Francúzska spoločnosť predstavila prvý vlak s nulovými emisiami
- Ekologické riešenia prichádzajú do ďalšieho spôsobu dopravy.
- Ekologické riešenia prichádzajú do ďalšieho spôsobu dopravy.
Francúzska spoločnosť Alstom predstavila na berlínskom veľtrhu InnoTrans prvý osobný vlak poháňaný vodíkom. Vodíkom poháňaný vlak alebo inak prezývaný „hydrail,“ bude prvýkrát použitý v decembri 2017 na nemeckej trati Buxtehude-Bremervörde-Bremerhaven-Cuxhaven.
V roku 2006, spoločnosť East Japan Railway uskutočnila prvý test motorového vozňa s technológiou hydrail. A v roku 2015 čínska spoločnosť predstavila prvú električku využívajúcu túto technológiu. Teraz, po dvoch rokoch vývoja vlak s názvom „Coradia iLint“ s nulovými emisiami ponúka alternatívu za nemecké vlaky poháňané naftou.
Hydrail je elektrický vlak, ktorý poháňa palivový článok na vytváranie elektrickej energie pomocou vodíkovej nádrže s palivom umiestnenej na svojej streche. Tento vlak a jemu podobné, ktoré prídu v budúcnosti, sú súčasťou veľkej snahy redukovať emisie skleníkových plynov tvoriacich sa vo verejnej doprave. Coradia iLint bude prvým vlakom svojho druhu, ktorý bude prepravovať na železničnej trati pasažierov, keďže iné vynálezy v tomto segmente sa sústredili na prepravu nákladu.
„Naša spoločnosť Alstom je hrdá, že môže predstaviť prielom v inováciach oblasti ekologickej dopravy, ktorý doplní ostatné naše vlaky. Coradia iLint dokazuje našu schopnosť spolupracovať so zákazníkmi, keďže bol vyvinutí iba za dva roky,“ tvrdí vedúci predstavenstva a výkonný riaditeľ Alstom, Henri Pupart-Lafarge.
Vďaka svojmu elektrickému motoru je Coradia iLint oveľa tichší ako tradičné vlaky poháňané naftou. Dokonca i pri svojej maximálnej rýchlosti 140 km/h bude jediný zvuk, ktorý budú pasažieri počuť vychádzať z pohybu kolies a odporu vzduchu. S plnou nádržou bude vlak schopný zvládnuť 600 až 800 km. Aj napriek tomu, že hydrail vlaky sú drahšie ako ich náprotivky s naftovým motorom, viaceré spolkové krajiny v Nemecku a štáty ako Holandsko, Dánsko a Nórsko majú záujem o zavedenie vlakov s nulovými emisiami na svoje železničné trate na pravidelnú dopravu.
Bude zaujímavé sledovať, ako celá snaha Nemecka a ďalších krajín dopadne a pokiaľ uspeje, budú vzorom pre ďalšie krajiny. Vieš si predstaviť podobný vlak u nás? Zrejme by už pre študentov a dôchodcov nebol bezplatný :)
zdroj: inhabitat.com, thelocal.de, zdroj fotografií: Alstom
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti