Dve ženy len z úspor vybudovali značku so 100-miliónovým obratom. Krása si podmanila svet

  • Tržby značky Glow Recipe sa minulý rok vyšplhali na 100 miliónov dolárov
  • Ako sa dá za deň zvýšiť svoj predaj o 600 %
Sephoria beauty festival
wwd/AP Michael Buckner/WWD Sephoria Beauty Festival
  • Tržby značky Glow Recipe sa minulý rok vyšplhali na 100 miliónov dolárov
  • Ako sa dá za deň zvýšiť svoj predaj o 600 %

K-beauty je skratka pre „Kórejskú krásu“. Nielen na Instagrame, ale už aj na pultoch drogérie môžeš nájsť regály s kórejskými kozmetickými produktami, ktoré sľubujú žiarivú a dokonale krásnu pleť, akou sa pýšia jej predstaviteľky. 

K-beauty, ktorá bola uvedená na americký trh v roku 2011, sa podľa CNBC stala základom globálneho kozmetického priemyslu. Ľudia ostali touto kozmetikou doslova posadnutí a nezdá sa, že by tento ošiaľ len tak skoro vymizol. Práve naopak, predpokladá sa, že do roku 2029 dosiahne celosvetový trh s produktami K-beauty obrat približne 31,6 miliardy dolárov. 

Jednou z vedúcich značiek kórejskej pleťovej kozmetiky je Glow recipe, ktorú si môžeš objednať už aj na slovenských internetových stránkach. Jej zakladateľky Christine Chang a Sarah Lee najskôr v roku 2014 vytvorili značku Glow recipe a pomáhali ostatným menším značkám K-beauty preraziť na americkom trhu. O tri roky neskôr sa im podarilo založiť vlastnú líniu kozmetiky na pleť. 

V súčasnosti patrí Glow recipe k jednej z najobľúbenejších značiek, dôkazom čoho je aj obrat, s ktorým ukončili minulý rok. Christine a Lee sa podarilo so značkou spraviť za minulý rok obrat vo výške približne sto miliónov dolárov. 

Miliónový business dvoch žien, ktorý sa začal pri dobrom jedle 

Inšpiratívny príbeh týchto dvoch žien sa začal písať v roku 2005, keď obe začali pracovať pre spoločnosť L’Oreal Korea. Práve láska ku kórejskému barbeque a K-beauty ich spojila počas firemnej večere a odvtedy sa stali nerozlučnou dvojicou. O niekoľko rokov neskôr boli obe preložené do pobočky v New Yorku, kde spolu trávili mnoho času aj v súkromí. 

Vždy boli fascinované neustálou inováciou kórejských značiek v oblasti starostlivosti o pleť, a preto sa rozhodli, že jedného dňa prinesú K-beauty na americký trh. Svoj sen začali meniť v roku 2014, keď sa obe rozhodli dať výpoveď a spojili všetky svoje úspory v hodnote päťdesiattisíc dolárov, aby mohli spustiť Glow recipe

Aj keď má spoločnosť v súčasnosti 40 zamestnancov, veľmi rady spomínajú na svoje začiatky, keď boli na všetko dve. Za najdôležitejšiu vec v podnikaní pokladajú zistenie, v čom je podnikateľ najlepší a čomu by mal venovať čas.

V ich prípade to bol práve vývoj produktu. Preto ak plánuješ začať s podnikaním, zameraj sa práve na tvoje silné stránky a na to, vďaka čomu dokážeš svoj podnik dotiahnuť do zelených čísiel. 

Glow recipe products
zdroj: cdn/AP Glow recipe

Kórejské dedičstvo a spomienky na detstvo boli jedny z vecí, ktoré ich inšpirovali pri vývoji produktov. Melón, ktorý je v Kórei jedno z najobľúbenejších ovocí a tradičným liekom pri spálenej pokožke, sa stal hlavnou zložkou ich prvého výrobku. Melónovú zložku síce zdokonaľovali viac ako tisíckrát, avšak vyplatilo sa. Práve tento produkt bol vypredaný viac ako sedemkrát po sebe a mal zoznam osemtisíc čakateľov.

Základom ich kozmetiky sú najmä ovocné koncentráty, ktoré kombinujú s aktívnymi zložkami ako vitamín c, niacinamide, kyselina hyalurónová a iné. Chang a Lee chceli z kozmetiky spraviť niečo viac, nielen povinnosť. Chceli ju povýšiť na akýsi rituál rozmaznávania, a to sa im aj pomocou ich pútavých obalov a hrejivých textúr podarilo. 

Čo ich vystrelilo na vrchol rebríčka?

Minulý rok v auguste bola ich kozmetická značka uvedená na trh v Dubaji a veľmi rýchlo sa stala najpredávanejšou líniou starostlivosti o pleť v sieti Sephora. Podľa časopisu Forbes je za veľkým úspechom tejto značky aj v čase pandémie to, že sa stala virálnou na Tik Toku. Okamžite sa tak ich predaje premenili na čísla ako nikdy predtým. 

Ako sa pre Forbes vyjadrila jedna zo spoluzakladateliek Sarah Lee, skutočné šialenstvo nastalo v momente, keď jedna z influenceriek, známa ako Glamzilla, uverejnila na TikToku svoj postup, ako sa stará o svoju pleť.

Blogerka v ňom vyzdvihla práve zázračné účinky produktov Glow recipe. Príspevok inšpiroval aj ďalšiu tvorkyňu a tržby spoločnosti tak stúpli vďaka týmto neplateným príspevkom o 600 %. A to hovoríme o dennom predaji. 

Ak by si aj ty chcel vyskúšať niektorý z produktov, určite odporúčam už spomínanú melónovú nočnú masku, ktorú nájdeš aj v predajni Sephora. Hydratačný melón patrí k hlavnému ovociu značky Glow recipe, ale nájdeš tu aj séra na báze ananásu a sliviek. Taktiež rôzne telové krémy na báze banánov a očné krémy z avokáda. 

Korea cosmetics
zdroj: Unsplash/AP Rendy Novantino

Cieľom oboch žien bolo spojiť kórejské dedičstvo s chápaním krásy v Amerike. Jednou z vecí, na ktorej dlho pracovali, bol práve obal produktov. Bolo pre ne dôležité, aby mal moderný vzhľad a obsah, ktorý rozpráva príbehy. Väčšina týchto príbehov sa odohráva práve na sociálnych sieťach, kde sa snažia prezentovať aj postupy používania ich línie. 

Príspevky TikToku, ktoré vyvolali vlnu predaja, ich inšpirovali k vytvoreniu balíčkov, ktoré obsahovali práve produkty, ktoré obe blogerky prezentovali.

Vďaka tomuto nápadu sa im podarilo balíčky vypredať do troch dní. Opätovne tak zverejňovali videá zákazníkov, a tak si mohli vytvoriť vlastný návod s typmi, ako produkty fungujú jednotlivo a spoločne. 

Spoločnosť sa minulý rok rozhodla aj pre ďalší zlom, a to vo forme propagácie reklamných kampaní. Rozhodli sa, že budú robiť veci inak a vo všetkých kampaniach ponechajú pleť neretušovanú.

Cieľom je zbaviť spoločnosť všadeprítomných fráz, ako je pleť bez pórov, bezchybná, bez veku, vrások a dokonalá. Tieto slová podľa nich nepodporujú realistické očakávania týkajúce sa pleti, a to je v rozpore s ich cieľom. A ich cieľom je predsa posilnenie Glow Gangu. 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: CNCB, Glow Recipe, Forbes, Značkové výrobky

Najnovšie videá

Trendové videá