„Európska Tesla“ predstavila revolučný dom na strome. Je lákavejší než luxusný byt
- Polestar ukázal nový futuristický dom v korunách stromov
- Láka aj mladých, ktorí túžia po vlastnom bývaní
- Polestar ukázal nový futuristický dom v korunách stromov
- Láka aj mladých, ktorí túžia po vlastnom bývaní
Polestar je švédska automobilka založená v roku 1996 automobilovým pretekárom Jánom Nilssonom. Firma sa prvých desať rokov sústredila na športovú úpravu vozidiel od automobilky Volvo Cars, v roku 2005 bola odkúpená Christianom Dahlen, ktorý jej dal meno Polestar Racing.
Značka sa prezentuje tým, že je zodpovedná voči budúcim generáciám a planéte. Dlhodobo prízvukuje, že ak sa nebudeme lepšie starať o životné prostredie, budeme mať veľký problém.
Preto sa jej fínsky dizajnér rozhodol vytvoriť projekt, ktorý je podľa neho v dnešnej dobe žiadúci a realistický. Ide o futuristický dom na strome. Jeho cieľom je prepojenie moderného človeka s prírodou. Jeho názov je Koja.
„Koja podporuje spoločenský pokrok a zároveň ponúka niektoré potenciálne riešenia súčasných problémov, ako je napríklad problém klímy. Koja je realizovaná z udržateľných materiálov, ako je drevo a vlna. Zahŕňa dizajnový jazyk Polestar a naše hodnoty trvalej udržateľnosti, čo symbolizuje posun v spôsobe použitia materiálov a v spôsobe, akým definujeme priestor,“ uvádza značka Polestar.
Porotu súťaže Polestar Design Contest zaujala natoľko, že projektu Koja bolo udelené čestné uznanie. Koja bola vytvorená vo Fiskars, umeleckom a dizajnovom centre v juhozápadnom Fínsku.
„Je úžasné, ako dobre stelesňuje hodnoty našej značky,“ hovorí Martin Österberg, vedúci marketingu spoločnosti Polestar Finland. „Tento dom je krásny vo svojej jednoduchosti a skutočnosť, že je vyrobený zo smreku z miestnych zdrojov naozaj zdôrazňuje naše zameranie na udržateľnosť.“
Spolu s ďalšími ekologickými mini domami z dielne iných výrobcov Koja dokazuje, že menšie priestory môžu mať obrovský vplyv, pokiaľ ide o boj s klimatickou krízou.
„Slovo Koja (rovnováha) získalo nový význam. Teraz sa to týka aj prepracovania toho, čo znamená dostať sa von do prírody. Je to minimalizácia spotreby materiálu a energie s cieľom maximalizovať zážitok. Je to nová definícia toho, čo môže byť Polestar a spôsob, ako podporiť pokrok a zmenu, najmä pokiaľ ide o otázky životného prostredia.“
Recyklácia aj v autách
Značka Polestar sa navyše pred pár mesiacmi pochválila aj nevšedným konceptom roadsteru s ekologickými prvkami. Model je pomenovaný O2 a okrem karosérie vyrobenej z rôznych druhov hliníka, ponúkne napríklad integrovaný autonómny dron. A samozrejme mimoriadny dizajn, no nechýba ani skladacia presklená strecha.
Niet pochýb o tom, že vzhľad modelu O2 si ako základ berie štvordverový koncepčný automobil Polestar Precept, ktorý bol predstavený pred dvoma rokmi.
Roadster O2 má usporiadanie typické pre luxusné roadstery. Má malé previsy a dlhý rázvor náprav. Kabína je v usporiadaní dva plus dva, takže sa predpokladá, že zadné sedadlá budú núdzové.
Zaujímavosťou je, že všetky „mäkké“ materiály v minimalisticky pojatom interiéri sú z recyklovaného polyesteru. Vďaka tomu sú ľahšie a jednoduchšie je aj ich znovupoužitie v momente, keď životný cyklus vozidla skončí.
Skôr marketingovou zaujímavosťou je potom integrovaný dron od čínskej firmy Aerofugia. Dron pracuje autonómne a na prianie automaticky sleduje vozidlo pri rýchlosti až 90 km/h. Tento koncept je funkčný a poháňaný výhradne elektromotorom.
„Polestar O2 je hrdinským vozidlom našej značky,“ uviedol v tlačovej správe riaditeľ spoločnosti Polestar Thomas Ingenlath.
„Otvára dvere do našej tajnej komnaty budúceho potenciálu. Je to ochutnávka toho, čo dokážeme navrhnúť a skonštruovať s talentom a technológiami, ktoré máme k dispozícii. Vyzerá neuveriteľne a možnosť spustiť strechu a pri jazde nepočuť motor sľubuje ich vynikajúcu,“ dodal Ingenlath. Sériové prevedenie modelu Precept by na trh malo doraziť za dva roky.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Polestar, Koja