EXKLUZÍVNE: Vlado pracoval na Aquamanovi či Strážcoch Galaxie: Tvorca vizuálnych efektov zarobí desiatky tisíc eur
- Vladove efekty sa objavili v najznámejších filmoch
- Prečo odmietol ponuku na filme, ktorý neskôr získal Oscara
- Jeho študent pracoval na Pánovi prsteňov
- Vladove efekty sa objavili v najznámejších filmoch
- Prečo odmietol ponuku na filme, ktorý neskôr získal Oscara
- Jeho študent pracoval na Pánovi prsteňov
Vladimír Valovič je slovenský umelec vizuálnych efektov, ktorého práca sa dostala na plátna hollywoodskych veľkofilmov. Po rokoch štúdia a práce v Londýne, Prahe či Kanade sa dostal k spolupráci na projektoch ako Aquaman, Star Wars či Strážcovia Galaxie.
V rozhovore nám prezradil, čo všetko jeho práca obnáša, ako vyzerá tvorba realistických efektov a aké techniky využíva, aby zábery pôsobili presvedčivo.
Jeho kariéra však nie je len o filmovom priemysle. Venuje sa aj reklamným projektom, v ktorých okrem compositingu dozerá na celý proces tvorby. Napriek jeho medzinárodným skúsenostiam a úspechom sa rád vracia ku koreňom a podporuje mladé talenty cez svoju školu vizuálnych efektov na Slovensku.
- Ako vyzerá tvorba vizuálnych efektov pre veľké zahraničné filmy?
- Ako Vlado vytváral efekty pre filmy ako Strážcovia Galaxie či Aquaman?
- V ktorých filmoch vidieť jeho tvorbu?
- Koľko dokáže tvorca vizuálnych efektov zarobiť?
Ty si tvorca vizuálnych efektov. Čo presne táto práca obnáša?
Väčšinu svojej kariéry som sa venoval compositingu, čo v praxi znamená, že je to buď integrácia počítačových elementov do natočených záberov, alebo to môžu byť kompletne generované zábery počítačom, ktoré sa musia spraviť čo najrealistickejšie – to je takzvaný compositing.
Posledné roky sa venujem nielen tomuto, ale aj komplet tvorbe, návrhom a supervízii pre reklamné spoty, primárne teda pre spoty, ktoré vyžadujú vizuálne efekty.
Ako sa ti podarilo spolupracovať s veľkými hollywoodskymi produkciami na úspešných filmoch?
Posledné roky nie je práca na filmoch, alebo teda konkrétne hollywoodskych projektoch, až taká výnimočná ako v minulosti, a aj veľa mojich študentov zo Slovenska a Česka, ktorí vyštudovali moju školu, pracovali na dnes už desiatkach takých filmov.
Ja konkrétne som sa k tomu dostal tak, že som najprv študoval v Londýne v škole na vizuálne efekty a compositing, následne som začal pracovať v postprodukčnom štúdiu v Prahe, odkiaľ som potom neskôr odišiel do Londýna a neskôr do Kanady.
Na svojej webovej stránke uvádzaš, že si spolupracoval na filmoch ako Aquaman, Star Wars či Strážcovia Galaxie. Čo všetko sme mohli vidieť v týchto filmoch, čím si prispel práve ty?
Na Aquamanovi som robil na záberoch s hologramom na pláži. Ale asi najviac som z týchto filmov hrdý na Guardians of the Galaxy 1, i keď som robila aj na pokračovaní tohto filmu.
V prvej časti som mal viac ako 30 záberov, možno až 1-2 minúty čistého času filmu. Naozaj veľmi veľa pekných záberov, ktoré ma aj bavilo robiť. Hlavne som robil na sekvencii útek z väznice Kyln, ale mal som aj pár záberov v sekvencii Knowhere.
Väčšina záberov obsahovala či už postavičky Groota alebo Rocketa, v dvojke zase Baby Groota, Rocketa, Mantis a ďalších.
Ako vyzerá spolupráca na zahraničných filmoch, ty oslovuješ produkcie, alebo oni si nájdu teba?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Prečo Vlado odmietol ponuku na zahraničný film, ktorý neskôr získal Oscara?
- Ako sa mu podarilo pracovať na najväčších hollywoodskych filmoch?
- Ako vyzerá tvorivý proces a kde berie inšpiráciu?
- Ako pomáha dnes mladým talentom?
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity