Do vesmíru superlietadlom trikrát rýchlejším ako zvuk. Takto vyzerá spolupráca kabína nového Concorde
- Virgin Galactic sa spojila s Rolls-Royce a vytvorili model, ktorý bude trikrát rýchlejší ako zvuk
- Momentálne sa nachádzajú pred poslednou fázou vývoja
- Virgin Galactic sa spojila s Rolls-Royce a vytvorili model, ktorý bude trikrát rýchlejší ako zvuk
- Momentálne sa nachádzajú pred poslednou fázou vývoja
Spoločnosť Virgin Galactic chce posielať ľudí do vesmíru najrýchlejšie na svete. Nový prúdový model Concorde-esque vznikol v spolupráci s Rolls-Royce, informoval o tom portál CNN vo svojej cestovateľskej sekcii.
Hoci realizujú suborbitálne lety na krátku vzdialenosť už 16 rokov, tentokrát prekonali ďalšiu pomyselnú hranicu. Vesmírna turistika pre 19 ľudí, ktorí sa zmestia do jedného lietadla budú do vesmíru letieť trikrát rýchlejšie ako zvuk.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Dizajn budúcnosti
Vývoj technológií, na ktorých spolupracovali so spoločnosťou Rolls-Royce znamenajú aj posun vo výkone motora. Rolls-Royce je známy svojou konštrukciou leteckých motorov. Navrhli tiež motor, ktorý poháňal nadzvukový Concorde, ktorý si už mal možnosť vidieť.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
V máji podpísala Virgin Galactic zmluvu s NASA. Dôvodom boli rozšírené možnosti a spoločné zdieľanie technológií, výskumov a expertíz.
Nový koncept nadzvukových lietadiel už prešiel misijným testom a výsledky sú skvelé. Vývojári sa dokonca vyjadrili, že pôjde o vysokú technologickú úroveň.
„Sme nadšení, že môžeme dokončiť všetky potrebné kontroly a predstaviť túto pôvodnú koncepciu vysokorýchlostného lietadla, ktoré považujeme za kombináciu bezpečného a spoľahlivého komerčného cestovania s bezkonkurenčnou skúsenosťou so zákazníkmi,“ uviedol George Whitesides, hlavný vesmírny dôstojník spoločnosti Virgin Galactic.
Malo by ísť o pravidelnú linku pre bežných cestujúcich. Preto bude aj interiér a kabíny prispôsobený požiadavkám cestujúcich. Keďže ide zároveň o dlhé lety na komerčných leteckých trasásch.
Ako v klasickom lietadle
Presne tak by mal vyzerať vnútorný priestor pre 19 pasažierov. Sedadlá by mali byť rozdelené medzi ekonomickú a prvú triedu a odstupňované aj rozličnými sumami.
Nová fáza dizajnu nadzvukového lietadla je tak pripravená podstúpiť ďalšiu fázu vývoja. Tá by mala zabezpečiť celkové fungovanie lietadla, jeho údržbu, hluku, emisií aj ekonomickej stránky.
Nová hranica vysokorýchlostného cestovania by tak mala byť čoskoro prekročená.
„Doteraz sme dosiahli veľký pokrok a tešíme sa na to, čo príde,“ dodal Whitesides pre zahraničné médiá.
Čítajte viac z kategórie: Cestovanie
Zdroje: businessinsider.com, cnn.com