FOTO: Biedronka otvorí na Slovensku prvý obchod už o pár dní. Poznáme detaily ponúkaných služieb

  • Reťazec konečne oznámil, kedy otvorí 1. slovenskú predajňu
  • Plánuje ponúkať až 3 400 položiek
  • Takmer polovicu tovaru chce od slovenských dodávateľov
Biedronka
Biedronka Startitup/Jasmína Púčková
  • Reťazec konečne oznámil, kedy otvorí 1. slovenskú predajňu
  • Plánuje ponúkať až 3 400 položiek
  • Takmer polovicu tovaru chce od slovenských dodávateľov

Obchodný reťazec Biedronka otvorí na Slovensku svoj prvý obchod. Svoje brány otvorí už 5. marca v Miloslavove. Informoval o tom v Krakove Maciej Lukowski, zodpovedný za expanziu Biedronky na Slovensko, informuje agentúra SITA. 

Lukowski dodal, že nové predajne plánujú otvárať v troch formátoch, vo veľkých a malých mestách, ale tiež aj v dedinách. Podľa informácií Startitup ponúkne poľský obchod i sortiment slovenských značiek. 

Expanzia na celé Slovensko 

„Najprv sa sústredíme na obchody v malých a stredných mestách, Bratislava bude náš ďalší krok,“ informoval Lukowski. Reťazec plánuje v počiatočnej fáze rozvíjať sieť v regióne okolo svojho nového distribučného centra vo Voderadoch. Následne plánuje expandovať do ďalších regiónov Slovenska. Podľa informácií Startitup bude po Miloslavove nasledovať otvorenie predajne v Bratislave.

„Zatiaľ nevieme konečný počet obchodov. O tom však rozhodnú slovenskí zákazníci,“ povedal Lukowski. Dodal, že zatiaľ budú testovať všetky modely svojich obchodov.

Biedronka na Slovensku zatiaľ neplánuje spustiť svoj vernostný program. Ako ozrejmil Lukowski, spustenie programu sa však očakáva do dvoch rokov. Podľa Lukowského Slováci nemôžu očakávať rovnaké ceny, za aké predávajú potraviny v Poľsku.

„Veľkosť trhu je síce odlišná, ale ceny majú svoje pravidlá a tie závisia od nastavenia trhu. Hovoriť preto o rovnakej cene potravín na Slovensku a v Poľsku vzhľadom na rozdielnu výšku daní (výška DPH, daň z príjmu, transakčná daň atď., pozn. red.) je preto neobjektívne,“ povedal Lukowski.

Až 40 percent slovenských značiek 

Napriek rozdielnym podmienkam v Poľsku a na Slovensku sa chce Biedronka od konkurencie odlíšiť práve dobrými cenami a zľavami. Ako sme sa dozvedeli, najväčšia konkurencia je pre sieť pravdepodobne obľúbený obchodný reťazec Lidl. 

Startitup zistil, že Biedronka sa prispôsobuje slovenským zákazníkom a ich potrebám, čo vyúsťuje do spolupráce s rôznymi slovenskými značkami. Biedronka ponúkne 3 400 položiek a v segmente čerstvých potravín ich plánuje polovicu odoberať od slovenských dodávateľov.

Dlhodobým cieľom je mať na pultoch celkovo až 40 % slovenských produktov. Tieto produkty bude Biedronka predávať aj pod vlastnou značkou „Z našej zeme“, ktorú rozvíja slovenský tím. V rámci spolupráce so slovenskými značkami bude reťazec spolupracovať s obľúbenou značkou Rajo. 

Biedronka
zdroj: Startitup/ Jasmína Púčková

Biedronka hľadá posilu

Ako sme už informovali v tomto článku, poľský maloobchodný gigant Biedronka, ktorý prevádzkuje viac ako 3 500 predajní vo svojej domovskej krajine, pokračuje v expanzii na Slovensku. Po plánovaných predajniach v Miloslavove a Zvolene sa teraz zameriava na ďalšiu lokalitu v okolí Bratislavy – Slovenský Grob, kde už aktívne hľadá manažéra predajne.

Reťazec ponúka atraktívne platové podmienky. Budúci manažér predajne môže počítať s nástupným platom 1 900 eur plus a bonusmi do výšky 400 eur. Pre pozíciu zástupcu manažéra je pripravený plat od 1 475 eur. Samozrejmosťou sú požadované skúsenosti s maloobchodom a vedením tímu.

Spoločnosť zároveň buduje tím v bratislavskej centrále, kde ponúka pozíciu board assistant s platom od 2 000 eur. V Miloslavove hľadajú predavačov a pokladníkov s nástupným platom od 1 225 eur, s možnosťou navýšenia na 1 325 eur. Pre študentov je k dispozícii brigádnická pozícia s hodinovou mzdou od 7 eur.

„Hľadáme cieľavedomých, kreatívnych a proaktívnych ľudí do tímu, ktorí majú chuť formovať a určovať trendy na trhu s potravinami na Slovensku. Ak chceš každodenne ovplyvňovať skúsenosti a nákupné zvyky zákazníkov a zákazníčok, prihlás sa teraz,“ uvádza reťazec na svojej webovej stránke.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: SITA, Startitup

Najnovšie videá

Trendové videá