volá Miki Kuusi a magazín Forbes ho ocenil aj v globálnom rebríčku 30 pod 30. Firma získal celkovo 707 miliónov eur v investíciách, medzi investorov sa radí ICONIQ Capital, 83North, Highland Europe, Lifeline Ventures, ale tiež Ilkka Paananen.

Wolt u nás pôsobí od 19. septembra 2019, kedy spustil svoju službu v Bratislave. Odvtedy rozšíril svoje pôsobenie v roku 2020 do Košíc, Trnavy a Banskej Bystrice a v roku 2021 aj do Nitry, Žiliny, Prešova, Zvolena, Trenčína, Martina a Liptovského Mikuláša.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Dedoles, Wolt, Finstat

Najnovšie videá

Trendové videá