Footshop má za sebou rekordný rok, tržby obľúbenej značky presiahli 21 miliónov eur
- Footshop na čele s Petrom Hajdučkom má za sebou mimoriadne úspešný rok
- Skupina Footshop dosiahla za posledný rok tržby presahujúce 21,4 miliónov eur - (550 mil. CZK)
- Ich kamenné prevádzky nájdeš už v troch európskych mestách
- Footshop na čele s Petrom Hajdučkom má za sebou mimoriadne úspešný rok
- Skupina Footshop dosiahla za posledný rok tržby presahujúce 21,4 miliónov eur - (550 mil. CZK)
- Ich kamenné prevádzky nájdeš už v troch európskych mestách
História dnes už lovebrandu Footshop sa začala písať ešte v roku 2012, keď sa partia milovníkov tenisiek rozhodla založiť vlastný e-shop. Vybudovanie internetového obchodu bolo počiatkom víťazného ťaženia značky. Tá sa najprv dostala do povedomia v Českej republike a následne obsadila aj slovenský trh. Dnes existujú kamenné predajne v Bratislave a Prahe.
Aby Footshop zvládol kvalitne obslúžiť zákazníkov túžiacich po limitovaných edíciach, bol spustený aj nový web. „Tu sa ľudia prihlasujú do losovania o možnosť kúpy tenisiek, zadajú nám ich poštové a platobné údaje. Systém automaticky víťazom strhne platbu a sprocesuje objednávku. Za pol roka tento web nazbieral do losovania už viac než 70 000 registrácií,“ píše Peter Hajdúček na svojom blogu.
Najnovšia prevádzka pribudla vlani na jednej z rušných budapeštianskych ulíc. V Maďarsku sa Footshopu podarilo otvoriť prevádzku aj vďaka investícii od skupiny ENERN, ktorá vo firme získala 12-percentný podiel. Jednotky miliónov eur Footshop využil na expanziu kamenných obchodov a IT podporu celej firmy.
Čo sa týka roku 2018, ten bol pre Footshop naozaj úspešný. Footshop sa pred časom na sociálnej sieti Linkedin pochválil rekordnými hospodárskymi výsledkami. Skupina Footshop s.r.o dosiahla v roku 2018 tržby vo výške viac ako 550 miliónov českých korún bez DPH – (21,4 mil. eur), čo predstavuje medziročný rast asi 40 %.
„Nemôžeme byť už viac hrdí na náš finančný tím na čele s Michalom Tóthom, ktorý pomohol Footshopu dosiahnuť tak skvelé hospodárske výsledky. Nielen, že sme zvládli rapídne narásť v celkových tržbách, no taktiež sme udržali pozitívny vývoj EBITDA. Jasné dni za nami a ešte jasnejšie pred nami,“ oznámil tím spoločnosti.
Ako to celé začalo?
Footshop vznikol ako bakalársky projekt Peťa Hajdučka, ktorému na trhu chýbal poriadny skateshop, ktorý by mal sortiment podľa jeho očakávaní. Po pár mesiacoch fungovania spolu s tímom zistil, že to nie je celkom správna cesta a skúsili sa preorientovať viac na “lifestyleovú” obuv, ktorá dnes tvorí väčšinu sortimentu. Online biznis rástol a distribútori od Footshopu vyžadovali lepšiu offline prezentáciu, aby sa mohli dostať k lepšiemu sortimentu a top modelom tenisiek, ktoré sa na Slovensku dali zohnať len veľmi obtiažne.
Čo je vo Footshope iné, je určite sortiment a jeho úrovne. Je to konkrétne napríklad historický zlom, kedy Footshop prvýkrát získal oficiálnu spoluprácu adidas a Kanyeho Westa v podobe tenisiek adidas Yeezy Boost. Taktiež sa im podarilo prebojovať medzi členov svetovo prestížnych obchodov v skupine adidas Consortium, ktorá združuje cca 50-60 najlepších obchodov, ktoré majú najviac limitované a exkluzívne produkty, ktorých cena po predaji takmer vždy niekoľkonásobne stúpa v zmysle zberateľskej hodnoty.
Čo je však kľúčom k úspechu vybudovaniu si tak pevnej komunity zákazníkov okolo značky? „Myslím si, že v tomto smere je to celkom jednoduché a jasné. Najviac appealing v dnešnej dobe je akási autentickosť a prirodzenosť v obsahu, ktorý komunikujeme. Prispieva k tomu samozrejme aj prepojenie online a offline sveta, kde pokračuje budovanie vzťahov face to face,“ dodáva pre Startitup produktový manažér Peter Kováč.
Online aktivity Footshopu vnímala aj odborná porota uznávanej súťaže Krištálova Lupa a spoločnosť ocenila prvým miestom v kategórii E-commerce inspirace.
zdroj: ihned.cz, Linkedin, hajducek.sk