Dráčik sa rozhodol zahviezdiť, Slovákom vysvetľuje, čo je „LBGT3“: Živná pôda pre úchylky ega
- Známe hračkárstvo sa rozhodlo opäť svojsky vyjadriť k aktuálnemu dianiu
- Názov hovorí sám za seba: „Pravý význam nezmyslov LBGT3, BEMELEM a podobne“
- Známe hračkárstvo sa rozhodlo opäť svojsky vyjadriť k aktuálnemu dianiu
- Názov hovorí sám za seba: „Pravý význam nezmyslov LBGT3, BEMELEM a podobne“
Slovenská sieť hračkárstiev Dráčik nezaháľa, opäť sa vyjadrila k spoločensky rezonujúcim témam veľmi svojským spôsobom. A to na oficiálnej stránke hračkárstva. Keď otvoríš stránku so zámerom pozrieť si hračky ako kúpu darčeka, vyskočí na teba hneď v úvode v úrovní očí banner s titulkom „Pravý význam nezmyslov LBGT3, BEMELEM a podobne“.
To, na čo banner a LGBT3 pravdepodobne poukazuje, nie je žiadna obrovská šifra a je to jasné väčšine ľudí, ktorí si obsah banneru prečítajú.
V texte sa uvádza, že všetko „sú to nástroje na vytváranie napätia spoločnosti. V drvivej väčšine nejde o žiadnu úprimnú snahu niekomu v niečom pomôcť. Normálna spoločnosť sa vie s takýmito otázkami hravo vysporiadať“.
„Pre niekoho je to príležitoť na predvádzanie sa, riešenie komplexov, inému živná pôda pre vytváranie konfliktov, konfrontácie, provokácie, anarchiu, extravaganciu, povyšovanie sa, ponižovanie niekoho, odsudzovanie, rozklad spoločnosti,“ píše sa ďalej v banneri.
„Zdravý rozum našej spoločnosti neumožní zvyšovanie napätia ani žiadne konfrontácie. Jednotlivé otázky a problémy vieme vyriešiť v súlade s morálkou, zákonom a ľudskými právami všetkých,“ uvádza sa v závere.
Keďže ide o súkromnú firmu, ktorá podlieha iným pravidlám ako štátne firmy, aj samotné spravovanie stránky, teda jej obsah tak závisí len od majiteľov. Pokiaľ si oni dovolia napísať niečo, čo sa priamo netýka obsahu, ktorý by sa mal na stránke nachádzať, v tomto prípade predaj a reklama hračiek, je to aj za cenu straty zákazníka legitímne rozhodnutie.
Ďalším slovom v názve BEMELEM nás autor trochu potrápil, môže ísť o nepriame označenie hnutia Black Lives Matter, ako uviedol portál Interez. Pri vyhľadávaní tohto slova nenájdeme žiaden priamy význam, najskôr ide opäť o poprehadzovanie písmeniek, prípadne úplne vymyslené slovo.
Bannerov bolo viac
Takýto počin vôbec nie je prvý. Nedávno, v máji tohto roka, sa na stránke Dráčik opäť objavil krátky textový banner, v ktorom sa písalo, že Slovensko odmieta akúkoľvek účasť vo vojne na Ukrajine.
„Žiadne zbrane, žiadne akože mierové, čiže vojenské sily. Nechceme predlžovať utrpenie ľudí žijúcich na Ukrajine. Týmto si priamo vypýtame vojnu na našom území. Vojna je utrpenie, smrť, ničenie. Tí, ktorí to plánujú, dobre vedia, o čom píšem. Táto krajina vám nepatrí. Faktory ako sankcie, deštrukcia hospodárstva, plyn, ropa, inflácia, devalvácia, zvyšovanie cien, pandémia, zvyšujú nervozitu, napätie, chaos a tiež slúžia na výbuch spoločnosti končiaci vojnou,“ píše hračkárstvo.
Taktiež uviedlo rozprávku „pre deti“, ktorú zverejnilo na webovej stránke a v nej konštatuje, že do paláca sa nebadane vkradla Macocha. „Tomu, samozrejme, napomohli samotní občania, ktorí na konci roka 2019 žili v blahobyte, ktorý dosiahol v histórii Slovenska najvyššiu úroveň tým, že nadobudli pocit, že všetko je navždy a netreba sa starať o verejný a spoločenský život, štát, spravodlivosť, rozvoj, školstvo,“ píše sa v banneri.
Už viackrát sa tak firma predávajúca hračky pre deti priamo na svojom webe kontroverzne vyjadrovala k aktuálnej situácii doma či vo svete. Pred pár mesiacmi hračkárstvo prekvapilo zverejnením bannerov proti uzatvoreniu obrannej dohode s USA.
Vyjadrenia zisk neohrozujú
Napriek kontroverzným témam, ktoré hračkárstvo na svojej stránke zverejňuje, a tým sa vyjadruje k aktuálnemu dianiu, je zisk firmy vysoký. Ako ukazujú dáta portálu Finstat, spoločnosť Dráčik DIVI, s. r. o., v roku 2021 zvýšila zisk o 38 % na 2,170 milióna eur a tržby jej klesli o 3 % na 58,10 miliónov eur.
Zdroje: Dracik , Interez, Finstat