Do predaja sa dostalo pivo, ktoré chutí ako apokalypsa. Je naozaj hnusné, má upozorniť na klimatickú zmenu
- Novým produkt pivovaru New Belgium Brewing je pivo Torched Earth Ale a chutí naozaj hnusne
- To je však cieľom pivovaru, nápoj má chutiť ako zmena klímy
- Pivo je vyrobené z prísad, ktoré môžu nahradiť súčasné suroviny po klimatickej kríze
- Novým produkt pivovaru New Belgium Brewing je pivo Torched Earth Ale a chutí naozaj hnusne
- To je však cieľom pivovaru, nápoj má chutiť ako zmena klímy
- Pivo je vyrobené z prísad, ktoré môžu nahradiť súčasné suroviny po klimatickej kríze
Nový produkt pivovaru New Belgium Brewing – pivo Torched Earth Ale, chutí vraj naozaj hnusne. To je však ich cieľom. Nápoj má chutiť ako zmena klímy.
„Na ilustráciu toho, ako bude vyzerať budúcnosť piva, ak sa viac spoločností nezaviaže k agresívnym opatreniam v rámci klímy, sme uvarili Torched Earth Ale. Toto pivo používa druh prísad, ktoré by boli dostupné v klimaticky zničenej budúcnosti a sú menej ako ideálne,“ píše pivovar vo svojom popise produktu. Pivo predáva po dvoch štvôr plechovkových baleniach za 39,99 dolárov.
Výťažok z predaja pôjde na boj s klimatickou zmenou
Podľa portálu The Hill výťažok z predaja piva nepôjde do vreciek pivovaru, ale poputuje na boj proti klimatickým zmenám neziskovej organizácie Protect Our Winters (POW).
Pivo s obsahom 5,2 percenta alkoholu, používa namiesto čerstvého chmeľu chmeľové výťažky a púpavu. Namiesto čistej vody s rôznymi sladovými výťažkami používajú zas tzv. zadymenú vodu.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Podľa Washington Post má pivo pripomínať nie len klimatické zmeny, ale aj ich dôsledky: vlny horúčav, rozsiahle lesné požiare, veľké suchá, ničivé povodne alebo ohrozenie tradičných surovín na výrobu piva ako je chmeľ alebo slad.
Ničivé požiare pritom potrápili aj domovský štát pivovaru Colorado, kde boli minulý rok najničivejšie v histórii štátu.
Chutí hnusne
„Keby to bolo pivo budúcnosti, pravdepodobne, by som pil menej piva,“ uviedol Cody Reif, výskumný a vývojový sládok spoločnosti New Belgium, v propagačnom videu o nápoji. Po sociálnych sieťach sa tiež šíria videá, ako ľudia ochutnávajú tento nápoj, niektorí dokonca pivo vypľuli.
„S každým dúškom dostanete nie príliš príjemnú pripomienku toho, že vaše obľúbené varenie piva už nemusí byť rovnaké a pivo tiež nebude chutiť rovnako, ak nepodnikneme okamžité kroky na spomalenie zmeny podnebia,“ opisuje pivo Washington Post.
„Apokalyptickú“ grafiku na etikete plechovky vypracovala losangeleská umelkyňa Kelly Malky, marocká prisťahovalkyňa prvej generácie, ktorá pozná následky zmeny klímy na vlastnej koži.
Torched Earth Ale je súčasťou edície pív Fat Tire, o ktorej spoločnosť tvrdí, že je „prvým americkým certifikovaným uhlíkovo neutrálnym pivom v roku 2020.“
Pivovar zatiaľ dodáva pivo len do amerických štátov ako Washington, D.C., Kentucky, Nebraska, Nevada, Severná Karolína. Postupne plánuje rozšíriť svoje dodávateľské siete.
Pivovar spustil kampaň, v ktorej vyzýva korporácie k prijatiu klimatického plánu
Spolu s pivom zahájil pivovar kampaň „Posledná výzva pre klímu“. Pivovar tak výzva spoločnosti Fortune 500 (najväčšie korporácie USA) k prijatiu klimatického plánu do roku 2030. To by bol zásadný krok na ceste k nulovým čistým emisiám.
„Ak nemáte klimatický plán, nemáte podnikateľský plán,“ uviedol v tlačovej správe výkonný riaditeľ New Belgium Steve Fechheimer.„Agresívne opatrenia na pomoc pri riešení klimatickej krízy nie sú len naliehavým environmentálnym a sociálnym imperatívom – sú tiež samozrejmosťou pre spoločnosti, ktoré sa snažia vytvoriť dlhodobú hodnotu pre akcionárov.“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Podľa pivovaru má iba 30 % spoločností z rebríčka Fortune 500 „zmysluplný“ klimatický akčný plán. „Ako stredne veľká spoločnosť môže mať New Belgium iba stredný vplyv. Potrebujeme tiež viac veľkých ľudí, aby sme sa dostali ďalej.“
Klimatická kríza ohrozuje pivovary
Podľa Euronews. ohrozuje klimatická kríza priamo budúcnosť pivovarov. „Zvýšené sucho a extrémne vlny horúčav, ktoré sú priamym dôsledkom zmeny podnebia ,spôsobili, že v budúcnosti budú plodiny jačmeňa vo zvýšenom ohrození a v dôsledku toho začne kolísať ich cena, čo znamená drahšie pivo a neustále sa meniace ceny plodín,“ uvádza Euronews.
V súčasnosti sú Rusko a Európa najväčšími producentmi jačmeňa. Rusko ročne vypestuje 17 992 517 ton. V Európe vedie Nemecko s 10 730 500 tonami, nasleduje Francúzsko 10 306 008 tonami a Ukrajina s 9 435 710 tonami. Slovensko ročne vypestuje 584 602 ton.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Vedci predpovedajú, že produkcia jačmeňa sa len v Stredomorí zníži o 25 až 8 %.
Euronews upozorňuje, že americký pivovar nie je prvým, ktorý sa zaviazal bojovať s klimatickou krízou. Škótsky pivovar BrewDog, austrálska sekcia značky Lion a Carlsberg sa tiež pustila do boja s klimatickou zmenou rôznymi spôsobmi, ako je znižovanie uhlíkovej stopy alebo výsadba zelene.
Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko
Zdroje: Washington Post, the Hill, Euronews.