FOTO: Boli sme na otvorení rozšíreného Auparku. Slováci dostanú moderný raj obchodov so zelenou fasádou

  • Aupark otvoril svoju rozšírenú časť
  • Spája nakupovanie s ekologickými aj dizajnovými inováciami
aupark bratislava
Do nového Auparku sme sa dostali medzi prvými. Startitup
  • Aupark otvoril svoju rozšírenú časť
  • Spája nakupovanie s ekologickými aj dizajnovými inováciami

Bratislava sa dočkala revolúcie v nakupovaní. Aupark, nákupné centrum na brehu Dunaja, v stredu (23.10.) slávnostne otvoril svoju novú rozšírenú časť, ktorá sľubuje nielen viac priestoru pre nákupy, ale aj úplne nový pohľad na spojenie moderného retailu s ekológiou.

Návštevníkov už z diaľky víta impozantná zelená fasáda – najväčšia svojho druhu v Česku a na Slovensku. Táto živá stena nie je len pastvou pre oči, ale prinesie tiež pozitívne účinky na okolie. Za jeden rok totiž dokáže zachytiť približne 1 050 kilogramov CO2. S plochou presahujúcou 600 m² a osadenou 35 000 rastlinami rôznych druhov zníži v lete prístup tepla.

„Tím investorov s hlavným architektom vytvorili stavbu pre novú klimatickou dobu. Jej nádherná zelená fasáda nielen ohromne chladí budovu a jej okolie, ale tiež čistí vzduch a radikálne znižuje hlučnosť,“ uviedol Libor Musil, zakladateľ LIKO-S.

FOTO: Boli sme na otvorení rozšíreného Auparku

Dôraz na udržateľnosť

Zelená fasáda je len špičkou ľadovca v oblasti udržateľnosti. Celá výstavba novej časti bola koncipovaná s maximálnym dôrazom na recykláciu a opätovné využitie materiálov.

„Cieľom výstavby bolo maximálne recyklovať a opätovne využiť všetky dostupné materiály. Napríklad, pôvodná presklená fasáda sa rozobrala a jej časti sa vyžili v novej fasáde. Toto riešenie nielen znížilo náklady, ale aj pomohlo minimalizovať uhlíkovú stopu. Opätovne sa využilo aj pôvodné osvetlenie pri vstupe, niektoré zariadenia a vonkajšia dlažba,“ hovorí Michal Smolák, Development Manager Aupark Bratislava.

aupark bratislava
zdroj: Startitup

Pracovníci tiež vytriedili 13-tisíc ton zeminy zo staveniska, ktoré sa neskôr použili na iný projekt na západnom Slovensku. Zelená fasáda pritom podporuje biodiverzitu v blízkosti Auparku aj mestskej diaľnice. Architekti kombinovali prírodné prvky a moderné materiály.

Stena bude podstupovať pravidelnú údržbu aspoň dvakrát ročne. Zavlažovací systém, na ktorý je napojená zeleň, využíva vodu zo studne Dunaja. Rastliny pritom zavlažuje počas celého dňa v pravidelných intervaloch.

Prínosy fasády bude merať Aupark v spolupráci so Slovenskou technickou univerzitou a profesorom Bielekom. Svoj plný potenciál by pritom mala zeleň dosiahnuť do dvoch rokov, keď sa koreňový systém rozrastie a rastliny sa stabilizujú.

Nákupná udalosť jesene

Nová časť Auparku však nie je len o ekológii. Je to tiež raj pre milovníkov módy a nákupov. Na ploche 7 756 m² nájdu návštevníci to najlepšie, čo súčasný retail ponúka. Vlajková loď novej časti, predajňa Zara, sa rozprestiera na neuveriteľných 3 860 m² a predstavuje najmodernejší koncept tejto španielskej značky.

aupark bratislava
zdroj: Startitup

„Obnovila sa tiež časť existujúcich priestorov Auparku, čo umožnilo viacerým etablovaným nájomníkom rozšíriť svoje prevádzky alebo sa presunúť na lepšie pozície v rámci centra,“ priblížila Veronika Košická, General manager Aupark.

Neďaleko sa nachádza nová predajňa Reserved, ktorá na ploche 2 400 m² ponúka komplexný sortiment pre celú rodinu. Táto predajňa je ukážkou, ako môže moderný obchod fungovať udržateľne – od telemetrického systému na optimalizáciu spotreby energie až po spoluprácu s EKOCHARITOU na recykláciu textilu. Na väčšej ploche sa bude rozprestierať aj švédsky odevný gigant H&M.

Aupark nemyslí len na módu

Nová časť prináša aj vylepšenia v oblasti gastronómie a zábavy. Fanúšikovia filmu sa môžu tešiť na nový prémiový koncept kinosál od Cinema City, zatiaľ čo gurmáni ocenia nové reštaurácie ako gruzínsky Marani či populárny Pad Thai Wokbar.

„Tešíme sa, že budeme môcť našim zákazníkom priniesť v blízkej dobe nový koncept, vďaka ktorému budú môcť rozšíriť svoj zážitok z návštevy kina,“ uviedla Lenka Tichá, Marketing Manager Cinema City.

Pre tých, ktorí sa obávajú parkovania, má Aupark pripravenú podzemná garáž s kapacitou 79 miest, vybavenú najmodernejším LED navigačným systémom. A ak preferuješ MHD, nový vstup medzi predajňami RESERVED a H&M ťa dostane do centra diania rýchlejšie než kedykoľvek predtým.

Na oslavu tohto významného míľnika Aupark pripravil špeciálnu akciu WAU DAYS. Od 24. do 27. októbra môžu návštevníci využiť zľavy až do výšky 50 % v mnohých obchodoch. Vrcholom programu bude koncert Jany Kirschner 24. októbra o 18:00.

Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti

Najnovšie videá

Trendové videá