Fintech Ahoj priniesol Slovákom perfektný platobný nástroj. Kúpiť sa dá hneď, no platiť neskôr, na tretiny
Svetoví technologickí giganti sa neustále predháňajú, aby zákazníkom priniesli niečo prevratné, niečo nové. Svoje produkty z roka na rok vylepšujú, snažia sa byť jednotkou na trhu. Niektorí hľadajú spôsoby ako spojazdniť super rýchle vlaky, iní vymýšľajú lietajúce autá či výlety do vesmíru.
Medzi technologickými lídrami nechýbajú ani fintech spoločnosti, ktoré neustále inovujú a hľadajú nové možnosti platieb v e-commerce svete. Ten v poslednom období zažíva veľký boom a každá novinka je medzi priaznivcami online shoppingu vítaná. Cieľom fintech spoločností je online nakupovanie čo najviac zjednodušiť a dopriať ľuďom to, po čom túžia.
Rozložená platba na 3-krát
Presne o to ide aj novému slovenskému fintechu Ahoj, ktorý na trh uviedol šikovný nástroj v podobe rozloženej platby Platbu za nákup v e-shope si jednoducho rozložíte na 3-krát, bez zbytočných poplatkov či úrokov. Aj tento spôsob platby patrí do portfólia takzvaných odložených platieb Ahoj a nadväzuje na úspešný koncept „Kúp teraz, zaplať neskôr“ – teda až o 30 dní.
Zaplatíte, až keď sa rozhodnete
Pri spôsobe platby „Kúp teraz, zaplať v 3 platbách“ neplatíte žiadne úroky ani poplatky navyše. Novinka umožňuje nakúpiť si a zaplatiť neskôr, a to v troch mesačných platbách – všetko bez navýšenia pôvodnej ceny.
Ak ste si už vyhliadli nové „nadupané“ slúchadlá pre seba a perfektnú kabelku pre partnerku v hodnote 210 eur, všetko zaplatíte v troch rovnakých platbách po 70 eur mesačne, a to až keď tovar dorazí. A ešte vám ostane aj na vianočnú romantickú večeru.
Celosvetový trend
Formy odložených platieb sú dobre známe aj v zahraničí. V porovnaní s obdobím pred pandémiou sa ich využívanie zvýšilo takmer o polovicu.
Už dnes má založený jeden a viac takých účtov 37 % ľudí vo Veľkej Británii a v Nemecku je to 35 % dospelých. S blížiacimi sa vianočnými sviatkami budú tieto čísla ešte narastať. Podľa prieskumu dátovej spoločnosti Cardify.ai medzi 6 500 dospelými až 44 percent respondentov uviedlo, že pri rozhodovaní, koľko minú počas sviatkov, je pre nich do určitej miery alebo veľmi dôležitá možnosť „kúpiť teraz, zaplatiť neskôr“.
Jednoduchý mechanizmus
Ide o ďalší zo spôsobov transparentného a jednoduchého financovania nákupov v slovenskom e-commerce prostredí. Mechanizmus platby je dôsledne premyslený, nie je potrebné žiadne komplikované overovanie údajov. „Pri prvom použití odloženej platby Ahoj stačí uviesť dva údaje na overenie (číslo OP a rodné číslo) a proces prebehne okamžite ako súčasť nákupného procesu. Prvým nákupom na odloženú platbu zákazníkovi zároveň otvárame limit do výšky 300 EUR, ktorým môže platiť za ďalšie online nákupy, ak chce použiť odloženú platbu Ahoj. Pri každom ďalšom využití Ahoj platby (či už o 30 dní alebo v troch mesačných platbách) sa zákazník overuje zjednodušeným spôsobom,“ priblížila Klaudia Drábiková, líder pre digitalizáciu fintechu Ahoj.
Na úhradu troch rozložených platieb si môžete zvoliť automatické platby prostredníctvom platobnej karty. Je to veľmi pohodlné, pretože nemusíte v hlave držať dátum splatnosti. Druhým spôsobom je prevod z účtu, a to jednoducho naskenovaním pripraveného QR kódu.
Široká škála tovaru
Je jedno, či ste mestský typ alebo radi športujete, chodíte do prírody. Na webovej platforme Ahoj.shopping nájdete širokú škálu e-shopov cez IT novinky, elektroniku, hudbu či športové potreby a zdravú výživu. Pridávajú sa stále ďalšie a ďalšie e-shopy, ich počet už prekročil magickú hranicu 100. Medzi inými sú taj aj také známe obchody ako mtbiker.sk, piluka.sk, pantarhei.sk, sofia.sk, insportline.sk či mojnabytok.sk, ktoré podporujú Ahoj platbu.
Aj e-shopy získavajú
Nový platobný nástroj prináša výhody aj obchodníkom. Napriek neskorším úhradám od zákazníkov im platba príde hneď po prevzatí tovaru zákazníkom.
Platobné metódy Ahoj (zaplať o 30 dní, zaplať v troch platbách) sú dostupné prostredníctvom redakčných systémov, API rozhrania, open source riešení alebo prostredníctvom integračnej príručky. Platformy, ktoré aktuálne ponúkajú tieto platobné metódy sú: Shoptet, CreativeSites, Prestashop, Magento, WordPress, Buxus – UI42.