Delegátka CK mala „odbiť“ klientku so zlomenou panvou. Cestovka sa bráni
- O incidente informuje blogerka z blogu Travelhacker
- O vyjadrenie sme požiadali aj cestovnú kanceláriu
- O incidente informuje blogerka z blogu Travelhacker
- O vyjadrenie sme požiadali aj cestovnú kanceláriu
Janka z blogu Travelhacker na sociálnej sieti informuje o nepríjemnosti, ktorá sa stala jej rodičom dovolenkujúcim v Grécku. Tí sú na dovolenke s cestovnou kanceláriou Kartago Tours.
V úvode pobytu sa jedna z dovolenkujúcich šmykla na mokrej podlahe. Pád spôsobil zlomeninu panvy, v dôsledku čoho musela žena ísť do nemocnice, kde ju čaká operácia. Nikto z dovolenkujúcich však nehovoril po anglicky.
„V tomto momente by možno aj vám napadlo povedať si, že veď keďže je to dovolenka s cestovkou, je tam delegátka, ktorá hovorí slovensky a tiež grécky alebo aspoň anglicky a vie pomôcť,“ píše blogerka. Poukazuje však na to, že delegátka ľudí odbila, že prekladať nemôže a nemocnicu si majú vyriešiť sami.
„A tak som včera 3 hodiny bola na telefóne a prekladala všetko, čo grécki lekári potrebovali vedieť,“ dodáva blogerka. So vzniknutou situáciou sa obrátila aj na CK, ktorá uviedla, že presne od toho by tam mal byť delegát a nech rodičia komunikujú s ním.
Vo veci sme cestovnú kanceláriu oslovili aj my.
Hovorkyňa Alica Šipošová uvádza, že v prípade úrazu alebo poistnej udalosti preberá zodpovednosť za riešenie vzniknutej situácie poisťovňa, v ktorej si cestujúci uzavrel komplexné cestovné poistenie.
„Pani, ktorej sa stal nešťastný úraz, mala kontaktovať v prvom rade poisťovňu a nahlásiť poistnú udalosť, následne by ju poisťovňa smerovala do nemocnice a zabezpečila aj tlmočnícke služby. Delegát cestovnej kancelárie neslúži ako tlmočník na lekárske účely,“ podotýka.
Ďalej vysvetľuje, že delegátka na to nemá medicínske vzdelanie a v každom prípade ide o úlohu poisťovne. Úlohou delegáta podľa Šipošovej nie je len predaj výletov.
„Denne nám do destinácie prilieta niekoľko lietadiel a naši delegáti sú klientom k dispozícii pre prípad problémov, ktoré môžu nastať s vybavením alebo službami hotela, informujú ich o destinácii a ponúknu výlety, ktoré by mohli navštíviť a rovnako informujú o transferoch a časoch k odletu.“
Dodáva, že nešťastná situácia kanceláriu mrzí, no riešenie poistných udalostí je výhradne v rukách poisťovne a nie cestovnej kancelárie.
Nelegálnych cestoviek je ako húb po daždi
Na Slovensku podniká vyše 70 nelegálnych cestovných kancelárií. Uviedol to v utorok (13. 6.) na tlačovej konferencii Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) a Letiska M. R. Štefánika v Bratislave prezident SACKA Roman Berkes.
„SACKA vo svojej analýze konštatuje, že na Slovensku podniká viac ako 70 nelegálnych cestovných kancelárií – organizátorov zájazdov -, pod ktorými rozumieme rôzne fyzické osoby, živnostníkov a firmy bez oprávnenia na tento predmet poistenia a bez akejkoľvek ochrany pre prípad svojho úpadku,“ spresnil Berkes.
Upozornil, že každá cestovná kancelária bez výnimky, ktorá predáva svoje zájazdy konečným spotrebiteľom, musí byť zapísaná v zozname cestovných kancelárií, ktorý vedie Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). Je to jediný dôveryhodný zoznam, ktorý poskytuje informácie o poistení cestovnej kancelárie.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie
Zdroj: TASR