Gigant patriaci Google konkuruje TikToku: Preberajú prelomové vylepšenie, tvorcovia dostanú odmeny

  • YouTube chce konkurovať TikToku aj novým vylepšením
  • Tvorcov začne odmeňovať takzvanými diamantmi
Na snímke influencerka a žena s mobilom v ruke s ikonkami obalok s peniatmi.
YouTube zavádza odmeny pre tvorcov. (ilustračné foto) Canva
  • YouTube chce konkurovať TikToku aj novým vylepšením
  • Tvorcov začne odmeňovať takzvanými diamantmi

Na poli sociálnych sietí to vie byť občas boj. Svoje o tom vie aj YouTube, ktorý vznikal v čase, kedy neexistovala žiadna konkurencia v oblasti videa. Aby sa gigant patriaci pod Google udržal na trhu, je nútený sa adaptovať na prostredie 21. storočia. A to inak ako vylepšeniami nedosiahne.

Inšpirovaný úspešným modelom TikToku, YouTube zavádza revolučný systém odmien pre tvorcov obsahu. Informuje o tom portál Techopedia.

Vylepšenie podobné TikToku

Platforma predstavila inovatívnu funkciu darovania počas prenášaných livestreamov, ktorá využíva princíp podobný tiktokovým „minciam“. Tento strategický krok je súčasťou širšej iniciatívy YouTube adaptovať úspešné funkcie konkurencie, čo nedávno potvrdilo aj predĺženie maximálnej dĺžky krátkych videí z jednej na tri minúty.

Systém, ktorý slávnostne oznámili na podujatí Made on YouTube, prináša používateľom možnosť zakúpiť takzvané „klenoty“. Diváci ich následne môžu posielať svojim obľúbeným tvorcom počas živých vysielaní, čím vytvárajú interaktívnejší zážitok zo sledovania. Každý darovaný klenot sa prejaví ako špeciálna reakcia priamo na obrazovke, čo predstavuje výrazné vylepšenie oproti predchádzajúcim supernálepkám, ktoré sa zobrazovali len v chate.

Pre tvorcov obsahu predstavuje každý prijatý darček významnú príležitosť na zárobok. Systém funguje tak, že sa klenoty automaticky prevádzajú na rubíny, pričom jeden rubín má hodnotu jedného centu.

Môžu si lepšie zarobiť

YouTube sa rozhodol podporiť túto novinku špeciálnym motivačným bonusom – počas prvých troch mesiacov môžu tvorcovia získať 50 % navyše zo zárobkov z rubínov, maximálne však do výšky 1 000 dolárov mesačne. Táto ponuka má motivovať tvorcov k aktívnemu využívaniu novej funkcionality.

V súčasnej fáze je služba dostupná výhradne na americkom trhu, čo znamená určité geografické obmedzenia. Darčeky môžu nakupovať a posielať len diváci z USA, a to výlučne prostredníctvom mobilnej aplikácie YouTube počas vertikálnych livestreamov. Využívať túto funkciu môžu členovia Partnerského programu YouTube (PPY), ktorí si aktivujú príslušný modul virtuálnych položiek v Štúdiu YouTube. Cenová politika klenotov bola navrhnutá s dôrazom na flexibilitu.

Namiesto fixných cien sa ich hodnota bude dynamicky meniť v závislosti od veľkosti zakúpeného balíka a aktuálnych zľavových akcií. Tento prístup umožňuje platforme pružne reagovať na trhové podmienky a potreby používateľov. Nový systém darovania predstavuje významný míľnik v evolúcii YouTube ako platformy. Kombinuje osvedčené prvky konkurenčných služieb s jedinečnými vlastnosťami, ktoré sú charakteristické pre YouTube.

Toto vylepšenie nielen zvyšuje možnosti zárobku pre tvorcov obsahu, ale aj významne obohacuje divácky zážitok počas livestreamov. Očakáva sa, že táto inovácia prinesie novú dynamiku do vertikálnych livestreamov na YouTube a potenciálne môže prilákať nových tvorcov obsahu na platformu.

Po úspešnom testovaní na americkom trhu je pravdepodobné, že YouTube bude zvažovať rozšírenie tejto funkcie aj do ďalších krajín, čím by sa otvorili nové možnosti pre globálnu komunitu tvorcov obsahu.

TikTok je stále pre mladých

S 1,6 miliardou aktívnych používateľov sa TikTok radí medzi najúspešnejšie sociálne siete súčasnosti, píše portál Influencer Marketing Hub. Zaujímavé však je, že napriek týmto impozantným číslam zostáva pre značnú časť populácie, najmä pre ľudí nad 30 rokov a tých bez detí, stále neznámy.

Môže za to špecifická demografická štruktúra jeho užívateľov, ktorá je jedna z najužších spomedzi všetkých sociálnych platforiem. Za prudkým nárastom popularity stojí dômyselná marketingová stratégia materskej spoločnosti ByteDance. Tá sa zamerala na propagáciu aplikácie všade tam, kde sa zdržiavali mladí ľudia – nevynechala pritom ani konkurenčné platformy ako YouTube či Snapchat.

Málokto pritom vie, že dnešný TikTok vznikol fúziou dvoch odlišných aplikácií. Kým používatelia na Západe poznali hudobnú platformu Musical.ly, vo východnej časti sveta dominoval Douyin (mimo Ázie známy ako TikTok). Práve ich spojenie v roku 2018 položilo základy fenomenálneho úspechu, ktorý poznáme dnes.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Techopedia, Influencer Marketing Hub

Najnovšie videá

Trendové videá