Denisa a Matej postavili kaviareň na zelenej lúke „pod Ďumbierom“: Sme zvyknutí pracovať na 120 %

  • Manželia Gašparíkovci postavili vlastny podnik La Pier s dôrazom na kvalitu a pohodu
  • Ich kaviareň nemá núdzu o verných zákazníkov
kaviareň a tím La Pier
La Pier
  • Manželia Gašparíkovci postavili vlastny podnik La Pier s dôrazom na kvalitu a pohodu
  • Ich kaviareň nemá núdzu o verných zákazníkov

Za vznikom kaviarne La Pier stojí dvojica manželov, Denisa a Matej Gašparíkovci. Obaja majú za sebou pestrú minulosť plnú rôznorodých pracovných skúseností na rôznych kontinentoch, prevažne však v lyžiarskych strediskách.

Po rokoch strávených na cestách sa rozhodli usadiť v Mýte pod Ďumbierom a vytvoriť priestor, ktorý by bol nielen o dobrej káve a jedle, ale aj o pohode a kvalite.

Budova La Pier nevznikla len tak. Manželia sa rozhodli postaviť kaviareň doslova na zelenej lúke, čo prinieslo množstvo výziev. Najväčšou z nich bolo skolaudovanie budovy a jej uvedenie do prevádzky.

„Málokto si uvedomuje, čo všetko to obnáša. Bolo to náročné vzhľadom na komplikovanú slovenskú legislatívu a byrokraciu celkovo,“ priznáva Denisa.

Tieto prekážky ich však nezastavili. Všetky formality zvládli a teraz sa môžu naplno venovať prevádzkovaniu svojho vysnívaného podniku.

Koncept, ktorý kladie dôraz na kvalitu

La Pier sa od začiatku profiluje ako priestor, ktorý sa snaží vyniknúť kvalitou a dôrazom na detaily. Tento princíp sa prejavil nielen pri samotnej stavbe budovy, ale aj v gastroponuke. Manželia chcú vytvoriť koncept, za ktorým môžu hrdo stáť.

„Snažíme sa klásť dôraz na kvalitu a detail, či už v gastrosektore alebo pri výstavbe budovy,“ vysvetľuje Denisa.

 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Príspevok, ktorý zdieľa @lapier.sk

Kaviareň La Pier vznikla z vlastnej investície a tvrdej práce. Manželia nielenže vložili do projektu vlastné peniaze, ale aj nespočetné množstvo času a energie. O návratnosti investície je preto podľa ich slov ťažké hovoriť.

„Okrem peňazí je tu investovaného mnoho času, energie a nervových zrútení,“ hovorí Denisa s nadhľadom. Vďaka svojpomocnej výstavbe a aktívnemu prístupu k prevádzke však výrazne optimalizujú náklady.

Práca bez prestávky a snaha o rovnováhu

Prevádzkovanie kaviarne v sezónnom prostredí si vyžaduje maximálne nasadenie. Manželia sú zvyknutí pracovať na 120 % počas sezóny, zatiaľ čo medzisezónu využívajú na úpravy okolia a vylepšenie prevádzky.

„Pri rozbiehaní nového podniku je podľa mňa nemožné dodržiavať work-life balance. Túto zimu sme išli na maximum a teraz, v období medzi sezónami, pripravujeme letnú terasu a upravujeme okolie,“ priznáva Denisa.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa @lapier.sk

Hoci je La Pier na trhu len štyri mesiace, už teraz si nachádza svojich verných zákazníkov. Najviac sa zatiaľ osvedčilo cappuccino a obľúbené tiramisu, ktoré sa stáva stálicou medzi dezertmi.

Výzvy a náročnosť podnikania v gastre

Podnikanie v gastre nie je jednoduché. Najväčším problémom je podľa Gašparíkovcov predvídanie správania zákazníkov. Už neexistuje jasná sezóna a mimosezóna, čo komplikuje plánovanie personálu aj skladových zásob.

„Nie je jednoduché nastaviť skladové zásoby, personálne obsadenie a s tým súvisiaci aj nedostatok pracovnej sily v gastre,“ hovorí Denisa.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa @lapier.sk

V gastrosegmente sa podľa manželov často stretávajú s nedostatkom originality. Mnoho prevádzkovateľov sa len prizerá, ako sa darí susedom, namiesto toho, aby prišli s vlastným, originálnym konceptom.

„Podnikateľom v dnešnej dobe chýba kreativita a originalita. Ponuka je často klasická, nezaujímavá alebo okopírovaná od suseda,“ dodáva Denisa.

Kaviareň aj pre milovníkov psov

La Pier sa hrdí aj tým, že je dog friendly. Majitelia sami vlastnia psa, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou ich života. Zákazníci môžu prísť so svojimi štvornohými miláčikmi, no očakáva sa, že ich budú mať pod kontrolou.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa @lapier.sk

„Sami máme psa, ktorý tvorí súčasť našej rodiny. Uvedomujeme si, že veľa z vás to má podobne. Preto majú vaši štvornohí parťáci u nás dvere otvorené,“ hovorí Denisa.

Budúcnosť La Pier: Zachovať autenticitu a kvalitu

Manželia Gašparíkovci nemajú ambície rozširovať La Pier do podoby veľkého podniku. Chcú zachovať rodinný a autentický charakter, v ktorom sa budú cítiť dobre nielen oni, ale aj ich zákazníci.

„Od začiatku máme jasne stanovenú kapacitu a tomu aj prispôsobenú kuchyňu. Neplánujeme z tohto podniku robiť Disneyland. Veríme, že náš koncept bude vo svojej miere úspešný,“ uzatvára Denisa.

Manželia Gašparíkovci dokazujú, že ak má človek odhodlanie a jasnú víziu, môže aj v náročnom gastrosektore vytvoriť podnik, ktorý má svoj štýl, charakter a atmosféru, no bez tvrdej práce sa to nezaobíde. La Pier je toho jasným dôkazom.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá