„Dúhovo-ukrajinský“ plagát s hlavou Hviezdoslava naštval politikov: Stojí za ním známy marketér

  • Nový vizuál divadelnej sezóny DPOH poriadne naštval niektorých politikov
  • Rozhorčil Tabák, Uhríka, ale aj proruských motorkárov
Romana Tabák a vitráž DPOH
TASR/Jakub Kotian, Reprofoto: FB/DPOH
  • Nový vizuál divadelnej sezóny DPOH poriadne naštval niektorých politikov
  • Rozhorčil Tabák, Uhríka, ale aj proruských motorkárov

Pichli do osieho hniezda? Bratislavské Divadlo Pavla Országha Hviezdoslava je známe tým, že svojím programovým portfóliom často reaguje aj na aktuálnu spoločenskú situáciu. Dôkazom toho je napríklad aj nedávno uvedená hra Pressburger Fight Club, ktorá reflektuje na časy Slovenského štátu, arizácie a odsunu Židov do koncentračných táborov. 

Progresívny vizuál

Tentokrát vyvolali poriadnu polemiku čerstvým vizuálom, ktorým otvorili novú divadelnú sezónu. Na reklamných pútačoch a online baneroch tak vytvorili modernú vitráž, v ktorej DPOH odkazuje na klasický socialistický „robotnícky“ vizuál. Ten ale obohatili o symboly dúhovej, ukrajinskej vlajky či antiľudácky motív.

„Vitráže, ktoré sú mementom minulých režimov, teraz začínajú rozprávať nový príbeh. Príbeh povstania proti strašiakom minulosti, ktorí sa pokúšajú zatemniť našu budúcnosť. V novom vizuáli sa skrývajú súčasné odkazy, nájdete ich všetky?“ Prečítaš si stanovisko divadla na facebookovom profile.

Progresívny divadelný vizuál ale postavil do pozoru niektorých slovenských politikov, ktorých divadelné banery, za ktorými stojí známe bratislavské reklamné štúdio, poriadne naštvali. 

Tabák, Uhrík, ale aj proruskí motorkári

„Barbari, Divadlo P. O. Hviezdoslava. Pán Vallo (primátor Bratislavy), riaditeľka divadla Valéria Schulczová, ministerka kultúry Hroncová, toto je normálne?“ pýta sa extenistka a poslankyňa Romana Tabák na sociálnych sieťach na adresu vizuálu divadla.

Tabák aktuálne podporuje SNS Andreja Danka, za ktorých sa chystá kandidovať v eurovoľbách. Tabák taktiež na sociálnych sieťach avizovala, že pre baner DPOH kontaktuje Maticu slovenskú.

Uvedenie novej divadelnej sezóny netypickým banerom vytočil aj šéfa extrémistickej Republiky, Milana Uhríka. „Vraj nový vizuál Divadla P. O. Hviezdoslava… Čo je to za slniečkárska čmáranica? To kreslil Šimečka osobne? Ešte 4 týždne priatelia a vymetieme túto protislovenskú progresívnu bandu zo škôl a kultúry. Len sa tak zapráši,“ hrozí Uhrík na svojom profile na Facebooku.

Romana Tabák
zdroj: Reprofoto: Instagram/Romana Tabák

Problematiku divadla si vzal na mušku na svojom facebookovom profile aj smerácky poslanec Dušan Jarjabek.

„Neviem, o čo ide autorom tohto loga, riaditeľke divadla Valérii Schulczovej a primátorovi Bratislavy Matúšovi Vallovi, ale jedno je isté. Je to niečo také nechutné, odporné a naozaj nepochopiteľné, že to nemôže prejsť mlčaním! Odrezaná hlava Hviezdoslava? Prečiarknutý dvojkríž? Ukrajinská zástava? Dúhová vlajka? Toto sú symboly Divadla Pavla Országha Hviezdoslava?“ pýta sa rozčúlene Jarjabek.

K téme sa vyjadrili na sociálnej sieti dokonca aj proruský motorkársky gang Brat za brata. Jeho členovia zase na svojom profile požadujú odvolanie riaditeľky divadla.

Reklamka reaguje na hejt

Za novým vizuálom bratislavského divadla stojí štúdio známeho marketéra Róberta Slováka.

„Ako sa vysporiadať s pamiatkami, sochami, budovami či umeleckými dielami, ktoré velebia totalitný režim, aký sme tu mali pred 89-ym? Zažili sme boj o záchranu PKO či protesty proti zbúraniu Istropolisu, ktorý bol symbolom komunistickej moci, mnohé sochy z 50. rokov stále stoja na námestiach,“ vysvetľuje na sociálnej sieti Slovák. Ten šéfuje reklamke Róbert Slovák a jeho priatelia.

„Zaujímavú diskusiu na túto tému sme mali s vedením DPOH, ktorého budova sa ‚pýši‘ vitrážami velebiacimi robotníkov, roľníkov či vojakov. Podľa mňa ide o záznam doby, ktorý by sa mal zachovať pre ďalšie generácie, ale s permamentným vysvetľovaním, že ideologická propaganda nemá mať v slobodnom umení miesto.“

„A tak keď sme hľadali novú vizualitu pre komunikáciu divadla, zvolili sme rovnakú formu – vitráž, avšak s úplne iným obsahom,“ opísal marketér.

Slováka sme oslovili s tým, ako vníma vlnu hejtu adresovanú niektorými politikmi na ich produkt.

„Nerozumiem, prečo symbol osočovanej menšiny tak nenávidenej, že to dospelo až k teroristickému útoku, ktorý ukončil životy dvoch mladých ľudí, vlajka krajiny, na ktorú Putin začal zhadzovať bomby, jeho vojaci vraždia a znásilňujú a symbol boja proti fašizmu, ktorého obeťami sa stali tisíce občanov našej krajiny, pobúrili politikov, ale aj veľa primitívne komunikujúcich jedincov.“

„Oni obhajujú to vraždenie? Nechápem. Vyhrážky a urážky pre obrázok mi pripomínajú hon na výtvarníkov v totalitnom režime či útoky na karikaturistov. Je to absurdné,“ povedal marketér pre Startitup.

Dodal, že vizuál sa viaže na uvedenie divadelnej sezóny DPOH a cieľom bolo ukázať aj „statement“ divadla, ktoré je podľa Slováka často odvážne práve aj produkciou svojich inscenácií.

Zdroje: FB/DPOH, FB/DJ, FB/MU, FB/RT, FB/Brat za Brata, FB/RS

Najnovšie videá

Trendové videá