Elon Musk chcel Teslu predať spoločnosti Apple. Megaobchod storočia nevyšiel z jediného dôvodu
- Musk sa pokúsil Timovi Cookovi navrhnúť obchod, ten stretnutie odmietol
- Majiteľ Tesly tak spravil po tom, čo Apple zverejnil vývoj nových batérií eketromobilov
- Musk sa pokúsil Timovi Cookovi navrhnúť obchod, ten stretnutie odmietol
- Majiteľ Tesly tak spravil po tom, čo Apple zverejnil vývoj nových batérií eketromobilov
Vo svete biznisu sa dejú veľké veci. Elon Musk priznal, že uvažoval nad spoluprácou so spoločnosťou Apple, ktorú kontaktoval po tom, ako zverejnila správu, že pracuje na vývoji elektromobilu s pokročilou technológiou batérií.
Stalo sa tak podľa Muskových slov v najtemnejších dňoch programu Modelu 3. Napriek tomu, že hlave Apple Timovi Cookovi navrhol možnosť kúpy Tesly len za 1/10 súčasnej hodnoty, Cook stretnutie odmietol.
Jeho rozhodnutie neprekvapuje
Zverejnenie informácií, že Musk oslovil Apple, nie je až tak prekvapujúce. Podľa informácií z životopisu z roku 2015 uzavrel Elon v roku 2013 pri hľadaní možností ako zachrániť spoločnosť bojujúcu s výrazným problémom s predajom „dohodu o pomoci“, ktorej predmetom bol predaj spoločnosti Tesla, a to spoločnosti Google, informuje The Guardian.
Spoločnosť Apple momentálne vyvíja auto s vlastným riadením, ktorého launch je predpokladaný na rok 2024. Auto by malo disponovať „technológiou batérie ďalšej úrovne“, čo inšpirovalo Muska dohodnúť sa s Apple. O tej, a hlavne o jej zrušení, sa môžeš dočítať viac v knihe Ashlee Vance. V skratke, zmluva sa stala neplatnou na základe potvrdenia potenciálu spoločnosti Tesla, a to zvýšením predaja.
https://www.instagram.com/p/B5LeHK2h4p0/
Vzhľadom na množstvo predaných kusov Modelu S sa Muskovi podarilo zachrániť financie spoločnosti. Úspech je, údajne, skrytý za faktom, že Elon stiahol väčšinu svojich zamestnancov z vývoja, inžinierstva a financií práve na oddelenie obchodu a povedal im: „Ak tieto autá nedodáme, skončili sme.“
Od roku 2014
Úsilie Apple preraziť v automobilovom priemysle, známe ako Project Titan, sa nezrodilo z ničoho nič. Postupovalo nerovnomerne od roku 2014, keď začala spoločnosť prvýkrát od nuly vyrábať svoje vlastné vozidlo. Správy z tohto obdobia hovoria o tom, že automobil by mohol nakoniec vyrobiť externý partner pre výrobu.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Macrumors, The Guardian