Dr. Martens zvýšil svoj zisk o 70 percent. Vďačí za to aj vegánskym topánkam

  • Populárna značka zvýšila za posledný rok svoj zisk o závratné percentá
  • Dopyt po samotných vegánskych produktoch narástol o niekoľko stoviek percent
Dr. Martens (unsplash.com)
Dr. Martens (unsplash.com)
  • Populárna značka zvýšila za posledný rok svoj zisk o závratné percentá
  • Dopyt po samotných vegánskych produktoch narástol o niekoľko stoviek percent

Populárna značka obuvi Dr. Martens sa v minulosti stala obľúbená hlavne u rôznych subkultúr a dlhé roky obúvala najmä fanúšikov punku, gotiky či skinheads. V poslednom čase sa však stále viac stáva mainstreamovou záležitosťou, a to aj vďaka publicite od rôznych celebrít či influencerov na sociálnych sieťach. Podľa informácií britského Independent, firme sa darí natoľko, že sa im za posledný rok podarilo ich profit zvýšiť až o 70 %.

Za tento závratný skok v zisku vďačí značka aj tomu, že sa jej podarilo osloviť komunitu vegánov, vegetariánov a ochrancov zvierat, prostredníctvom kolekcie vegánskych produktov. Podľa šéfa spoločnosti Kennyho Wilsona sa predaj vegánskych topánok za posledné roky zvýšil o niekoľko stoviek percent.

https://www.instagram.com/p/B0YW-Z8gGRG/

Vegánske topánky vyrába Dr. Martens zo špeciálnej látky, ktorú nazývajú „Felix Rub Off“ a je vraj rovnako odolná a pevná ako pravá koža. Okrem obuvi ponúkajú aj vegánsky batoh, kabelku, tašku či peňaženky. Cena za vegánske aj koženné topánky je približne rovnaká. Tie klasické s vysokým členkom stoja 179 eur a nízke 159 eur. Dostupné sú aj na Slovensku už aj v bežných e-shopoch a obchodoch alebo priamo online.

Nové kolekcie a spolupráce

Spoločnosť tiež tvrdí, že ich zisk z online predaja vzrástol o dve tretiny a pohybuje sa na 72,2 miliónoch libier (77 miliónov eur). Internetový predaj tak teraz tvorí 16 % z celkového zisku spoločnosti.

Medzi ďalšie populárne produkty patria napríklad letné sandále, obuv pre deti či špeciálna edícia topánok, ktorá vznikla v spolupráci so Sex Pistols. Vďaka týmto produktom sa im podarilo zvýšiť svoj zisk o 70 %. Priamy predaj zákazníkom sa zvýšil o 42 % a vytvoril zisk 199,4 milióna libier (214 eur miliónov eur).

https://www.instagram.com/p/B0Tz7-uAEn9/

Nespokojný vojak

História značky siaha do 40. rokov minulého storočia. Mladý bavorský vojak a doktor Klaus Maertens si počas lyžovačky zlomil nohu, ktorá mu potom v armáde spôsobovala bolesti. Vojenské topánky preňho boli príliš nepohodlné, a tak na štýl dnešného uplycklovaného boomu vyrobil topánky z textilného vojenského odpadu. Prvý prototyp uzrel svetlo sveta v roku 1945 a oficiálny predaj sa spustil o dva roky neskôr.

Spočiatku išlo hlavne o praktické topánky pre robotníkov, ktorí potrebovali kvalitnú a pevnú obuv. Anglická rodinná firma Griggs značku odkúpila v 60. rokoch a začala predávať prvé osem dierkové topánky Dr. Martens. Tie sa postupne uchytili v rôznych subkultúrach a v 70. rokoch už predstavovali základnú výbavu anglického punkáča. V 90. rokoch ich ľudia začali nosiť hlavne ako festivalú obuv, keďže veľa vydržala a bola nepremokavá.

Na začiatku nového tisícročia boli však zisky z predaja také nízke, že legendárna obuv začala čeliť hrozbe bankrotu. Predaj sa opäť zvýšil až po roku 2003, kedy zahájili spoluprácu s luxusnými módnymi návrhármi a objavili sa na mólach po celom svete.

Zdroj: Independent, Dr. Martens

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá