Drogérie DM vymysleli novú eko stratégiu. Spustia bezobalovú sekciu s čapovanou drogériou
- Téma trvalej udržateľnosti nie je fenoménom len medzi ekologicky zmýšľajúcimi jednotlivcami
- Postupne začínajú reagovať aj veľké reťazce, ktoré zavádzajú "zelenú" zero waste stratégiu
- Ku bratislavskému reťazcu Yeme sa najnovšie pridáva aj DM s čapovanou drogériou
- Téma trvalej udržateľnosti nie je fenoménom len medzi ekologicky zmýšľajúcimi jednotlivcami
- Postupne začínajú reagovať aj veľké reťazce, ktoré zavádzajú "zelenú" zero waste stratégiu
- Ku bratislavskému reťazcu Yeme sa najnovšie pridáva aj DM s čapovanou drogériou
V mestách po celom Slovensku vyrastá čoraz viac obchodov odkiaľ si odnesieš nákup aj bez zbytočných jednorázových obalov. Trend, kedy si ľudia zo supermarketov brali desiatky igelitových tašiek, pretože boli zadarmo, je za nami. Uvedomuje si to stále viac ľudí ale aj veľkých reťazcov, ktorým je jasné, že udržateľný rozvoj nie je len dočasným výplodom slniečkarov.
Najnovšie vlastnú bezobalovú sekciu vytvára aj DM drogéria. Tá už v dvanástich pobočkách po celom Rakúsku testuje predaj čapovanej drogérie značky Planet Pure. Funguje to tak, že si v predajni zakúpiš nádobu, do ktorej si môžeš z automatu opakovane čapovať pracie prostriedky či mydlá. Podľa DM drogérie tak zákazník ušetrí náklady ale aj 60 % plastového odpadu.
V budúcom roku si budeme môcť načapovať čistiace prostriedky do vlastných nádob aj v slovenských pobočkách DM drogérií. Denníku N to potvrdil konateľ dm drogerie markt na Slovensku Martin podhradský. U nás by s tým mala začať predajňa DM drogérie v obchodnom centre Centrál v Bratislave.
“Uvedomelé nakupovanie a šetrná zaobchádzanie so zdrojmi sú dôležitými piliermi pre nás ale aj pre mnohých našich zákazníkov. Teší nás, že sme spustili skúšobnú prevádzku čerpacích staníc a robíme tak ďalší krok smerom k trvalej udržateľnosti,“ hovorí výkonná riaditeľka Petra Gruberová, zodpovedná za oddelenie marketingu a nákupu.
Aj tento rok potvrdila spoločnosť dm drogerie markt svojimi hospodárskymi výsledkami za uplynulý obchodný rok pozitívny trend z predchádzajúcich období. Ročný obrat slovenskej pobočky dm narástol o 7,6 %, keď dosiahol výšku 212,7 milióna eur a po prvý raz tak presiahol hranicu 200 mil. eur.
Ekologická prevencia
Je dobré si uvedomiť, že jedným zo zásadných krokov pri znižovaní našej ekologickej stopy a množstva odpadov na skládke je zamedzenie tvorby odpadu. Paradoxne väčšinou nejde o činnosti, ktoré robíme doma, ale práve o činnosti, ktoré robíme mimo domova. Ide o jednoduchú rovnicu, ak si odpad nedonesieme domov, následne sa s ním nemusíme vysporiadavať. Je preto dobré zamyslieť sa, aké rozhodnutia robíme v našom každodennom živote a či si pri nakupovaní náhodou tie produkty zabalené v tvrdených plastoch nehádžeme do košíka len z lenivosti a zo zvyku.