Známe obchody Okay čelia kritike za kampaň o svojom „konci“: Prípad má zásadnú dohru

  • Kampaň vyvolala dojem, že Okay končí a chce sa zbaviť zásob
  • Spoločnosť hovorí o bežnej marketingovej kampani
Okay sa topí v problémoch, pozor, Okay prepúšťa zamestnancov
Ilustračná fotografia Reprofoto: Mapy Google, Canva
  • Kampaň vyvolala dojem, že Okay končí a chce sa zbaviť zásob
  • Spoločnosť hovorí o bežnej marketingovej kampani

Reťazec s elektronikou Okay spustil koncom júna marketingovú kampaň, ktorá evokovala jeho zánik. Mnohí zákazníci boli zmätení a domnievali sa, že prevádzky sa zatvárajú natrvalo. Spoločnosť sa však bráni, že išlo len o kampaň a všetky predajne naďalej fungujú. 

Ako však informuje portál tvnoviny.sk, prípadom sa bude zaoberať Slovenská obchodná inšpekcia. 

Spoločnosť hovorí, že išlo len o kampaň 

Okay na svojej stránke a sociálnych sieťach informoval, že 4. júla o 20:00 zatvorí všetky predajne a všetok tovar bude dostupný za likvidačné ceny.

Reklamné pútače hlásali „Využi jedinečnú príležitosť a nakúp vybraný tovar za likvidačné ceny na e-shope aj predajniach.“

Táto kampaň vyvolala u mnohých zákazníkov dojem, že Okay končí a chce sa zbaviť zásob.

Spoločnosť popiera, že by išlo o skutočný výpredaj pred zatvorením prevádzok. Tvrdí, že išlo o bežnú marketingovú kampaň s cieľom prilákať zákazníkov. Všetky predajne Okay naďalej fungujú a tovar je dostupný za bežné ceny.

„Išlo o marketingovú kampaň, ktorú realizujeme už viac ako 10 rokov. Doposiaľ sme ju robili len na lokálnej úrovni, teraz po prvý raz na republikovej úrovni. To, že z názvu akcie ,Zatvárame – všetko musí preč, 4. 7. o 20:00‘ niekto vydedukoval, že naše predajne už znova neotvoríme, nebudeme komentovať,“ uviedol marketingový riaditeľ spoločnosti Jan Vyletěl pre tvnoviny.sk

Prípadom sa bude zaoberať inšpekcia 

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) podľa televízie Markíza zatiaľ neeviduje žiadne podnety od spotrebiteľov týkajúce sa marketingovej kampane reťazca Okay, ktorá evokovala jeho koniec. 

„V tejto súvislosti si tunajší inšpektorát dovoľuje uviesť, že v súčasnosti neeviduje podania spotrebiteľov, týkajúce sa marketingovej kampane obchodníka OKAY Slovakia, spol. s r. o.,“ uviedla vo svojom stanovisku SOI pre Bratislavský kraj.

Ako však informuje televízia Markíza, prípadom sa inšpekcia bude zaoberať. 

Spoločnosť má miliónové straty

Ako sme ťa informovali v nedávnom článku, spoločnosť Okay mala dovedna 140 predajní a už v roku 2021 sa v Českej republike ocitli v strate až 2,7 milióna eur. Na Slovensku evidovali stratu 1 739 085 eur. Neskôr sa objavili informácie, že Okay hľadá nového investora. Uvedomovali si, že na prežitie potrebujú buď veľkú finančnú injekciu, alebo celú spoločnosť predať. 

Ani jeden z týchto plánov zrejme firme nevyšiel, pretože už v polovici júna tohto roka sa objavili hlásenia o prepúšťaní zamestnancov a zatváraní predajní. Problémom firma čelí dlhodobo, do poslednej chvíle sa však držali nádeje, že nájdu nového investora. 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: tvnoviny.sk, Aktuality.sk, archív Startitup

Najnovšie videá

Trendové videá