Druhá najväčšia banka na Slovensku chystá novú aplikáciu. Prihlásiš sa len cez pozvanie, pozor na podvody

  • Nová verzia aplikácie je zatiaľ iba na pozvanie od VÚB
  • VÚB varuje pre podvodnými aplikáciami
  • Banka sa vyjadrila, prečo má nová verzia zlé hodnotenia
VÚB
Ilustračný obrázok Reprofoto:facebook/VÚB banka
  • Nová verzia aplikácie je zatiaľ iba na pozvanie od VÚB
  • VÚB varuje pre podvodnými aplikáciami
  • Banka sa vyjadrila, prečo má nová verzia zlé hodnotenia

VÚB banka postupne prejde na novú mobilnú aplikáciu. Časť klientov sa už do aplikácie môže prihlásiť. Nová vylepšená verzia má však oveľa nižšie hodnotenie ako tá stará. Banka tiež varuje pred podvodníkmi. Ak si klienti nedajú pozor, hrozí im strata finančných prostriedkov. O novej aplikácii informoval portál zive.aktuality.sk

Banka avizovala zámer vytvoriť novú aplikáciu už skôr, presnejšie pred pol rokom. Zatiaľ je však prístup do novej verzie obmedzený. VÚB novú verziu už pre časť klientov spustila, dlhšie ju testujú aj zamestnanci banky.

Klienti musia počkať na pozvánku 

„Aktuálne máme oslovených cca 10 percent klientov. Banka zohľadňuje individuálne situácie klientov a ponúka nové riešenie pre tých klientov, ktorí by takto vedeli byť čo najkvalitnejšie obslúžení. Stále platí, že klienti môžu používať súbežne aj pôvodné riešenie,“ vysvetlil pre portál Živé.sk PR manažér VÚB banky Dominik Miša.

Banka tiež uviedla, že nová aplikácia je v štádiu vývoja, a preto ešte nie sú viaceré funkcie integrované. Podľa toho aj banka pozýva ľudí do novej aplikácie. Pozvánku dostanú klienti vtedy, keď verzia obsahuje všetky hlavné služby, ktoré bežne využívajú. PR manažér VÚB však uisťuje, že väčšina klientov by mala byť pozvaná do novej verzie aplikácie do konca tohto roka. 

„Tak ako samotná aplikácia aj progres prechodu klientov na nové riešenie je neustále sa vyvíjajúci proces. Predpokladom je, že väčšina aktívnych klientov by mala byť oslovená s možnosťou aktivovať si nové riešenie do konca roka 2024. Termín vypnutia súčasného riešenia nie je v tejto chvíli stanovený,“ informuje Dominik Miša.

Ak sa klient pomýli, hrozí strata peňazí

VÚB je druhá najväčšia banka na Slovensku, ku koncu roka 2023 mala 1 050 000 klientov, informuje portál banky.sk. Je preto možné, že postupný prechod na novú aplikáciu budú chcieť využiť aj podvodníci.

Tí by mohli ponúknuť falošné verzie aplikácie, čo by mohlo pre klientov znamenať nebezpečenstvo úniku údajov, prípadne stratu prostriedkov na účte. Klienti banky by si preto vždy mali nainštalovať iba verzie mobilných aplikácií z aplikačných obchodov pre Android, iOS a Huawei zariadenia. 

VÚB potvrdila, že sa pripravuje na možné praktiky podvodníkov. „Všetky aktivity sú v rámci banky konzultované s relevantnými protistranami – napríklad Fraud, Security – tak, aby banka bola pripravená na potencionálne podvody. Situáciu neustále monitorujeme a vyhodnocujeme,“ zdôraznil zástupca banky.

Nová aplikácia je podľa hodnotení horšia 

Tí klienti, ktorí už prístup do novej verzie aplikácie od VÚB majú, ju zatiaľ nehodnotia veľmi pozitívne. Zatiaľ čo stará verzia aplikácie na Android má 3,9 hviezdičky, nová má iba 1,5. Staršia verzia aplikácie na IOS má 4,7 hviezdičiek, novšia 2,2. V prípade aplikácie na Huawei má staršia verzia hodnotenie 1,7 hviezdičky a nová 1 hviezdičku.  

VÚB banka si toto hodnotenie uvedomuje. Podľa jej vyjadrenia však na aplikácii ešte stále pracujú. „Spätnú väzbu klientov v aplikačných obchodoch monitorujeme a na vylepšeniach aplikácii neustále pracujeme. Väčšina hodnotení je z úvodnej implementačnej fázy, je prirodzené, že aplikácia má detské choroby, ako napríklad infraštruktúrne problémy, mierne spomalenie aplikácie a podobne,“ dodal Dominik Miša.

Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroje: Živé.sk, banky.sk, Facebook/VÚB banka 

Najnovšie videá

Trendové videá