Dlhoočakávané SUV od Dacie je tu. Konkurenciu odpálilo svojím dizajnom, ktorý ti však môže byť povedomý
- Veľkolepé spojenie Dacie a Lady predstavuje "Renaulution"
- Dacia Bigster bude vynikať štýlovým imidžom s hybridným pohonom E-Tech a dokonca bude až 7-miestna

- Veľkolepé spojenie Dacie a Lady predstavuje "Renaulution"
- Dacia Bigster bude vynikať štýlovým imidžom s hybridným pohonom E-Tech a dokonca bude až 7-miestna
Budúcnosť Renaultu bola v posledných dňoch diskutovanou témou. Hovorilo sa dokonca o tom, že športovým variantom RS odzvonilo.
Takisto aj značka Alpine sa mala ponoriť do nepoznania. No opak je pravdou a Renault z krízy ešte vyťaží. Z Alpine vybudoval elektronickú divíziu a chystá sa do spolupráce so športiakom Lotusom s elektronickým pohonom.
Okrem toho rumunská značka automobilky Renault predstavila veľkolepý koncept, Dacia Bigster. Ten poukazuje na nové SUV, ktoré bude postavené na platforme CMF-B. Porovnať by sa dal napríklad s Nissanom X-Trail a rozmerovo svojou dĺžkou prekonal Duster.
Spojenie, ktoré by čakal málokto
Ide o takzvanú renováciu strategického plánu, ktorý môžeme nazvať „Renaulution„. 4,6 metrové SUV však mnohým môže pripomínať Ladu Nivu, ktorá sa verejnosti predstavila na autosalóne v Moskve už pred troma rokmi.
Tí, ktorí tam teda vidia určitú podobu, nie sú ani zďaleka na omyle. Francúzi sa totiž posnažili o zredukovanie nákladov, a tak sa rozhodli pre spojenie dizajnu Lady a Dacie.
Svoju stratégiu poodhalila značka na dobu päť rokov. Obchodná jednotka Dacia + Lada predstavuje prínos efektivity a medzi ostatnými značkami má možnosť stať sa lídrom.
https://www.youtube.com/watch?v=h4jlu2C4S4A
„Dacia bude stále Daciou a bude aj naďalej ponúkať spoľahlivé modely, ktoré dávajú zákazníkom zmysel a umožňujú šikovný nákup s najlepším pomerom cena–kvalita. Vytvorením obchodnej jednotky Dacia–Lada maximalizujeme využitie modulárnej platformy CMF–B, posilníme našu efektivitu a ďalej zvýšime kvalitu, konkurencieschopnosť a príťažlivosť našich výrobkov. Máme tak v rukách všetky karty, aby sme mohli smerovať k najvyšším cieľom. Bigster Concept nám k nim ukazuje cestu,„ cituje Auto-mania Denisa Le Vota, generálneho riaditeľa značiek Dacia a Lada.
Vďaka tomuto partnerstvu získali jeden veľký triumf, a to navýšenie efektivity. Obe značky budú tvorené jedinou a tou istou platformou, a to CMF-B. Ich hlavnou víziou je zníženie nákladov.
Všetky modely pod týmto konceptom si budú z veľkej časti podobné, keďže nadobudnú jednotný technický základ. Z časti z nich však stále bude vyžarovať vlastný dizajn a nenájdeme ich ani na rovnakých trhoch.
Robustné blatníky, pancierový podvozok, no bez 4 x 4
Šéf Renaultu Luca di Meo tiež informoval, že Dacia a Lada zúžia počet platforiem na jedinú. Zúži sa aj počet karosárskych verzií, a to z 18 na 11. Dacia Bigster prináša typické tvary pre SUV a vystihuje ju off-roadový štýl.
Pýši sa robustnými blatníkmi a „pancierovým“ podvozkom, no na 4 x 4 zabudni. Ten je v prípade Renaultu preferenciou len aktuálneho Dusteru. Za pochvalu jednoznačne stojí nový vzhľad loga. Treba uznať, že pôsobí moderne, sviežo a mladistvo.
Ako produkt hodný na jazdu by sme ho mali spoznať už v roku 2024. Bigster poteší tiež priaznivcov elektrifikovaného pohonu. Tiež sa predpokladá, že pôjde dokonca o kombináciu spaľovacieho motora a elektromotora, ktorý siahne len po skvapalnenom ropnom plyne.
Nový, štýlový, s hybridným pohonom E-Tech a dokonca až 7-miestny. Takýto bude Bigster, ktorého cena bude tentokrát výrazne vyššia ako pri súčasných Daciách.
Šéf automobilky Denis Le Vot sa k vyššej cenovej relácii vyjadril takto: „Vyššia priemerná cena Dacií bude pre rumunskú značku znamenať väčšie marže a vyšší zisk. Podobne to bude aj s Ladou, ktorá tiež predstaví nový model segmentu C. Pravdepodobne pôjde o dvojča Bigsteru a možno o nástupcu legendárnej Nivy.“
Čítajte viac z kategórie: Auto
Zdroje: autoforum.cz, teslamagazin.sk, auto-mania.cz, auto-pravda.sk, autosuv.sk