Dizajnérom môžeš byť aj ty, no potrebuješ kreatívne myslenie. Kvalitné logo ťa vyjde aj na 2 000 eur (ROZHOVOR)
- Šikovný kreatívec Jakub ti vysvetlí rozdiel medzi dobrým a zlým dizajnom
- Rozpráva o podnikaní v kreatívnom priemysle spoza počítača v Dolnom Kubíne
- Za dobré logo vraj zaplatíš aj 2 000 eur. Musí však byť súčasťou dobre vymysleného brandu
- Šikovný kreatívec Jakub ti vysvetlí rozdiel medzi dobrým a zlým dizajnom
- Rozpráva o podnikaní v kreatívnom priemysle spoza počítača v Dolnom Kubíne
- Za dobré logo vraj zaplatíš aj 2 000 eur. Musí však byť súčasťou dobre vymysleného brandu
Jakub Had je mladý talentovaný dizajnér, ktorý vedie úspešnú digitálnu agentúru eazy.studio. Z Dolného Kubína tvorí svetový dizajn pre značky ako Budweiser Budvar, Mercedez-Benz či ČSOB.
V rozhovore pre Startitup rozpráva o rozdieloch medzi dobrým a zlým dizajnom. Vysvetľuje, prečo je práca na animácii zložitá, a koľko dnes stojí dobre navrhnuté logo.
Načreli sme však aj to čoraz častejšie spomínanej témy v mestách okolo nás. Jakuba sme sa spýtali, ako riešiť vizuálny smog.
Spomínaš si, čo v tebe vzbudilo záujem o prácu dizajnéra?
Odmalička som bol kreatívne dieťa, skladal si tvary a lego podľa seba. Na základnej umeleckej škole ma bavili základy vizuálnej tvorby. Už vtedy ma oslovili počítače, hry a grafika.
Ako dlho sa dizajnu venuješ?
Neprofesionálne od 14-tich rokov. Zadarmo som pre kamošov riešil weby, grafiku a logá. V 19-tich som prerušil vysokú školu a vyskúšal si reálnu prax v bratislavskej agentúre, kde som začínal na pozícii junior dizajnér.
Keď som sa zabehol, dokončil som školu a popri tom pracoval na voľnej nohe. Zistil som, že dizajn nie je len o grafike, ale mimoriadne dôležitá je aj komunikácia s klientom. To bol prelom, kedy som sa dizajnu začal venovať profesionálne.
Už je to 6 rokov a za ten čas mám na konte desiatky projektov.
Môže byť dizajnérom každý?
Samozrejme, avšak určité kreatívne myslenie musíš mať v sebe. Vizuálne cítenie a cit pre detial sa dajú naučiť, je to o cviku.
Ako by si opísal svoju pracovnú pozíciu?
Riadim digitálne a kreatívne štúdio eazy, takže sa nevenujem len dizajnu, ale aj manažovaniu a komunikácii s klientami.
Grafika je stále veľká súčasť mojej práce, keďže mám na starosti všetky výstupy, ktoré od nás putujú klientovi, ale primárne sa venujem tomu, aby mali zamestnanci čo robiť.
V agentúre riešime weby aj aplikácie, ich UI a UX, logá, vizitky, outdoorové reklamy a digitálne výstupy, napríklad na sociálne siete. Všetko, čo ide okolo značky a všetko, kde je vizuál.
Je dizajn prácou pre jednotlivca, alebo ide skôr o skupinovú prácu?
Výstup nemôžeme odovzdať len tak z luftu, je výsledkom klientovho zadania a briefu.
Problém je, keď má klient nevhodné alebo neuskutočniteľné predstavy. Vtedy je dobré, ak si nechá poradiť od profesionálov a nechá kreatívu a spracovanie na nás.
V rámci tímu ju preberieme z každej strany, každý z nás má totiž iný pohľad na vec a zadanie detailne rozvinieme — preto si myslím, že dizajn je prácou pre viacerých ľudí.
Vieš v kocke zhrnúť kreatívny proces, ktorý pri každom projekte absolvujete?
Na úvodnom stretnutí sa klienta pýtame, čo od našej spolupráce očakáva, čo by chcel dosiahnuť a prečo nás vôbec vyhľadal.
Následne si spravíme analýzu konkurencie jeho značku, históriu vizuálov a podobne. Pošleme mu brief, ktorý nám pomôže presnejšie pochopiť, čo od nás očakáva. V štúdiu máme potom kreatívne sedenia.
Pred tým, ako si sadneme k počítačom a nahádžeme všetko do vektorovej grafiky, naše nápady kreslíme na papier. Hodiť to na papier je dôležité, človek je vtedy kreatívnejší a nelimituje sa prácou na počítači. Keď nájdeme tie správne nápady, ktoré korešpondujú s klientovým zadaním, rozvinieme ich a prenesieme ich do vektorovej grafiky.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa podniká a ako sa dizajnujú veľké zákazky z malého slovenského mesta, ďaleko od najbohatších firiem?
- Koľko stojí nový web alebo dobré logo firmy?
- Prečo sa Jakub rozhodol zostať na Orave a ako sa mu tam hľadajú profesionálni dizajnéri
- Ako dizajnér s citlivým okom vníma vizuálny smog a billboardy všade pri cestách
- Ako sa kreslí dizajn krok po kroku
- To a ešte omnoho viac nám porozprával skúsený dizajnér v rozsiahlom rozhovore, určite ho dočítaj až do konca
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity