Dokáže sa Facebook postaviť nad samotný internet?

  • Približne pred týždňom Facebook sprístupnil tzv. Instant Articles pre všetkých domácich vydavateľov. Ide o nový spôsob načítavania článkov pomocou upraveného RSS zdroja. Takéto články majú v pravom hornom rohu symbol blesku a dokážu sa načítať už za pol sekundy, čo je 10-krát rýchlejšie v porovnaní s otváraním na internetovej stránke. Články sa skutočne načítajú okamžite. Ľudia majú čoraz menej dôvodov opúšťať Facebook a sociálna sieť silnie.
zuckerberg
  • Približne pred týždňom Facebook sprístupnil tzv. Instant Articles pre všetkých domácich vydavateľov. Ide o nový spôsob načítavania článkov pomocou upraveného RSS zdroja. Takéto články majú v pravom hornom rohu symbol blesku a dokážu sa načítať už za pol sekundy, čo je 10-krát rýchlejšie v porovnaní s otváraním na internetovej stránke. Články sa skutočne načítajú okamžite. Ľudia majú čoraz menej dôvodov opúšťať Facebook a sociálna sieť silnie.

Mark Zuckerberg oznámil vývoj Instant Articles približne pred rokom a odvtedy na tejto vychytávke tvrdo makal. Začal hneď z ostra tým, že si dohodol spoluprácu s najväčšími vydavateľmi v hre – BuzzFeed, Huffington Post, New York Times a Washington Post. Mnohí z nich sa neskôr vyjadrili, že vďaka Instant Articles stúpol denný počet návštev ich stránky.

3052550-poster-p-1-facebook-is-finally-rolling-out-instant-articles-to-all-iphones

foto: c.fastcompany.net

Článok na Instant Articles môže dať hocikto, kto má a aspoň blog. Zuckerberg teda dáva možnosť malým bloggerom, aby sa skutočne niekam posunuli, získali čítanosť a zarobili aj nejaké peniaze. A že sa na tom dá zarobiť.

Možnosť publikovať články nie je tým jediným, čo Facebook ponúka. Vydavatelia totiž môžu využívať aj reklamný priestor v rámci každého článku a 100% výnosov z reklamy ide práve im. Taktiež môžu využívať služby Facebook’s Audience Network, pomocou ktorej sa ich reklamné kampane dostanú aj mimo Facebooku a do iných aplikácií.

Dokázal však Facebook to, čo mohla spoločnosť AOL už pred generáciou? Stal sa skutočne niečím, čo stojí nad internetom?

ab64e7d0-0351-11e6-9667-41de50e9bb65_aol-dial-up

foto: l.iymg.com

Vysvetlím, čo tým myslím. Na začiatku 90-tych rokov bola v Amerike nesmierne populárna spoločnosť AOL aj z toho dôvodu, že ju ľudia nikdy nemuseli opustiť, aby mohli ísť na internet. Po prihlásení sa do systému (obrázok vyššie) mali prístup k svojim mailom, mohli si písať so známymi, mali taktiež prístup na jednoduché stránky o novinkách a počasí, pozrieť si mohli rôzne obrázky, videá, prečítať články a zahrať hry.

Používatelia preto naozaj nemali dôvod opustiť AOL, aby šli na internet – všetko tam totižto mali. Znie to povedome, že?

Len si to predstav. Ak sa Facebooku bude takto dariť aj naďalej, tak namiesto toho, aby ľudia išli na stránky vydaveteľov, budú „konzumovať“ ich obsah len skrz Facebook a jeho aplikácie. Nebudú mať teda najmenší dôvod opustiť Facebook.

mark-zuckerberg-032613

foto: qzprod.files.wordpress.com

Mnohí si to plne neuvedomujeme, no Facebook je neskutočne blízko k tomu, aby bol vyhlásený za víťaza celého Internetu. Ak by sa Zuckerbergovi podarilo kúpiť Snapchat, ako pred 18-timi mesiacmi chcel, tak by bol k tomu ešte bližšie.

Len čas ukáže. Isté je však jedno, Facebooku sa tak ľahko nezbavíme.

Zdroj: Gary Vaynerchuk, medium.com, zdroj titulnej fotografie: barbaut.com

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá