Škrečky Dedolesa dotancovali: Na televíznych obrazovkách ich už viac neuvidíš
- Už niekoľko mesiacov je známe, že slovenskú firmu Dedoles postihli obrovské problémy
- Spoločnosť tak dospela k zásadným rozhodnutiam
- Už niekoľko mesiacov je známe, že slovenskú firmu Dedoles postihli obrovské problémy
- Spoločnosť tak dospela k zásadným rozhodnutiam
Už niekoľko mesiacov je známe, že slovenskú firmu Dedoles postihli obrovské problémy. Vznikol tak reštrukturalizačný plán, ktorý odobril aj súd. Zároveň spoločnosť získala investorov, vďaka ktorým by mala byť schopná splatiť dlhy a postaviť sa opäť na nohy.
Ak niekto spomenie Dedoles, mnohí si predstavia nielen veselé ponožky, ale aj tancujúce škrečky, ktoré sa objavovali pravidelne na televíznych obrazovkách.
Ešte v októbri minulého roka sme ťa informovali o tom, že v dôsledku problémov bola spoločnosť Dedoles nútená zatvoriť všetky svoje kiosky a predajne v Českej republike.
„Na základe externej finančnej analýzy došli naši právnici k záveru, že ak by sme naše predajne a kiosky naďalej prevádzkovali, nesprávali by sme sa ako zodpovedný hospodár a vedome by sme vytvárali stratu,“ povedal vtedy majiteľ a šéf Dedolesu Jaroslava Chrapka pre denník E15, ktorý na situáciu upozornil ako prvý.
„Keďže si ctíme českú legislatívu a prognózy ekonómov na retailovom trhu sú aj do budúcna skôr pesimistické, rozhodli sme sa zatvoriť našich sedem predajní a kioskov v Českej republike, a s tým aj našu českú pobočku, ktorá s uzatváraním tohto kanála stratila svoje opodstatnenie,“ potvrdila pre Startitup PR manažérka spoločnosti Jana Galera Matúšová.
Na problémy sa však firma rozhodla reagovať aj inak. Tancujúce škrečky na televíznych obrazovkách si získali srdcia mnohých Slovákov, pričom išlo najmä o deti. Škrečky však dostali dočasne stopku a počas televíznych reklám ich tak neuvidíme. Informáciu priniesol TREND. Vo veci sme oslovili aj samotnú firmu a článok budeme aktualizovať o jej stanovisko.
Ako nám vysvetlil Head of Brand Richard Mareček, televízia je stále najefektívnejšie médium z pohľadu pomeru zásah-investícia. „Najrýchlešie buduje povedomie o značke a jej produktoch, dokáže výborne zaujať aj generovať emocionálnu odozvu na reklamu. Jej nevýhodou sú vysoké vstupné náklady. Škrečky sú naším aktívom s vysokou hodnotou, preto ich plánujeme používať ešte intenzívnejšie,“ uvádza ďalej s tým, že škrečky budú mať v televízii kvôli ekonomickej situácii pauzu, no vrátia sa hneď po jej zlepšení. „Zatiaľ našich zákazníkov budú zabávať v ostatných médiách,“ uzatvára.
Škrečky divákov urazili
Vo februári 2023 informoval portál Mediaklik o veľmi zaujímavej situácii. Rada pre mediálne služby sa totiž zaoberala sťažnosťami na reklamu Dedolesu, ktorá v televíziách bežala počas Vianoc. Jej slogan bol „Nevyprdnite sa na darčeky“ a dá sa povedať, že mnohých pobúrila. Práve pre tento sloganu ju sťažovatelia považovali za nevhodnú.
Podľa jednej zo sťažností išlo o úplne dno televíznej reklamy, ktoré nepatrí na obrazovky. Myšlienka reklamy bola úplne jednoduchá. Jej cieľom bolo upozorniť divákov na predvianočné zľavy a Slováci ju mali možnosť sledovať nielen v TV, ale aj na YouTube či na ďalších sociálnych sieťach.
Za reklamou stála agentúra Somebody&Somebody, ktorá dostala zadanie vymyslieť reklamu, ktorá silno zarezonuje.
„Kampaň mala mať to, čo sa v PR nazýva ,aktualizačný prvok‘. Jednoducho niečo, čo bude pre ľudí práve teraz zaujímavé. Hľadali sme teda takéto nápady… Nápad s prdnutím škrečka začal myšlienkou, že prdenie sa v reklamách nevída. To bola tá ľahká časť vymýšľania. Dôležité bolo prísť s riešením, ktoré nebude nechutné, ale roztomilé. Nakoniec sme siahli do vlastných odžitých skúseností – veď komu sa to v živote nestalo? A pridali sme ,insight‘, že deti predpubertálneho veku často nevedia, ako po prdnutí reagovať, hanbia sa – a pritom sa to môže stať každému, stáva sa to každému a vôbec nič na tom nie je. A tak si škrečok prdol, jeho kamoši sa nad tým pousmiali a všetci tancovali ďalej, až kým nepomreli,“ píše sa na webe Dedoles.
Hoci bolo sťažností niekoľko, verdikt Rady pre mediálne služby bol jasný. Regulátor totiž uviedol, že reklamný spot s odkazom na nákup veselých vecičiek spolu s tancujúcimi škrečkami, navodenou vianočnou atmosférou, pesničkou v pozadí a chodiacimi pármi ponožiek a papúč vo vzduchu má vytvoriť zábavnú a veselú atmosféru.
„Na základe uvedeného si myslíme, že obsah predmetného reklamného šotu, aj keď v ňom bol použitý expresívny výraz, avšak nižšej intenzity, nemožno hodnotiť ako neslušný. Sme preto toho názoru, že jeho odvysielanie nebolo v rozpore s § 82 ods. 1 písm. a) Zákona o mediálnych službách,“ dodal regulátor.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: E15, TREND, Dedoles, Mediaklik