Erik Hudák: miniFAKTÚRU chcem dostať medzi top 10 svetových podnikateľských nástrojov
- Zakladateľ miniFAKTÚRY Erik Hudák sa s nami podelil o informácie okolo aktuálnych úspechoch obľúbeného startupu. Objasnil tiež, prečo sa v miniFAKTÚRE rozhodli zmeniť názov svojho produktu a predstavil ambiciózne plány do budúcnosti. Slovenská miniFAKTÚRA má našliapnuté stať sa jedným zo svetovo najpoužívanejších podnikateľských nástrojov!
- Zakladateľ miniFAKTÚRY Erik Hudák sa s nami podelil o informácie okolo aktuálnych úspechoch obľúbeného startupu. Objasnil tiež, prečo sa v miniFAKTÚRE rozhodli zmeniť názov svojho produktu a predstavil ambiciózne plány do budúcnosti. Slovenská miniFAKTÚRA má našliapnuté stať sa jedným zo svetovo najpoužívanejších podnikateľských nástrojov!
Ahoj Erik, startup miniFAKTÚRA len prednedávnom zmenil svoje meno na Billdu. Prečo vlastne došlo k rebrandingu? miniFAKTÚRA nebola dostatočne ‘’sexy’’ názov?
Ahoj! Na Slovensku a v Čechách sme meno nemenili a naďalej sa náš produkt volá miniFAKTÚRA. Expandovali sme však na nové trhy ako Spojené štáty, Kanada, Veľké Británia a cítili sme potrebu rebrandu na niečo nové, čomu budú anglicky hovoriaci používatelia rozumieť, niečo čo bude ľahko vysloviteľné, zapamätateľné a bude mat voľnú “com” doménu. Po sérii návrhov sme si vybrali názov: Billdu (bill + do).
foto: miniFAKTÚRA
Čiže Slovenský trh vám začína byť malý?
Presne tak :) . Slovensko je maličký trh a navyše veľmi saturovaný z pohľadu fakturačných toolov. (Neviem prečo, ale mám taký pocit, že Slováci majú obrovskú záľubu vo vytváraní pravé fakturačných nástrojov a držíme celosvetové prvenstvo v počte vytvorených fakturačných aplikácií na počet obyvateľov).
Aj keď je rok 2016, stále platí, že našimi klientami sú early-adopters, ktorí radi používajú na riadenie svojho biznisu práve telefón. Týchto je na Slovensku zatiaľ stále obmedzený počet, a preto potrebujeme zbierať používateľov v krajinách ako USA alebo UK, kde je to už štandardom.
miniFAKTÚRA raisuje v týchto týždňoch ďalšie peniaze. O akú sumu ide a od koho?
Už sú raisnuté :) ! Vstup na nové trhy by sme najradšej financovali čisto z našich tržieb, ale zatiaľ nedosahujú dostatočnú výšku, a preto sme získali ďalších 130.000€. Investorom je opäť JUMP soft, ktorému by som sa aj touto cestou rád poďakoval.
Tržby miniFAKTÚRY porástli o viac ako 200%. Znamená to, že dôjde aj k onboardingu nových talentov?
Aktívne rozmýšľame, kde máme nedostatky a akí ľudia by nám dokázali pomôcť napredovať ešte viac.
foto: miniFAKTÚRA
miniFAKTÚRA /Billdu je už dnes v 11 krajinách. Ďalších 14 krajín chcete obsadiť už tento rok. Pokiaľ dobre rátam, tak na jednu krajinu máte 3,5 týždňa. Dá sa to v takomto tempe zvládnuť?
Vstup by nemal byť problém. Minulý rok sme poriadne zamakali a pripravili naše aplikácie na všetkých platformách (web, iOS, Android) tak, aby legislatívne zmeny pre ďalšie krajiny boli otázkou konfiguračného súboru a jazykových prekladov. Čo potrebujeme, je vyriešiť je obsadenie trhu.
Na tak ambiciózny plán business developmentu budete zrejme potrebovať skutočne kvalitného biz-dev človeka. Máte ho už?
Nikto v našom tíme nemá veľké skúsenosti s propagáciou a predajom produktu na medzinárodnom trhu. Potrebujeme navrhnúť stratégiu, segmentáciu a správne komunikačné kanály na získanie nových klientov. Hľadáme novú posilu, ktorá bude na čele tohto plánu.
Ako ho chcete prilákať?
Predovšetkým ponúkame podnikateľskú príležitosť v rastúcom startupe. Nehľadáme teda zamestnanca, ale srdcom podnikateľa. Okrem základného príjmu 30 – 50.000 EUR ročne ponúkame aj podiel vo firme.
Aké skills by mal mať tento človek?
Jedným slovom, mal by to byt BOMBARDÉR. Človek, ktorý je srdcom podnikateľ, má víziu a drive na výsledky. Musí to byť niekto, kto miluje výzvy a svojou energiou nakazí všetkých naokolo.
foto: miniFAKTÚRA
Koho vnímaš ako najväčšiu konkurenciu na lokálnom a zahraničnom trhu?
Lokálny trh by som veľmi nerozmazával. Je tu niekoľko výborných online toolov ale pravdupovediac im nevenujeme veľa pozornosti. Naším cieľom je robiť ten najlepší produkt a preraziť s ním celosvetovo. V tomto meradle vidím ako našu najväčšiu konkurenciu aplikáciu Invoice2Go.
Kde vidíš miniFAKTÚRU o 5 rokov?
Od začiatku je naším hlavným cieľom pomáhať podnikateľom. Vytvorili sme výborný fakturačný nástroj, zaoberáme sa komunikáciou a prepojením s účtovníkom. Pomáhame zbierať feedback od klientov, prezentovať podnikanie a získať nových klientov. Za 5 rokov chceme vybudovať medzinárodne používaný produkt, ktorý bude patriť do top 10 podnikateľských nástrojov.
Posledná otázka. Dokáže byť aj fakturačný tool sexy?
V dnešnej dobe každého zaujímajú len sexy veci, čomu dokonale rozumiem. Problém však je v tom, že nie všetko vyzerá na prvý pohlaď sexy. Ak počujete napr. slovo fakturácia, automaticky to vo vás evokuje niečo, čo je nutné zlo, aby ste získali peniaze od svojich klientov.
Skúste si to však predstaviť takto: Akurát sedíte vo svojej obľúbenej kaviarni a dokončili ste projekt, ktorý posielate klientovi. Z vrecka vytiahnete telefón a piatimi klikmi vystavíte faktúru a ihneď odošlete. Za 5 minút príde notifikácia o úhrade. Peniaze sú na účte a klient ešte zanechal vynikajúce hodnotenie vašej práce, ktoré zdieľate na sociálnej sieti. Za hodinu príde ďalšia notifikácia a po otvorení zistíte, že máte prijatú novú objednávku. Poslal ju nový klient, ktorý si vás vybral na základe zdieľaného hodnotenia. Objednávku prijímate, odpíjate si z kávy a začínate pracovať na novom projekte. Znie to viac sexy ?
Erik Hudák, foto: miniFAKTÚRA
Zdroj titulnej fotografie: miniFAKTÚRA
Čítajte viac z kategórie: Rozhovory