Dvaja bratia začínali s maličkou požičovňou, no tvrdou prácou dobyli svet. Ich bicykle dnes predávajú v státisícoch
- Pôvodne mali bratia požičovňu bicyklov, dnes patria k najväčším exportérom do zahraničia
- Najnovšie začali s výrobou elektrobicyklov, v ktorých vidia budúcnosť
- Pôvodne mali bratia požičovňu bicyklov, dnes patria k najväčším exportérom do zahraničia
- Najnovšie začali s výrobou elektrobicyklov, v ktorých vidia budúcnosť
Bratia Peter Divinec a Branislav Divinec sa po páde komunizmu rozhodli podnikať. „Roky ma ťažilo chodiť každý deň do neperspektívneho zamestnania. Keď konečne prišla možnosť robiť niečo sám, cítil som, že to chcem, nech by som robil čokoľvek,“ uviedol Peter Divinec pre portál Podnikajte.
Peter neváhal a otvoril si živnosť. Predtým pracoval v piešťanskej Tesle a v prvých rokoch podnikania pracoval ako učiteľ na Vodohospodárskom učilišti.
Branislav Divinec spolu s kamarátom otvorili požičovňu bicyklov v autokempe. Peter im chodil pomáhať, neskôr si požičal peniaze a k podnikaniu sa sám pripojil. „Kellys vznikol v roku 1991, začali sme ako požičovňa, mali sme niekoľko bicyklov, ktoré sme požičiavali pri autokempingu,“ vraví Peter. Bicykle boli českej značky Liberta a Favorit.
Od požičiavania k predaju
Cez leto im biznis s požičiavanými bicyklami prekvital. Po letnej sezóne sa im hlásili obyvatelia okolitých obcí, že by si bicykle radi kúpili.
Pád komunizmu so sebou priniesol aj divokú privatizáciu a nedostatok tovaru. Bratia spočiatku s predajom váhali, báli sa, že keď bicykle predajú, budúcu sezónu nebudú mať čo robiť.
„Neskôr sa to preklopilo do toho predaja, na cyklostyle sme si vytlačili letáčiky. Sobotu ráno o siedmej sme chceli predávať bicykle na trhovisku, o šiestej už tam stál dav ľudí, a za pol hodinu boli bicykle preč,“ povedal Peter Divec. Neskôr začali bicykle ponúkať predajcom bicyklov, ktorí mali prevádzky.
Problémom bol zákon o maloobchodných ceninách, ktorý v Československu platil. Ceny reguloval štát a predajcovia si ich nemohli samostatne zvyšovať. Bratia tak vymysleli fígeľ v podobe servisu. K predaju poskytovali aj služby ako fúkanie gúm.
Začiatok predaja
Začiatok výroby dnes už slávnych bicyklov sa datuje od roku 1994. Bratia získavali bicykle zo Slovenska čoraz ťažšie, na bicykle zo zahraničia zas museli platiť 15 % clo, pričom zistili, že ak si bicykle zmontujú sami, budú platiť len 4 % na súčiastkach.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Kedy a ako to všetko začalo
- Ako sa rozrástol ich export
- Aké mala firma zisky
- Čo má za úlohu jazdecký tím spoločnosti
- O ich ponuke elektrobicyklov
- Ako ich zasiahla koronakríza
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy