Definitívny koniec Okay alebo pritiahnutie zákazníkov? Viaceré prevádzky opätovne otvoria, varuje známy portál

  • Okay ohlásil, že 4. júla zatvorí všetky predajne
  • Podľa zistených informácií portálom Živé však môže ísť o zavádzajúcu informáciu
Okay
Vyrobasvetelnejreklamy.sk
  • Okay ohlásil, že 4. júla zatvorí všetky predajne
  • Podľa zistených informácií portálom Živé však môže ísť o zavádzajúcu informáciu

Včera 24. júna internet obleteli správy, že Okay, reťazec predajní s elektronikou, definitívne končí. Všetky predajne sa podľa oficiálnych správ majú uzatvoriť už 4. júla. Chvíľu po oficiálnom vyhlásení sa však objavila teória, že v skutočnosti ide len o kontroverznú kampaň. 

Informácie, že niektoré z predajní sa majú pár dní po 4. júli otvoriť, získal portál Živé.

Okay na svojich stránkach aj na predajniach oznamuje, že zatvárajú svoje brány už budúci týždeň. Zákazníkom ponúkajú tovar za zvýhodnené ceny s tým, že z ich skladov musí ísť všetko preč. Reťazec Okay, ktorý má po Slovensku a Česku množstvo predajní, oznámil svoj koniec takpovediac „v hodine dvanástej“.

Na poslednú chvíľu potvrdili správy, ktoré sa šíria už niekoľko mesiacov. Zákazníci ani nemusia byť prekvapení, pretože správy o bankrote firmy sa objavili už v decembri minulého roka. 

Spoločnosť má miliónové straty

Spoločnosť Okay mala dovedna 140 predajní a už v roku 2021 sa v Českej republike ocitli v strate až 2,7 milióna eur. Na Slovensku evidovali stratu 1 739 085 eur. Neskôr sa objavili informácie, že Okay hľadá nového investora. Uvedomovali si, že na prežitie potrebujú buď veľkú finančnú injekciu, alebo celú spoločnosť predať. 

Ani jeden z týchto plánov zrejme firme nevyšiel, pretože už v polovici júna tohto roka sa objavili hlásenia o prepúšťaní zamestnancov a zatváraní predajní. Problémom firma čelí dlhodobo, do poslednej chvíle sa však držali nádeje, že nájdu nového investora. 

Na pravidelných mesačných stretnutiach vedenie spoločnosti Okay až donedávna tvrdilo, že má možnosť výberu medzi rôznymi investormi, ako sme uviedli s odvolaním sa na Hospodářské noviny. Na poslednom stretnutí sa však tento postoj zmenil a diskusia sa sústredila na reštrukturalizáciu spoločnosti.

Nie je tak žiadnym prekvapením, že sa firma rozhodla svoje brány uzavrieť a svoje produkty ponúkať za zvýhodnené ceny. Nečakane sa však objavili tvrdenia, ktoré naznačujú, že ide len o marketingovú kampaň. 

Nie je to prvýkrát, čo Okay „zatvára brány“

Portál Živé prichádza s odhalením, že zo strany spoločnosti Okay môže ísť aj o kampaň, ktorá má nalákať zákazníkov do predajní. Podľa ich informácií skutočne plánujú zavrieť nejakú časť svojich predajní v Česku a na Slovensku pre zlé finančné výsledky. Tvrdia však, že nejde o koniec celej siete a informácie, ktoré Okay vydáva, pôsobia zavádzajúco.

Kroky spoločnosti označujú za kampaň, ktorá má do predajní „nahnať“ kupujúcich s vidinou prívetivých cien. Samotní zákazníci na sociálnej sieti píšu, že ceny v predajniach však nie sú „likvidačné“.

Portál dokonca oslovil predajne, ktoré by sa mali chystať na definitívne zatvorenie. Niektoré však tvrdia, že budú pokračovať. Jedna z oslovených predajní dokonca uviedla, že po 4. júli zatvorí predajne na pár dní, potom ich znovu otvorí.

Ako uvádza portál Živé, nejde o prvú likvidačnú kampaň zo strany Okay. Už aj v minulosti sa mali v niektorých predajniach zverejniť odkazy s tým, že pobočka sa zatvára k určitému dátumu. Následne po pár dňoch mala byť opäť otvorená.

Spoločnosť Okay v prejednávanej veci Startitup oslovil, do publikovania článku sme neobdržali vyjadrenie. Hneď po jeho prijatí budeme text aktualizovať.

Zdroje: Okay.sk, Redakcia Startitup, Aktuality, Hospodářské noviny, Živé, Facebook

Najnovšie videá

Trendové videá