Futbalista si otvoril kaviareň za 45-tisíc eur: Talianski hostia hovoria, že také dobré „cornetto“ nedostanú ani doma

  • Talianska vášeň v slovenskom gastrobiznise
  • Bývalý futbalista sa stal majiteľom unikátnej kaviarne, ktorá stojí za návštevu
Lukáš, Caffeino
MFK Skalica, Caffeino
  • Talianska vášeň v slovenskom gastrobiznise
  • Bývalý futbalista sa stal majiteľom unikátnej kaviarne, ktorá stojí za návštevu

Slovenský gastrobiznis je plný výziev. Prevádzkovatelia reštaurácií a kaviarní musia čeliť rastúcim nákladom, meniacej sa spotrebiteľskej nálade a neustálej potrebe inovovať.

Napriek tomu stále vznikajú podniky, ktoré si dokážu nájsť svoje miesto na trhu a ponúknuť zákazníkom niečo jedinečné. Jedným z takýchto príkladov je kaviareň Caffeino, ktorú založil bývalý profesionálny futbalista Lukáš Opiela.

Jeho príbeh ukazuje, že podnikateľský duch, vášeň pre kvalitu a schopnosť preniesť zahraničné skúsenosti na slovenský trh môžu viesť k úspechu.

Káva s futbalovou vášňou

Lukáš Opiela, niekdajší profesionálny futbalista, čerpal inšpiráciu na podnikanie počas svojho pôsobenia v talianskom meste Siena v rokoch 2015 až 2017.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Caffeino (@caffeino_steinerka)

„Počas kariéry som mal možnosť detailne spoznať taliansku kultúru. V Toskánsku sa moja vášeň k Taliansku ešte viac prehĺbila. Táto skúsenosť ma inšpirovala k otvoreniu vlastnej kaviarne, ktorá by priniesla kúsok tejto kultúry aj na Slovensko,“ vysvetľuje.

Názov kaviarne Caffeino má svoje korene v talianskom dialekte. „V oblasti Siena ľudia často hovoria: Voi caffeino? (Chceš kávu?) Keď mi môj taliansky priateľ a majiteľ reštaurácie Antica Toscana navrhol tento názov, hneď som súhlasil. Má to jednoduchosť a navyše sa dobre skloňuje v slovenčine,“ dodáva Lukáš.

Hodnoty, ktoré budujú značku

Caffeino nie je len o káve, ale aj o zážitku. „Chceme, aby sa naši zákazníci cítili, akoby boli na chvíľu v Taliansku. Trochu chaosu, trochu hluku, ale hlavne kvalitný produkt,“ opisuje Lukáš filozofiu svojho podniku. Zákazníci oceňujú túto autentickú atmosféru a často prirovnávajú zážitok v Caffeine k talianskym kaviarňam, ktoré navštívili na dovolenke.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Caffeino (@caffeino_steinerka)

Podnikanie však nie je iba o atmosfére, ale najmä o produkte. „Každú kávu pripravujeme s rovnakou starostlivosťou, akoby sme ju pripravovali pre seba. Používame tradičnú taliansku zmes 70/30 (Arabica a Robusta) od rodinnej pražiarne neďaleko Ríma. Táto zmes nám umožňuje zachovať stálu kvalitu a vyhnúť sa častým zmenám, ktoré by mohli zákazníkov zmiasť,“ vysvetľuje.

Investície a začiatky

Caffeino nevzniklo cez noc. Lukáš investoval do rozbehu podniku približne 40- až 45-tisíc eur. Za túto sumu zabezpečil nielen vybavenie, ale aj vytvorenie konceptu, ktorý by zaujal slovenských zákazníkov.

„Robíme všetko postupne, krok za krokom. Chceme sa neustále zlepšovať a zdokonaľovať,“ hovorí o prístupe k podnikaniu.

Zákazníci si môžu vychutnať nielen výnimočnú kávu, ale aj tradičné talianske raňajky či aperitív. Bestsellery zahŕňajú pistáciové tiramisu a cornetto plnené domácou crema pasticcera, čo oceňujú najmä talianski zákazníci.

Crema pasticcera je taliansky výraz pre cukrársky krém, ktorý patrí medzi základné prvky talianskej kuchyne. Tento hustý a jemný krém sa pripravuje z mlieka, vaječných žĺtkov, cukru, škrobu alebo múky a často sa dochucuje vanilkou, citrónovou kôrou alebo inými prísadami. Jeho konzistencia je hladká a krémová, čo ho robí ideálnym na plnenie dezertov, ako sú cornetto (talianska verzia croissantu).

„Talianski hostia nám niekedy povedia, že také dobré cornetto nedostanú ani doma,“ prezrádza Lukáš.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Caffeino (@caffeino_steinerka)

Výzvy slovenského gastrobiznisu

Podnikanie v gastre prináša svoje výzvy, ktoré súvisia aj so zmenou DPH, ktorá nastáva od januára 2025. „Zníženie DPH na 5 % je určite pozitívny krok. Verím, že sa to premietne aj do lepších cien pre zákazníkov. Ale pomoc od štátu by mala byť komplexná a zasahovať všetky odvetvia, nielen gastro,“ zamýšľa sa Lukáš.

Okrem legislatívnych otázok musel Caffeino čeliť aj iným problémom. „Začiatky neboli jednoduché, najmä pri výbere miesta pre kaviareň. Boli chvíle, keď by ste si povedali, že to ani nemôže byť pravda. Ale veríme, že vytvoríme niečo, čo tu s nami zostane dlhodobo a získa svoje pevné miesto na trhu,“ hovorí.

Pôvodne otvorilo Caffeino svoje brány na Zámockej ulici pod hradom, no začiatkom roka 2025 ho nájdeš v Steinerka Business Centre.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Caffeino (@caffeino_steinerka)

Budúcnosť Caffeina

Lukáš má jasné plány a podnikateľské vízie do budúcna: „Momentálne sa pripravujeme na sťahovanie do nových priestorov. Ak sa nám podarí všetko dotiahnuť, chceme vytvoriť sieť klasických talianskych kaviarní pod značkou Caffeino nielen v Bratislave, ale aj na celom Slovensku,“ prezrádza ambiciózne plány.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá