Gigant s obsahom pre dospelých zachraňuje včely. Na webe má vtipnú sekciu plnú „včelieho“ materiálu
- Populácia včiel každým rokom klesá a tento problém sa netýka iba včelárov, ale všetkých živých tvorov
- Najnovšie sa týmto problémom začala zaoberať aj jedna z najväčších stránok s obsahom pre dospelých na internete
- Spustila kampaň, ktorá má pomôcť vyzbierať finančné prostriedky pre organizácie na záchranu včiel
- Populácia včiel každým rokom klesá a tento problém sa netýka iba včelárov, ale všetkých živých tvorov
- Najnovšie sa týmto problémom začala zaoberať aj jedna z najväčších stránok s obsahom pre dospelých na internete
- Spustila kampaň, ktorá má pomôcť vyzbierať finančné prostriedky pre organizácie na záchranu včiel
Albert Einstein raz povedal, že ak by včely vymreli, ľuďom by ostali iba štyri roky života. To, že včely sú mimoriadne dôležité pre naše prežitie, bolo dokázané už v mnohých štúdiách. Až tretina svetovej produkcie potravín je závislá od opeľovania. To totiž chráni ekosystémy a prispieva ku genetickej a biotickej rôznorodosti.
Populácia včiel však každým rokom rapídne klesá, čo je vážny problém, ktorý už desaťročia prenasleduje včelárov a farmárov. Organizácie na ochranu včiel preto dlhodobo vyzývajú ľudí, aby sadili záhrady, ktoré sú priateľské k včelám, vyhýbali sa agresívnym pesticídom či si dokonca vytvárali vlastné úle.
S vlastnou kampaňou nedávno prišla jedna z najobľúbenejších na internete Po*nhub. Píše o tom It’s Nice That.
Na svojom webe vytvorila kategóriu Beese*ual, ktorá má údajne zvýšiť povedomie ľudí o vymieraní včiel. Hádate správne – nová sekcia je plná „včelieho materiálu”. Za dvojzmyselnými názvami ako „Striekača peľu napadol exotický bádateľ” či „Manželský pár a ich prvý včeláč”, sa skrývajú krátke videá včiel opeľujúcich kvety.
Napriek tomu, že majú tieto videá v podstate edukatívny rozmer, deťom na základnej škole by ste ich pravdepodobne neukazovali. Na zvýšenie „autenticity” totiž každé video nadabovali prominentní herci, ktorí to zobrali naozaj vážne. Ak by vám pustili iba zvuk, nepochybovali by ste, že ide o skutočné po*no.
Za zábavnou kampaňou sa však skrýva predovšetkým dobrý úmysel. Za každé pozreté video daruje platforma finančné prostriedky neziskovej organizácii na záchranu včiel Operation Honey Bee a americkému charitatívnemu Centru pre výskum včiel.
Portál už v minulosti experimentoval s rôznymi charitatívnymi kampaňami. V roku 2015 ponúkal 25 tisíc dolárov na univerzitné štipendium pre vybraného študenta, neskôr vyzbieral peniaze na výskum rakoviny prsníka či záchranu veľrýb. Mnohé organizácie však spoluprácu s ním odmietli, nechcú byť totiž spájané s týmto priemyslom.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: It's Nice That, Worldbeeday, Operationhoneybee