Facebook pomaly, ale isto požiera zvyšok internetu

  • Už nejaký čas ponúka táto sociálna sieť možnosť živého vysielania formou live videa a Mark Zuckerberg chce, aby sme si uvedomili, že ide naozaj o veľkú vec. Na Facebooku sa nachádza aj mapa, pomocou ktorej si môžeme nájsť a následne pozrieť live videá z celého sveta. Toto však nie je ani zďaleka všetko. Facebook chce úplne obsadiť pevnosť menom Internet.
5268782208_f685e1fd7b_b
  • Už nejaký čas ponúka táto sociálna sieť možnosť živého vysielania formou live videa a Mark Zuckerberg chce, aby sme si uvedomili, že ide naozaj o veľkú vec. Na Facebooku sa nachádza aj mapa, pomocou ktorej si môžeme nájsť a následne pozrieť live videá z celého sveta. Toto však nie je ani zďaleka všetko. Facebook chce úplne obsadiť pevnosť menom Internet.

Aj napriek tomu, že Marka Zuckerberga pár vecí skutočne trápi (mohol si sa dočítať v tomto článku), môžeme stále tvrdiť, že Facebooku sa nesmierne darí. Príkladom je live video. Ide o jednu z najväčších vecí, s ktorými Facebook v poslednej dobe prišiel. Väčšina noviniek však nie je novinkami v tom pravom slova zmysle. Živým videom sa v minulosti mohli pochváliť aplikácie Periscope, Meerkat a iné. V rozhovore pre BuzzFeed News Mark Zuckerberg reagoval na otázku, v čom je jeho live video iné od toho v Periscope – spoločnosti vlastnenej Twitterom.

Odpoveď bola stručná a jednoduchá: „Facebook má divákov, konkurenti nie.“

„Ak sa predsa chcete o svoj zážitok podeliť so svojimi priateľmi, napríklad formou live videa, je dobré mať ich tam.“ – dodal Zuckerberg.

Facebook-breaks-up-with-another-Microsoft-program

foto: thenextweb.com

Pred necelý týždňom sa ľudia z BuzzFeed pokúšali prasknúť melón len za použitia gumičiek. Celú túto snahu pozerali naživo na Facebooku 2 milióny ľudí.

Facebook teda ponúka presne to, čo ponúka Periscope, len s malým bonusom. Ponúka to presne tam, kde sú všetci. Nie je v tom žiadny chyták, nie je treba sťahovať si ďalšiu aplikáciu. Je to na Facebooku. Ten predsa máš. Tak prečo by si išiel niekam inam?

facbook_ipad_wallpaper1

foto: fankitamahajan.files.wordpress.com

Pred pár týždňami sa na Messengeri objavila nová hra – basketbal, ktorý sa dá spustiť ťuknutím na emoji basketbalovej lopty. Venovali sme jej celý článok. Ide prakticky o Peach Ball, ktorý ponúka Peach – malá sociálna sieť fungujúca od januára. Áno, tam si ju môžeš zahrať, no na Facebooku môžeš vyzvať aj svojich kamarátov. Aj tých pár ľudí, ktorí mali Peach kvôli tejto hre, prestalo appku používať, lebo už nemali dôvod. Mali však ďalší dôvod prečo používať Facebook. Ďalší bod pre Zuckerberga.

V roku 2014 sa Messenger odtrhol od Facebooku a stal sa samostatnou aplikáciou. Od tej doby sa snaží byť lídrom na danom trhu. Messenger priamo súperí s appkami Kik a WeChat, ponúka video hovory, rôzne nálepky a čoskoro aj umelú inteligenciu, s ktorou si budeme môcť dopisovať – tzv. chat-botov. To znie trochu samotársky.

mark-zuckerberg

foto: static.independent.co.uk

Nie všetky snahy o nastolenie nových trendov sa Facebooku vydarili. Odpoveďou na rozmach Snapchatu bola aplikácia Slingshot, ktorú Facebook vehementne propagoval so sloganom „share life as it happens“. Ponúkala rôzne filtre, kreslenie a písanie na fotky, krátke videá – presne ako Snapchat.

Slingshot sa neuchytil a razom bol stiahnutý z obchodu s aplikáciami. Išlo teda o výstrel do prázdna. Súboj so Snapchatom však pokračuje. Minulý mesiac Facebook kúpil appku MSQRD. Viac o ich súboji sa dočítaš v tomto článku. MSQRD má oveľa väčšie šance byť priamym konkurentom Snapchatu, a to Zuckerberg vie.

Tu však jeho snaha nekončí. Minulý týždeň prišiel Messenger s ďalšou novinkou – skenovateľnými kódmi a užívateľskými menami, ktoré môžu ľudia jednoducho zdieľať alebo sa k nim pripojiť. Áno, znie to presne ako QR kódy na Snapchate.

snapchat

foto: tech.co

Jediná sociálna sieť, ktorú sa Facebook nikdy nepokúsil napodobniť, je Instagram. Facebook ho prosto kúpil.

Facebook prišiel s viacerými úžasnými a originálnymi nápadmi. Rozšíril ikonický „like“ zavedením ďalších piatich reakcií. Zaviedol aj takzvané „okamžité články“, ktoré umožňujú používateľom čítať ich obľúbené články bez toho, aby sa najprv museli načítať. Všetky spomínané inovácie – či už originálne alebo prebrané, všetky majú jeden spoločný cieľ. Chcú, aby sme mali stále ďalšie a nové dôvody prečo Facebook nikdy a za žiadnu cenu neopustiť. Vystáva však zopár otázok. Dokedy bude môcť Facebook „re-inovovať“ to, čo sa už na trhu nachádza? A čo je dôležitejšie, kedy sa inovácie stanú len duplikáciami?

000_77641

Nechcem nikoho presviedčať, aby si zrušil svoj Facebook účet (sám ho mám) alebo sa zamýšľal nad morálnosťou konania pána Zuckerberga, to nie. Buďme však k sebe úprimní a priznajme si, čo sa tu v skutočnosti deje.

Facebook sa chce stať Internetom.

A je na dobrej ceste. 

Zdroj: Teddy Amenabar, washingtonpost, medium.com, zdroj titulnej fotografie: c1.staticflickr.com

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá