Európske SUV vrátane Škody Karoq majú vážneho súpera z Číny. „Je oveľa lacnejší a ponúka viac,“ píšu Česi
- Čína už prestáva byť výrobcom nekvalitných vecí
- Ak k tomu pripíšeme veľmi nízke ceny, stáva sa doslova postrachom pre ostatných
- Najnovšie prichádza do Európy konkurovať českému Škoda Karoq
- Favorit tohto súboja je, zdá sa, jasný aj podľa českých portálov
- Čína už prestáva byť výrobcom nekvalitných vecí
- Ak k tomu pripíšeme veľmi nízke ceny, stáva sa doslova postrachom pre ostatných
- Najnovšie prichádza do Európy konkurovať českému Škoda Karoq
- Favorit tohto súboja je, zdá sa, jasný aj podľa českých portálov
Čína je nočnou morou výrobcov čohokoľvek. Ak niečo vyrobia, Čína to dokáže vyrobiť a predávať oveľa lacnejšie.
Ešte donedávna sa dalo bez mihnutia oka povedať, že hoci sú naše výrobky drahšie, s kvalitou sa tie čínske braky s nimi nemôžu porovnávať.
Avšak, treba si priznať, že aj v tomto smere urobili mnohé čínske firmy naozaj pokrok a snažia sa kvalitou ostatným nie len vyrovnať, ale ich dokonca predbehnúť. A ako potvrdzujú odborníci na rôzne oblasti, aj sa im to darí.
„Stále – celé roky – sa pozeralo na Čínu ako na tých, ktorí prinajlepšom len kopírujú patenty, no to už dávno, dávno nie je pravda,“ povedal v nedávnom rozhovore pre Startitup aj výskumný odborník Vladimír Šucha, ktorý pôsobil ako generálny riaditeľ Spoločného výskumného centra Európskej komisie a dnes je hlavným politickým poradcom Organizácie Spojených národov pre vzdelávanie, vedu a kultúru.
„Čína, môžeme si o nej osobne myslieť čokoľvek, no z pohľadu vedy, výskumu a inovácií urobila taký obrovský pokrok, že sa stala doslova lídrom v mnohých oblastiach,“ potvrdil tieto názory.
Čínskym automobilom, ktoré sa snažia preraziť cestu do Európy a aspoň čiastočne ovládnuť aj tunajší trh, sme sa už v našich článkoch venovali niekoľkokrát.
Zatiaľ sa ale zdá – na isté výnimky – že Európa príliš nedovoľuje čínskym značkám vybudovať si tu distribučnú sieť a jazdiť po našich cestách, aj keď pár exemplárov by sa dalo nájsť.
Za pár rokov stihli vylepšiť vylepšené
Najnovšie zaujalo čínske SUV vozidlo Changan CS55 Plus 2021, čo je vlastne novšia a vylepšená verzia pôvodného modelu Changan CS55, ktorý sa začal vyrábať v roku 2017.
Už v roku 2019 prešiel prvými vylepšeniami a k jeho menu pribudlo slovíčko „Plus.“ Odvtedy pribudli ďalšie a tak nám vzniklo vozidlo s názvom Changan CS55 Plus 2021.
Aj na tomto príklade pekne vidno, ako Čína rýchlo inovuje, vylepšuje a v porovnaní so zvyškom sveta sa snaží posúvať vpred naozaj oveľa rýchlejšími krokmi.
Vozidlo patrí v Číne medzi 4 najpredávanejšie vo svojej kategórii, čo je naozaj pekný úspech. Automobilka Changan sa netají tým, že chce svoje auto predávať aj na iných trhoch, vrátane Číňanmi akoby vysnívanej Európy. A môžeme povedať, že jej sen sa začína plniť.
Škoda má na východe Európy nového silného súpera
Automobilka spoza čínskeho múru oficiálne vyhlásila, že spúšťa predaj v Rusku. Špekuluje sa aj nad inými krajinami, kde zrejme naďalej prebiehajú rokovania s jednotlivými regulačnými úradmi, no zatiaľ sa zastavme pri tom, čo je isté – Rusko.
Tu bude podľa viacerých automobilových portálov spôsobovať čínsky Changan CS55 Plus 2021 vážnu konkurenciu nemecko-českému SUV Škoda Karoq.
Pripomíname, že automobilka z Mladej Boleslavy posiela do najväčšej krajiny sveta desaťtisíce áut ročne. Tie teraz môžu naraziť na veľmi silného protivníka z Ázie, ktorý má na to uchmatnúť výraznú časť trhu pre seba. Čínske auto je v tomto boji favoritom aj podľa českých automobilových portálov.
„Lacný čínsky súper Škody Karoq je hit a niet divu, za 380-tisíc korún ponúka viac ako Škoda za 670,“ píše hneď v nadpise známy portál Autoforum.cz.
Keď prerátame spomínané koruny na eurá, tak čínske SUV by sa malo predávať za necelých 15 000 eur, zatiaľ čo český súper stojí cez 26 000 eur – čo je viditeľný, takmer až dvojnásobný, rozdiel.
Lacné čínske auto? To sme predsa čakali. No obzvlášť prekvapením je jeho výbava, ktorá už v základnej cene ponúka také veci, za aké by sme si inde museli o dosť priplácať.
„ESP, ABS, predkolízny systém, adaptívny tempomat, systém parkovacích kamier, kolesá z ľahkých zliatin, samozrejme klimatizácia, digitálny kokpit, palubný systém s viac ako 10-palcovým displejom, všetky okná v elektrike, Bluetooth, bezkľúčový vstup a štart, sklopné zrkadlá a veľa ďalších vecí,“ menuje aspoň časť vybavenia český portál.
Auto v základnej výbave má motor 1,5 turbo a pod kapotou 188 koní, ktoré môžeš ovládať pomocou 7-stupňovej prevodovky.
Podľa fotografií môžeme povedať, že ani vzhľad – či už exteriéru alebo interiéru – nevyzerá byť jeho slabinou a ani na nás nepôsobí ako nejaké „lacné plastové auto“.
Jedinú slabinu vidí známy český portál v porovnaní so Škodou Karoq len v tom, že čínskemu Changan CS55 Plus 2021 chýba pohon 4×4, ktorý nie je k dispozícii ani za príplatok.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Autoforum.cz, archív Startitup